AMD 3200+ & ADM 3700+
Fra : Mogens Figen

Dato : 18-12-05 19:43

Hej

Jeg har en HP Pavillion Computer med AMD 64 3200+ CPU

1 GB ram. Bundkort et MS-7093

Men efter at jeg har fået et Pinnacle sat kort 400E.

Er computeren ved at gå i coma især hvis jeg vil optage et program.

CPU køre næsten hele tiden på 100%

Kan jeg skifte min CPU ud med en AMD 3700+

Og vil den blive meget hurtigere af det ?

På forhånd tak for svaret

Mogens

Fra : Thomas Hansen

Dato : 19-12-05 00:49

On Sun, 18 Dec 2005 19:43:08 +0100, Mogens Figen <mfigen@post2.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
> CPU køre næsten hele tiden på 100%
>
> Kan jeg skifte min CPU ud med en AMD 3700+
>
> Og vil den blive meget hurtigere af det ?
Nej

Du skulle overveje en X2 cpu. Det er ikke sikkert at den vil køre i det
board, men det er forsøget værd. Hvis det ikke virker kan du bruge din
fortrydelsesret.
Og noget mere ram det vil hjælpe den hel del.
Du kan også kikke på om du skal indstille dit optage program så det ikke
bruger så mange recourcer. Det kan være at du kan optage i et andet codec.

Når det nu er en HP maskine du har så kan et godt fix også være at lave en
ren windows install, med opdaterede drivers. Din maskine er sikkert
leveret pre-installeret med en masse bras du alligevel ikke bruger. Men
det tager dine system recourcer.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"