Asus A8N-E og strømspareskinne med USB ?
Fra : Madsen

Dato : 18-12-05 00:29

Hej

Jeg har en PC baseret på et Asus A8N-E bundkort.
Da jeg også har en hel del eksternt hardware købte jeg en
strømspareskinne for at disse ting ikke skulle stå med strøm
på hele tiden. Alle de ting der har transformere eller kun står
på standby bruger jo en del strøm.

Nå, men strømskinnen blev sat til og USB stikket sat i PC'en.
Der sker bare ikke noget når PC'en slukker. Der er stadig
strøm til de ting som er sat til strømspareskinnen.

Jeg gætter på at det er fordi der stadig er strøm på PC'ens USB
stik. Der er nemlig stadig lys i en lille USB hub som sidder i et
af de andre USB stik.

Kan man ikke få bundkortet til at slukke helt for strømmen til
USB stikkene? Jeg har kigget manualen igennem, men jeg
synes ikke jeg kan finde noget om det.

Har I nogen bud ?

På forhånd tak

mvh Madsen

Fra : Lars K.

Dato : 18-12-05 11:15

"Madsen" <madsen@invalid.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man ikke få bundkortet til at slukke helt for strømmen til
> USB stikkene? Jeg har kigget manualen igennem, men jeg

Jeg har samme bundkort, og har sat et ekstra usb kort i, og det virker

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 17:09

Problemet har været oppe og vende i gruppen flere gange - og løsningen er en
pci-usb som fx kan købes her:

http://www.prishammeren.dk/shop/default.asp vare nr. 10032
det koster 45 kr.

Hilsen Palle

Fra : Madsen

Dato : 18-12-05 17:19

On Sun, 18 Dec 2005 17:08:45 +0100, "Palle Johansen" <invalid> wrote:

>Problemet har været oppe og vende i gruppen flere gange - og løsningen er en
>pci-usb som fx kan købes her:
>
> http://www.prishammeren.dk/shop/default.asp vare nr. 10032
>det koster 45 kr.

OK, det var da en løsning. Bare noget møg når man nu ikke
har nogen ledige PCI slots.
Og dem der sælger de "smarte" strømspareskinner burde da
gøre opmærksom på at de kun virker hvis man går ud og
investerer i ekstra hardware til PC'en. Når man først skal betale
for strømskinnen og derpå for et USB kort, så varer det sgu da
et stykke tid inden det har tjent sig selv ind.

mvh Madsen

Fra : Hans

Dato : 18-12-05 17:38

Madsen wrote:

> [...]
> for strømskinnen og derpå for et USB kort, så varer det sgu da
> et stykke tid inden det har tjent sig selv ind.

Det er kun visse bundkort som har problemet, så det vil være svært at sige
noget generelt.

Hans

Fra : kim ell

Dato : 20-12-05 06:45

hej prøv at kigge i din manuel under chapter 1 (1-16) der kan du flytte dine
jumper så du kan aktivere dine usb porte til at slukke sammen med din pc

--
venligst kim ell
som kører mitsubishi pajero 3.0 automatgear benzin

Fra : Anders

Dato : 22-12-05 11:47

"kim ell" <ingen.mail@adresse.dk> wrote in message
> hej prøv at kigge i din manuel under chapter 1 (1-16) der kan du flytte
> dine jumper så du kan aktivere dine usb porte til at slukke sammen med din
> pc

Hej Kim,

Jeg har samme udfordringer og har nu igen læst manualen - inkl. side 1 - 27.

Jeg synes ikke det fremgår at der er jumpere der kan flyttes.

Håber på din respons.

Mvh,

Anders

Fra : kim ell

Dato : 22-12-05 20:43

hej jeg har kigget på en forkert manuel det beklager jeg

Fra : Anders

Dato : 25-12-05 11:53

> hej jeg har kigget på en forkert manuel det beklager jeg

Hej Kim,

Virker usb-skinnen nu?

Anders

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 20-12-05 21:45

> [...]
> for strømskinnen og derpå for et USB kort, så varer det sgu da
> et stykke tid inden det har tjent sig selv ind.

Jeg har med kun 3 PCI slots samme problem.
Mit grafikkort dækker over en port.
En anden bliver brugt af et Fiorewire kort
Sidst slot bruges af et TV-tunerkort.

Jeg har overvejet at købe prøve med en af de skinner beregnet til TV. Den
har et udtag der hvis det belastes vil tænde for de andre. Så er man fri for
afhængligheden af USB. Forbuget fra komputerens stromforsyning skulle være
nok. Så må vi bare håbe at Maskinens standbyforbrug ikke er stort nok til at
tænde det hele.

Jeg har bl.a. set dem i Silvan.

Hvis du prøver der så give lige besked om resultatet.

M.v.h. Ole Frederiksen