SPDIF bracket til MSI RS482M-IL
Fra : René Lønstrup

Dato : 15-12-05 14:51

Hej,

I manualen til mit nye bundkort, MSI RS482M-IL med ATI chipsæt, er der nævnt
at man som ekstraudstyr kan få en bracket til SPDIF udgang (manualen kan
downloades her:
http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.php?UID=696&kind=1 -
> side 37 aka "2-19"). Men hvor kan man mon købe den henne? Jeg kan ikke
finde den nogle steder (ikke engang på MSIs hjemmeside...), men måske jeg
bare søger efter noget forkert..
Nogle idéer?

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Finn og Angela

Dato : 15-12-05 18:01

"René Lønstrup" <fornavn @ efternavn . net> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde den nogle steder (ikke engang på MSIs hjemmeside...), men måske jeg

Googling på Spdif-bracket (dansk) finder bl.a. denne:
http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=vis&varenr=65697&menu=pc

Måske den kan bruges?

Finn

Fra : René Lønstrup

Dato : 15-12-05 19:17

Finn og Angela wrote:
> Googling på Spdif-bracket (dansk) finder bl.a. denne:
> http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=vis&varenr=65697&menu=pc

Ja, det er typisk :) Her har jeg brugt flere timer på at lede forgæves og så
findes den alligevel - og så som første resultat endda (hvordan laver
man smileys med røde ører?) Var ellers så sikker på at jeg havde søgt efter
præcist det samme...

> Måske den kan bruges?

Det tror jeg bestemt. Mange tak!

Fra : René Lønstrup

Dato : 22-12-05 18:24

René Lønstrup wrote:

> Det tror jeg bestemt. Mange tak!

Tjah, nu har jeg så fået fat i og sat den i maskinen og umiddelbart er jeg
lidt (well, meget) skuffet.. Der kommer slet intet lyd ud af den optiske
udgang (og jo,
kablet virker fint i Xbox 360'eren), og coax udgangen sender af
en-eller-anden grund kun lyd ud til højre og venstre forhøjttalere, ikke til
alle 5.1.. Det er muligt at der er tale om fejl 40 (håber jeg ;) ), men jeg
syntes at jeg har rodet med alle de indstillinger der burde have noget at
sige (antal lydkanaler sat til 5.1, SPDIF udgang tilkoblet osv.).

Fra : Finn og Angela

Dato : 25-12-05 20:19

> [...]
> syntes at jeg har rodet med alle de indstillinger der burde have noget at
> sige (antal lydkanaler sat til 5.1, SPDIF udgang tilkoblet osv.).

Surt;

Harwarefejl (ikke sandsynligt, hvis du har lyd ud af coax) - men check evt.
mb´s pinforbindelser via din manual (det samme kan gøres via biostars
manual).

Software- kender ikke dit mobo og lyddriver/software - du har selvf. checket
manual/opsætning/spdif ud osv.?

Sidste alternativ (hvis der ikke er en defekt) er brugergrupper ift. dit mb
og lydproblemet.

Finn

Fra : René Lønstrup

Dato : 25-12-05 23:41

Finn og Angela wrote:
> Harwarefejl (ikke sandsynligt, hvis du har lyd ud af coax) - men
> check evt. mb´s pinforbindelser via din manual (det samme kan gøres
> via biostars manual).

Er gjort, og de *skulle* stemme overens (forudsat at manualerne passer ;) ).

> Software- kender ikke dit mobo og lyddriver/software - du har selvf.
> checket manual/opsætning/spdif ud osv.?

Svjv burde det være opsat korrekt, men ifølge MSIs forum (takket være din
søgning) virker det til at være et ret tilfældigt problem (nogle har løst
det vha. geninstallation, andre har fået problemet ved reinstall...). Nu har
Windows også været installeret på maskinen i en lille uge, så det må jo også
snart være tid til at starte på en frisk

Fra : René Lønstrup

Dato : 26-12-05 00:21

René Lønstrup wrote:
> Svjv burde det være opsat korrekt, men ifølge MSIs forum *SNIP*

Så læste jeg lige lidt videre og fandt denne tråd:
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=40745.0

Det ser ud til at jeg hellere lige må prøve at installere WinDVD og se om
det i virkeligheden er det der er mit problem.. Æv, - hvorfor passer min
Turion CPU dog ikke i mit aflagte Abit NF7-S Soundstorm udstyrede bundkort

Fra : Finn og Angela

Dato : 25-12-05 20:41

> [...]
> syntes at jeg har rodet med alle de indstillinger der burde have noget at
> sige (antal lydkanaler sat til 5.1, SPDIF udgang tilkoblet osv.).

lavede lige en søgning på "spdif" i msi-forum:

http://forum.msi.com.tw/index.php?action=search2

Finn

Fra : JK

Dato : 15-12-05 19:05

Bundkortet har SPDIF stik på bagpladen !

afbildet her:
http://www.ocworkbench.com/2004/msi/ms-7093/g2.htm

og på side 5-1 (eller 12 absolut) i manual.

Har selv bundkortet, har checket.

mvh

John

Fra : René Lønstrup

Dato : 15-12-05 20:07

JK wrote:
> Bundkortet har SPDIF stik på bagpladen !

Hmm.. Kigge, kigge. Nej, ikke på mit. (puuh, var lige ved at tro at jeg var
blevet senil ;) )

> afbildet her:
> http://www.ocworkbench.com/2004/msi/ms-7093/g2.htm

Ahh.

> Har selv bundkortet, har checket.

Ok, men hvis det du har er det samme som på billedet, er det ikke det samme
som mit.
Som du kan se her: http://misc.rel7star.dk/temp/msi_rs482m-il.jpg er der
ingen SPDIF udgang.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 20:31

på min ILD udgave er bracket'en også seperat (incl. S-Video og RGB out)..

- jørgen