Celeron / Celeron D
Fra : FoLmEr

Dato : 14-12-05 22:52

Hejsa gruppe

Jeg har "arvet" en Compaq Presario 6620DK, købt sidste år. Sagen er den,
at CPU'en mangler, og jeg står og skal købe ny til den. Jeg kan se på
mærkatet på chassiet, at der har siddet en Celeron processor deri før
den af en eller anden grund blev fjernet. Jeg kan endvidere se på
rammene, at de kører 333 MHz og at der er integreret grafikkort. Hvad
jeg IKKE kan se, er hvilket bundkort der sidder i den, og Compaq's side
er ikke til meget hjælp, da modelellen for længst er gået ud af
produktion. Jeg kan dog se, at sydbroen er af slagsen Intel: FW80821DB.

Som jeg har forstået det, er der 2 slags Celeron's der er relevante for mig:
- Celeron (socket 478, FSB 400, 8kb L1, 128kb L2, ? micron)
- Celeron D (socket 478, FSB 533, 16kb L1, 256kb L2, 0,09 micron)

Mit spørgsmål er så hvilken en af de celerons jeg skal købe for at få en
computer der kan starte op.

Mvh.
FoLmEr

Fra : Thomas Hansen

Dato : 15-12-05 12:06

On Wed, 14 Dec 2005 22:51:41 +0100, FoLmEr <folmerFJERN@newmail.dk> wrote:

> [...]
> - Celeron D (socket 478, FSB 533, 16kb L1, 256kb L2, 0,09 micron)
>
> Mit spørgsmål er så hvilken en af de celerons jeg skal købe for at få en

Hej
Så vidt jeg kan se er det dette her board som sidder i din maskine
http://www.3btech.net/3btech/allinonemsi61.html
De supporter alle sokel 478 cpuer, så du kan selv vælge hvilken du vil
komme i. Du behøver ikke holde dig til Celeron.
Den langsommeste er celeron derefter celeron D og hurtigst P4

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"