Ny bundkort og grafikkort, kan ikke starte~
Fra : MuLLe

Dato : 14-12-05 22:21

Hej NG.

Jeg ved ikke om dette er til denne NG, derfor poster jeg i
dk.edb.hardware.bundkort / grafik
Jeg håber det er okay...

Jeg har lige købt nyt bundkort og grafikkort, men jeg kan ikke få det til at
virke.
Jeg kan godt starte den, så jeg kan gå ind i bios'en.
Men når jeg går videre derfra, når den der til hvor den viser Windows logo.
Så komme der en blå advarsels skærm, så hurtigt at den ikke kan læses.
Herefter genstarter den...

Men systemet er, med de nødvendige dele.
Asus A8V Deluxe
Processor AMD 1.8Ghz en 3000 tror jeg.
2x 512 Kingston PC3200 dual-channel
ATI Radeon 9600 XT (RV360) Grafikkort
80GB seagate harddisk

Alt køre perfekt i denne konfiguration
Nye indkøbte vare.

ASUS A8N-E
ASUS Extreme AX850XT

Nu har jeg lige skiftet igen, og det køre fint med det gamle.
Kan i hjælpe mig, jeg er sku' ved at hyle nyt udstyr skal sku' bare køre

MvH Morten

Fra : MuLLe

Dato : 14-12-05 22:32

Undskyld det er Windows XP jeg køre med.

Morten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-12-05 23:34

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Undskyld det er Windows XP jeg køre med.
>
> Morten
>
> "MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> wrote in message

> at
> logo.

Som jeg læser det skifter du bare bundkortet ud, men kører iøvrigt med samme
harddisk m.m.
Der har du problemet. På harddisken er der jo læst drivere ind, som passer
med det gamle bundkort og grafikkort, og det er næsten sikkert, at der skal
andre drivere til, for at få det til at virke.
Du skal derfor gøre det, at når du har sat nyt bundkort i, så skal du boote
op på din win xp cd, og derefter skal du vælge en reparations
installatation. Så lader den dine programmer m.m. urørte, men overskriver
systemfiler og bundkortsdrivere. Når installationen er færdig, skal du så
lige installere de rigtige bundkortsdrivere m.m. Du skal også skifte
grafikkort driver.
Hvis du vil skifte grafikkort samtidig med bundkortet, bør du fjerne den
nuværende driver, så den starter op med standard driveren for ikke at give
problemer.
Så installerer du den rigtige driver, når du er kørende igen.
Jeg læste på et tidspunkt et indlæg fra en, som havde gjort det, at han,
inden han skilte det ad, først afinstallerede alle drivere til bundkortet
(chipset, lan, audio m.m.) samt grafikdriver. Derefter var det angiveligt
lykkedes for ham at boote umiddelbart på det gamle styresystem uden
problemer.
Det har jeg ikke prøvet, men reparationsmetoden har jeg prøvet adskillige
gange.

Kurt

Fra : MuLLe

Dato : 15-12-05 21:42

Mange tak for hjælpen.....
Jeg har lavet en frisk installation, det kunne den godt bruge.
Men det køre af l....'en til, men det håber jeg at jeg kan løse.

Mvh Morten

P.S. Jeg brændte sku' min router af, ved dette her. 500 stakatter, fedt ikk'
Vil bare lige sige, la' være med at sætte en forkert strømforsyning på......
surt