Bundkort/chipset til AGP
Fra : Ulrik

Dato : 14-12-05 21:51

Hej gruppe,

Jeg har læst herinde, at VIAs chipsets måske ikke lige er det bedste!
Jeg er ude efter et bundkort med AGP-port, men hvilket chipset kan så
anbefales?
Nogen der kender til et godt bundkort med dette?

På forhånd tak
Ulrik

Fra : Jeppe Nielsen

Dato : 14-12-05 22:08

"Ulrik" <you.dont@need.it> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefales?
> Nogen der kender til et godt bundkort med dette?

Det ville være en stor fordel at skrive hvilken processor der skal bruges
til det.
Og hvad er de øvrige krav til det er ud over at der er AGP-port og at det
ikke skal være VIA?

Fra : Ulrik

Dato : 14-12-05 23:32

Jeppe Nielsen wrote:
> [...]
> til det.
> Og hvad er de øvrige krav til det er ud over at der er AGP-port og at det

Åh ja - sorry! :)
Det skal bruges med en Athlon64 X2 - socket 939... Ellers er der vist
ikke de store krav.
PCI-slots.
Skal kunne køre dualchannel-memory.
Gerne onboard LAN og evt. lyd.

Det var vist det...

Mvh
Ulrik

Fra : Ulrik

Dato : 15-12-05 19:44

Ulrik wrote:

> Åh ja - sorry! :)
> Det skal bruges med en Athlon64 X2 - socket 939... Ellers er der vist
> [...]

Jeg har taget et hurtigt kig på edbpriser... Hvis det skal være et
NForce3 Ultra-chipset, ser det ud til, at det eneste bundkort, der også
lever op til ikke at have chipset-blæser er Gigabytes GA-K8NS Ultra-939.

Der er også et nogle få ALI-chipset. Hvordan er de? Jeg synes ikke, man
hører så meget om dem...

Mvh
Ulrik