Billigt og komplet Micro ATX kort..
Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 20:54

Hej,

jeg skal bygge endnu en HTPC som reserve i kolonihaven..

jeg har i forvejen fundet det perfekte bundkort til min nuværende HTPC (MSI
RS482M-ILD). det er dog lidt pebret (?) i pris. og jeg har ikke behov for en
Athlon 64 til kolonihaven. ..

any ways, mine krav er :

- Helst AMD processor eller anden billig CPU...
- Onboard GFX, LYD og NET
- Helst TV-out
- Gerne DVI udgang
- Gerne S-ATA
- USB 2

hvad er der af spændende muligheder ???

mvh
jørgen

Fra : Hans

Dato : 14-12-05 21:11

Jorgen [DK/2200) wrote:
> [...]
> ikke behov for en Athlon 64 til kolonihaven. ..
>
> any ways, mine krav er :
>
> - Helst AMD processor eller anden billig CPU...

Hvis du ellers er glad for dit bundkort, så findes det jo også med S-754, og
med en Sempron CPU er der barberet godt af i prisen.

Der er dog ingen DVI udgang på dette bundkort.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 21:25

Tak.. det havde jeg ikke lige set... ..

et godt alternativ.. dog ender jeg stadigvæk knapt over 1.000 for en Sempron
2500+ og kortet.. dette er selvfølgelig fra nyt..

mvh
jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-12-05 21:21

"Jorgen [DK/2200\)" <test> wrote:

>jeg skal bygge endnu en HTPC som reserve i kolonihaven..

Hvad med et Via Epia baseret mini-ITX kort, f.eks et 1 GHz MII ....

Fås bl.a. hos www.midtdata.dk

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 21:27

Via er ukendt land for mig... Dog kan jeg se på edbpriser, at jeg hurtigt er
oppe i 1.000 kr, uden egentlig at få dækket særlig mange af behovene (?)..

dog er selvfølgelig varme og strømforbrug ganske interessant.

Takker,
jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-12-05 21:39

"Jorgen [DK/2200\)" <test> wrote:

>Via er ukendt land for mig... Dog kan jeg se på edbpriser, at jeg hurtigt er
>oppe i 1.000 kr, uden egentlig at få dækket særlig mange af behovene (?)..

Prisen er jo inklusive CPU mv...

Det er vel kun DVI der mangler - Du skriver godt nok også SATA, men
mini-ITX kortene kombineres i reglen med 2½" drev, og de er vist endnu
ikke SATA...

<mlr>

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 18-12-05 13:07

> Prisen er jo inklusive CPU mv...
>
> Det er vel kun DVI der mangler - Du skriver godt nok også SATA, men
> mini-ITX kortene kombineres i reglen med 2½" drev, og de er vist endnu
> ikke SATA...

Via Epia som HTPC ..?! Det kræver min. 800 Mhz Via cpu til at kunne afvikle
divx/xvid.. Helst 1Ghz.
1 ghz svarer til en Celeron 500 sådan ca i reel performance.

man vil ikke kunne optage udsendelser med mindre man har et dedikeret (måske
eksternt) grabberkort med indbygget hardware-encoder.

Jeg har selv Via Epia MII10000 Nehemia.. dejlig støjsvag maskine (har
skiftet cpublæser ud med passiv køleprofil), men den kører kun som filserver
(hvilket den er fremragende til). Der er ikke problemer med
divx/xvid/mp3/DVD afspilning.