nyt asus a8v kan ikke boote med dual ram
Fra : Kim Frandsen

Dato : 13-12-05 23:49

Hej,

jeg har købt et asus a8v bundkort, amd64 4000+ cpu, kingston valueram 2 x
1gb, problemet er at bundkortet ikke vil boote op hvis der sidder 2
ramblokke i, kun når der sidder 1.
Hvad kan der være galt?
(har sat ramblokkene i de blå slots som der står i manualen, vil slet ikke
starte op)

Mvh. Kim Frandsen
You'll Never Walk Alone - Liverpool FC fan
Live Long And Prosper - Star Trek fan
Yahoo MSN ID: piqarddk@yahoo.dk

Fra : Hans

Dato : 14-12-05 16:19

Kim Frandsen wrote:
> [...]
> 2 ramblokke i, kun når der sidder 1.
> Hvad kan der være galt?
> (har sat ramblokkene i de blå slots som der står i manualen, vil slet

Hvilket Kingston modul handler det helt specifikt om.

Hans

Fra : Kim Frandsen

Dato : 14-12-05 17:02

> Hvilket Kingston modul handler det helt specifikt om.
>
> Hans

Kingston 2 GB ValueRAM Dual Channel Kit - PC3200

men jeg tror ikke det er RAM, fordi jeg har prøvet med min brors RAM og den
kan heller ikke boote med det, selvom det virker fint i hans computer (samme
bundkort)

Fra : Hans

Dato : 14-12-05 17:51

Kim Frandsen wrote:

> [...]
>
> men jeg tror ikke det er RAM, fordi jeg har prøvet med min brors RAM
> og den kan heller ikke boote med det, selvom det virker fint i hans

Har du ændret i bios omkring ram timing, eller bruger du auto settings.

Hans

Fra : Kim Frandsen

Dato : 14-12-05 18:50

> Har du ændret i bios omkring ram timing, eller bruger du auto settings.
>
> Hans

har ikke rørt noget i bios endnu, så auto settings.

Fra : Hans

Dato : 14-12-05 19:06

Kim Frandsen wrote:

> har ikke rørt noget i bios endnu, så auto settings.

Har bundkortet den nyeste biosversion?

Hans

Fra : Kim Frandsen

Dato : 14-12-05 19:38

> Har bundkortet den nyeste biosversion?
>
> Hans

Har opgraderet til nyeste 1017 uden at det hjalp.

Fra : Hans

Dato : 14-12-05 20:00

Kim Frandsen wrote:

> Har opgraderet til nyeste 1017 uden at det hjalp.

Her er en som har det samme problem med Kingston 1G moduler:
http://vip.asus.com/forum/bbs_view.aspx?board_id=1&model_name=A8V+Deluxe&message_id=20051115074441334&filter=3&page_size=10&elite=0&SLanguage=en-us&topic_page=8&page_cnt=12&recc=116

Hans

Fra : Kim Frandsen

Dato : 14-12-05 20:24

> Her er en som har det samme problem med Kingston 1G moduler:
> [...]

Han kan dog boote op osv, min kunne slet ikke starte op. Problemet er dog
løst nu, tak for hjælpen.

Fra : Hans

Dato : 14-12-05 20:27

Kim Frandsen wrote:

> Han kan dog boote op osv, min kunne slet ikke starte op. Problemet er
> dog løst nu, tak for hjælpen.

Fint nok. Hvad var problemet?

Hans

Fra : StoneWare

Dato : 15-12-05 15:54

"Kim Frandsen" <kimela@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Han kan dog boote op osv, min kunne slet ikke starte op. Problemet er dog
> løst nu, tak for hjælpen.

Og du syntes ikke alle de flinke mennesker der har forsøgt at hjælpe dig og
alle os andre skal vide hvad problemet var..............Du skal nok ikke
regne med meget hjælp fremover hvis det er din fremgangsmåde ??

Fra : Hans

Dato : 14-12-05 20:18

Kim Frandsen wrote:

> Har opgraderet til nyeste 1017 uden at det hjalp.

Noget helt andet er: Hvilken forskel er der på de to maskiner i prøver med?

Hvad andet hardware sidder der i din maskine, f.eks. PSU, grafikkort, osv.

Hans