Turion64 cpu, bundkort forvirring....
Fra : Jan Jensen

Dato : 12-12-05 17:01

Hej alle

Jeg er ved at samle mig en ny pc.
Jeg køre pt. med en miniitx M10000 og har gjort det i mere end 2 år,
men nu vil jeg gerne have noget med lidt mere power.

Jeg har valgt en AMD 1.6Ghz Turion64 cpu (socket 754)
Bundkort er et ASUS K8N4-E Deluxe
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157377)

MEN MEN, den understøtter socket 754 men der står ikke noget om
Turion64, ej heller på asus hjemmeside...

Hvad gør jeg?
Hvilket bundkort gør så??

Hvem kan hjælpe....

--
Venlig Hilsen
Jan Jensen

Fra : Jeppe Nielsen

Dato : 12-12-05 19:23

Jeg har en Turion på et MSI K8MM-V. Der understøtter bios Turion!

Fra : obelix

Dato : 12-12-05 20:21

Jan Jensen skrev:
> [...]
>
> MEN MEN, den understøtter socket 754 men der står ikke noget om
> Turion64, ej heller på asus hjemmeside...

MSI RS482M-IL

Hilsen Obelix

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 17-12-05 01:48

Jan Jensen wrote:
> [...]
>
> MEN MEN, den understøtter socket 754 men der står ikke noget om
> Turion64, ej heller på asus hjemmeside...

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us

der er ikke listet nogle turions for det motherboard

Dennis

Fra : Steen Suder

Dato : 17-12-05 12:22

Jan Jensen wrote:

> [...]
>
> MEN MEN, den understøtter socket 754 men der står ikke noget om
> Turion64, ej heller på asus hjemmeside...

Producenterne er ikke for gode til a skrive om deres understøttelse af
non-mainstream-produkter.

Jeg har haft held med at køre "strings" og "grep" (1) på BIOS-filerne
til de bundkort jeg har set på til Turionmaskiner.

En af mine maskiner her, kører f.eks. med en Turion ML-30 på et Epox
8-HDA3+-board. Det virker fint, men der er ikke C'n'Q-support.

Det er dog ikke en garanti for at en given kombo vil virke, men det er
da et hint.

(1)
Strings og grep er normalt forekommende programmer på Linux.

Her er noget output fra den sidste BIOS til ASUS K8N4-E Deluxe:

$ lha x 1010.BIN; strings 1010.bin | grep AMD
@;AuthcAMDenti
AMD Processor Model Unknown
AMD Engineering Sample
AMD Engineering Sample XX
AMD Athlon(tm) 64 Processor XX00+
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor XX00+
Mobile AMD Athlon(tm) 64 Processor XX00+
AMD Turion(tm) 64 Mobile Technology ML-XX
AMD Turion(tm) 64 Mobile Technology MT-XX
AMD Opteron(tm) Processor 1XX
Dual Core AMD Opteron(tm) Processor 1XX
Mobile AMD Athlon(tm) XP-M Processor XX00+
AMD Athlon(tm) XP Processor XX00+
Mobile AMD Sempron(tm) Processor XX00+
Mobile AMD Sempron(tm) Processor XX00+
AMD Sempron(tm) Processor XX00+