MSI RS482M-IL + Zalman køler
Fra : René Lønstrup

Dato : 11-12-05 18:20

Hej,

Er der nogle der har erfaring med om nogle af Zalmans CNPS 7xxx serie kølere
passer på MSI bundkortet RS482M-IL?
Kortet står ikke på Zalmans lister over (ikke-) godkendte bundkort (det gør
derimod S939 varianten RS480M2, som tilsyneladende er ukompatibel)...

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Beeblebrox

Dato : 11-12-05 18:35

René Lønstrup wrote:
> [...]
> Kortet står ikke på Zalmans lister over (ikke-) godkendte bundkort (det gør
> derimod S939 varianten RS480M2, som tilsyneladende er ukompatibel)...

IL er S754 varianten, korrekt?

Det er den jeg har i min HTPC med netop en CNPS7000B-Cu i 90mm versionen.

De passer som sådan sammen _men_ der er behov for et mellemlæg mellem
køler og CPU da køleren ellers sidder og slasker lidt. Dvs. du skal
forbi f.eks. brinck og købe en 1mm køleplade i ca. 20x20mm.

Vh,
Claus

--
DK: Besøg min HTPC & selvbyg side // UK: Visit my HTPC & DIY page
<http://htpc.sports-mc.dk>

Fra : René Lønstrup

Dato : 11-12-05 22:17

Beeblebrox wrote:

> IL er S754 varianten, korrekt?

Jeg ved ikke lige hvilken del af navnet der antyder hvilken sokkel der
benyttes, men jo - det er S754 versionen jeg er interesseret i

> Det er den jeg har i min HTPC med netop en CNPS7000B-Cu i 90mm
> versionen.

Perfekt.

> De passer som sådan sammen _men_ der er behov for et mellemlæg mellem
> køler og CPU da køleren ellers sidder og slasker lidt. Dvs. du skal
> forbi f.eks. brinck og købe en 1mm køleplade i ca. 20x20mm.

Hmm. Okay... Jeg syntes ikke lige jeg kan finde dem inde på deres
hjemmeside, så jeg må lige se om jeg kan finde et sted her i Nordjylland
(eller et andet sted på nettet), hvor jeg kan få sådan en..

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 20:48

Hej,

jeg måtte file lidt (2-3 mm) i min Arctic Cooling 64 for at få den ind
"under" strømforsyningen. umiddelbart er denne køler ikke specielt stor.

mvh
jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 20:50

hat og briller... og goddag mand økseskaft.... det skyldes selvfølgelig mit
kabinet's udformning (Antec Aria)... ...

-jørgen