Strøm på USB hele tiden '?
Fra : Brother Tuck

Dato : 11-12-05 16:57

Hej .

JEg har købt en strømskinne der sættes til min USB port , for at jeg kan
slukke printer, skærm mm. og dermed spare strøm, men ...

Når jeg slukker min Computer, er der STADIG strøm i min skinne, dvs. der
er
stadig strøm fra min USB port.

Hvordan løser jeg dette problem ??

-ja, det er en Compaq maskine jeg har

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-12-05 17:21

"Brother Tuck" <hl@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Når jeg slukker min Computer, er der STADIG strøm i min skinne, dvs. der
>er stadig strøm fra min USB port.

>Hvordan løser jeg dette problem ??

Du skal ind i BIOS og 'lege' lidt med indstillingerne der - Det er ikke
altid lige gennemskueligt, men kig efter noget med USB under Power
Management...

<mlr>

Fra : Brother Tuck

Dato : 11-12-05 17:30

Jeg har været derinde, men dog uden held. JEg vil give det et forsøg mere

Fra : Hans

Dato : 11-12-05 17:37

Brother Tuck wrote:
> Jeg har været derinde, men dog uden held. JEg vil give det et forsøg
> mere
Hvis maskinen er bestykket med et nForce chipsæt er det årsagen. I såfald
skal du købe et USB 2.0 PCI indstikskort til din skinne.

Hans

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-12-05 16:09

> Hvis maskinen er bestykket med et nForce chipsæt er det årsagen. I såfald
> skal du købe et USB 2.0 PCI indstikskort til din skinne.

Har brugt elspare skinne på både nForce2 og 4, og begge virker ok. Men ja,
et pci-usb kort er ofte løsningen.