Setup-fil problemer
Fra : Jasper Norman

Dato : 09-12-05 23:47

Hej.

Jeg har lige fået mig et nyt (brugt) bundkort. Det er et MSI med Intel 845PE
chipset. Der sidder en P4 2.4 cpu derpå.

Nå, jeg sætter skidtet i kabinettet, installerer XP påny. Install. går fint,
men jeg får en lille mistanke da det eneste der er på skrivebordet efter
endt install. er skraldespanden. Men jeg kan ikke huske hvad der ellers skal
være?

Jeg har grafikkort driverne liggende på en anden partition på HD, og dette
går fint. Jeg genstarter et par gange, men CD-ROM drevet virker meget, meget
sløvt. Men hvad der er meget værre er, at jeg ikke kan køre "setup-filer"
fra hverken CD eller floppy??? Når jeg sætter en ny CD i, går der laang tid
før filerne kommer frem i et vindue. Ikonerne ser mærkelige ud. Lidt ligesom
i gl. dage, hvor .exe filerne er en hvis kasse med en blå kant foroven. Der
kommer med andre ord, ikke et "setup-fil billede" Forsøger jeg at køre
filen, kommer der box, der fortæller at det ikke er et gyldigt "win32"
program! Lyder ikke godt...

Er der nogen der har en idé om, hvor det går galt? Jeg har nu geninstalleret
XP for anden gang, med samme resultat.

Også postet i dk.edb.hardware

/Jasper

Fra : CopyCat

Dato : 12-12-05 17:26

> Er der nogen der har en idé om, hvor det går galt? Jeg har nu
geninstalleret
> XP for anden gang, med samme resultat.

efter en installation af XP ., er der normalt kun skraldspand på
skrivebordet ..

det er XP's F*#¤!nede trælse menu .. hvis du gerne vil have ikoner på
skrivebordet skal du højreklikke på din "startknap" og vælge egenskaber..
sætte den til klassisk visning ..

~~Frank .,