Hvilke PC ?
Fra : Dragon

Dato : 07-12-05 03:31

Hejsa
Jeg vil bygge en lydløs racer PC til grafisk arbejde i Adobe
Collection, men hvilket hardware kan anbefales ?

Mobo, RAM, HD, Grafikkort, kabinet m. PSU, ?

Jeg forestiller mig Asus A8N32 SLI, AMD Opteron, WD Raptor, hurtig RAM
og PCIx16 grafikkort uden blæser.

Sidder nogen med en fed konfiguration, så list den lige, ik ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-12-05 08:35

Dragon wrote:
> Mobo, RAM, HD, Grafikkort, kabinet m. PSU, ?
> Jeg forestiller mig Asus A8N32 SLI, AMD Opteron, WD Raptor, hurtig RAM
> og PCIx16 grafikkort uden blæser.
> Sidder nogen med en fed konfiguration, så list den lige, ik ?

fx.
Athlon 64 x2 hvad-man-nu-vil-ofre+ eller Opteron dualcore-noget :)
(har selv en OC'et 3800+)
Raptor 74gig
2gig ordentlig ram (bruger selv Crucial Ballistix PC4000)
Gigabyte 6600GT-kort passivt kølet.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : michael bs

Dato : 07-12-05 10:03

"Dragon" <usenettroll@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

Jeg forestiller mig Asus A8N32 SLI, AMD Opteron, WD Raptor, hurtig RAM
og PCIx16 grafikkort uden blæser.

Pas måske lidt på med dette bundkort. Det er nyt på markedet og der er
forskellige bugs, der ikke er fejlrettet endnu i biosopdateringer.
Kig fx her:
http://makeashorterlink.com/?G14723F3C

mvh Michael

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 07-12-05 17:18

Dragon wrote:
> [...]
> og PCIx16 grafikkort uden blæser.
>
> Sidder nogen med en fed konfiguration, så list den lige, ik ?

Jeg kan kun tilslutte mig de ting som Hans og Michael har foreslået.
Hvis det skal være opteron, så vælg en dual core, fx 165, 170 eller 175,
ellers tag en X2.

Hvis du vil have en ultrastille PC, så drop Raptor og tag fx en Seagate.
Så længe du ikke kører RAID 0, vil der ikke være den store forskel på
hastighed.

Ellers vil jeg foreslå Antec P180 kabinet og en Seasonic S12 430W
strømforsyning. Hvis du vil køre SLI, så tag en 500W eller en 600W
(disse to modeller har 2 PCI-e stik).

I stedet for boxkøleren kan du tage en Scythe Ninja og så et par Papst
120mm-blæsere til kabinet-/CPU-køler.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>