Bundkort til S478 med PCI-e
Fra : Nybro

Dato : 05-12-05 15:32

Hej Alle i NG

Jeg søger et bundkort til S478 med PCI-e.

Har fundet nogen stykker på EDBpriser men ved ikke hvad jeg skal vælge. Det
jeg har at vælge imellem kan findes her:
http://shortlink.co.uk/6o2

Håber at i kan hjælpe.

/Nybro

Fra : JK

Dato : 05-12-05 16:00

On Mon, 5 Dec 2005 15:31:51 +0100, "Nybro" <Mariusz@nybro.dk> wrote:

> [...]
>
>Har fundet nogen stykker på EDBpriser men ved ikke hvad jeg skal vælge. Det
>jeg har at vælge imellem kan findes her:

Den søgning, du har lavet der, er med AGP !

Pci-express findes næsten ikke til socket 478, men er almindelig for
socket 775, der så samtidig bruger DDR-2.

Men der findes chipset Intel 915PL som er for socket478 og med pci
express og for DDR-1

http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=12&l3=158&model=425&modelmenu=1

Da dette asus bundkort samtidig ligger på 580 kr, så må det siges at
være et godt valg.

mvh

John

Fra : TopDuck

Dato : 04-03-06 17:10

Hej undskyld jeg kaster mig ind i denne tråd, men mit er som en fortsættelse
af denne tråd...

Jeg står overfor at skulle udskifte mit gamle Radeon 9500 pro. AGP.

Mit nuværende MB. er et ASUS P4C800 Deluxe.

Når jeg nu gerne vil have et Nv7800 til PCI-e til en 2.500 kr. og har
følgende opsætning

P4 3.000@3.2950 ,Socket 478
4xDDR3200(3x256 & 1x512)
2XSATA og 2xATA IDE
On board sound

vil det være et smart træk at kaste et billigt (500 kr.) MB med PCI-E til
500 kr. istedet for.

Så jeg lige kan klare 1 års tid til med min P4 3.000@3.295.

Jeg har kigget på
-Asus P4GD1 (Udgået)
-ASUS P4V800D-X m/socket 478 (åbenbart ikke med PCI-E x 16 men derimod
x4???)
-ASUS P4GPL-X som virker lovende,, dog er der kun 2 DDR-pc3200 ram banker,
så jeg havner på 750 istedet for 1250(mon der er så stor en performance
forskel?)

Der er nogle der har anbefalet mig et 7800GS-AGP, men jeg skal jo skifte
system til december og der bliver det jo uden tvivl med PCI-E x16.

Jeg har også hørt at min CPU bliver flaskehals med en Nv7800-PCI-E kan det
have sin rigtighed?

Er der nogen som kan sparke mig i den rigtige retning!!

Mvh.

Topduck

Fra : Brian Ottens

Dato : 22-03-06 06:37

TopDuck <topduck71@yahoo.dk> skrev:
> [...]
>
>Jeg står overfor at skulle udskifte
>mit gamle Radeon 9500 pro. AGP.
>
>Mit nuværende MB. er et ASUS P4C800 Deluxe.

nu skal du nok lige huske at et evt. nyt bundkort ikke
garanterer den samme OC af CPU. men ellers er lyder det da
fornuftigt med PCI-E. jeg kom samme vej ind til PCI -E
--
Hilsen Brian