Hjælp: USB-Mus 'drifter' eller '
Fra : Beeblebrox

Dato : 03-12-05 14:13

Min USB muse-pil på mit Asus A8N mobo har fra starten gledet lidt rundt
når jeg ikke bevæger den. Det er dog ret slemt til tider, den kan lige
pludselig glide 1-10 cm langsomt over skærmen, 1-2 cm/sek.

Det er selvsagt lidt træls når man gamer på PC'en

Jeg har nyeste drivere, nyeste bios, nyest logitech driver (det er en
MX500 optisk, wire).

Mit spørgsmål er nu: Er det noget jeg kan melde som en fejl på
motherboardet (stadig garanti) eller er det normalt?

Samme mus opfører sig ens på alle porte, men den gør det ikke f.eks. på
min HTPC.

Nogen der kan hjælpe?

Vh,
Claus

--
DK: Besøg min HTPC & selvbyg side // UK: Visit my HTPC & DIY page
<http://htpc.sports-mc.dk>

Fra : Lars K.

Dato : 03-12-05 16:22

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> motherboardet (stadig garanti) eller er det normalt?
>
> Samme mus opfører sig ens på alle porte, men den gør det ikke f.eks. på

Jeg vil gætte på at det har noget med det underlag eller musse måtte du
bruger

Fra : Beeblebrox

Dato : 03-12-05 18:06

Lars K. wrote:

> Jeg vil gætte på at det har noget med det underlag eller musse måtte du
> bruger

Samme Black Icemat der bruges i begge tilfælde, samme sted på
skrivebordet, ledningen ført samme vej etc.

Så nej, det tror jeg ikke.

Vh,
Claus

Fra : sls\(2770\)

Dato : 03-12-05 18:46

> Samme Black Icemat der bruges i begge tilfælde, samme sted på
> skrivebordet, ledningen ført samme vej etc.
>
> Så nej, det tror jeg ikke.

Men har du prøvet at stille den på et andet underlag?

// Sid

Fra : Beeblebrox

Dato : 04-12-05 15:22

sls(2770) wrote:
> Men har du prøvet at stille den på et andet underlag?

Jeps, det hjalp ikke :-/

Vh,
Claus

Fra : Ulrik Løye

Dato : 03-12-05 22:14

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote in message

> Samme Black Icemat der bruges i begge tilfælde, samme sted på
> skrivebordet, ledningen ført samme vej etc.
>
> Så nej, det tror jeg ikke.

Har du prøvet musen på en anden maskine? Det lyder mere som musen end noget
andet.

/u

Fra : Beeblebrox

Dato : 04-12-05 15:23

Ulrik Løye wrote:
> Har du prøvet musen på en anden maskine? Det lyder mere som musen end noget
> andet.

Jeps, som skrevet er det kun på den ene af maskinerne problemet findes.

Vh,
Claus

Fra : Hans

Dato : 03-12-05 23:27

> [...]
> motherboardet (stadig garanti) eller er det normalt?
>
> Samme mus opfører sig ens på alle porte, men den gør det ikke f.eks. på

Fjern det lille hår der har sat sig ved den optiske sensor.

/H

Fra : Beeblebrox

Dato : 04-12-05 15:22

Hans wrote:
> Fjern det lille hår der har sat sig ved den optiske sensor.

Renset! Problemet er der stadigvæk.

Vh,
Claus

Fra : sls\(2770\)

Dato : 04-12-05 20:42

> Renset! Problemet er der stadigvæk.

Prøv at afinstaller driverne, kan være de konflikter med noget?
Har du prøvet med med de forskellige indstillinger i Bios til USB, ved ikke
om det kan hjælpe?
Du skal nok prøve en anden mus først, før du kan give bundkortet skylden..