Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CanoScan D660U
Fra : Samir Munir

Dato : 11-06-01 17:41

Hej med jer,

jeg har set en Canon CanoScan D66U til 1498

er den noget værd? eller skal jeg hellere investere mine penge i noget
dyrere? jeg vil primært bruge den til Dias/neg. indscanninger?

findes der andre gode scannere i samme prisleje til parralelporten
eller evt. scsi?

samir
mvh
Samir Munir
samir.munir[remove_this]@doctor.com

P.S.: Svar gerne også til min email

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-01 01:12

"Samir Munir" <"samir.munir["@doctor.com wrote in message
> Hej med jer,
>
> jeg har set en Canon CanoScan D66U til 1498
>
> er den noget værd? eller skal jeg hellere investere mine penge i noget
> dyrere? jeg vil primært bruge den til Dias/neg. indscanninger?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ak! Jeg bliver daglig mindet om mine synder.;-(
NEJ DEN KAN IKKE BRUGES TIL DIAS ELLER NEGATIVER!!!
Den kunne slet ikke udføre jobbet!!! Den var en JOKE!
Et paplåg med en slids der skulle tillade lyset at komme op ovenpå! Det var
en HÅN! Og det virkede ikke.
Jeg overtalte min svigerfar til at købe den med det for øje at han havde
nogle dias han også skulle scanne.
Heldigvis er han så betaget af mig at han ikke har opdaget det endnu!))
For øvrigt er den hurtig og god til almindelig scanning-USB!

Du skal have en "indviet" negativ og diasscanner til at bruge med det for
øje.
Aldrig købe en scanner til parallelport! Husk det Munir!
Alt-alt for laaaangsooom!
USB-USB-USB, eller hvis du har en gammel maskine, så en scsi scanner. Men
jeg ville før opgradere til USB hvis det var mig.

Hilsen
Jens

Fra : Kim Østrup

Dato : 13-06-01 21:43

Hej Samir

Se mit svar i anden tråd vedr. diasscanning. Hvis du ikke kan finde det
gengiver jeg det lige:

Jeg bruger en Agfa E50 og den er helt udemærket til at scanne negativer
og dias med. Den er selvfølgelig bedre til papirbilleder, men til
almindeligt netbrug klarer den såmænd dias tilfredsstillende.

Den kører 1200 dpi og jeg plejer at ende op med et skarpt billede på 800
pixels på den største led.

Den har kostet mig 2400 kr. - ingen herregård ift. både at skulle eje en
diasscanner og en flatbed.

Mvh

Kim

Samir Munir <"samir.munir[remove_this]"@doctor.com> skrev i en