Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælpeløshed
Fra : Clark Kent

Dato : 11-06-01 17:13

Det er ufatteligt, så hjælpeløse disse digitale"fotografer" er!
Skal jeg købe dit, skal jeg købe dat..............??????????
Undersøg dog selv tingene i stedet for at poste disse gabende kedsommelige
breve!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 11-06-01 17:34

"Clark Kent" <henri@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal jeg købe dit, skal jeg købe dat..............??????????
> Undersøg dog selv tingene i stedet for at poste disse gabende kedsommelige

Som regel har man undersøgt en del inden der bliver spurgt og man ved også
nogenlunde hvilket kamera man vil have.

Når der så bliver spurgt her er det nok fordi man vil have sine tanker
bekræftet og hvem ved måske var der et eller andet man havde overset.

Jeg forstår ikke dit udbrud da denne gruppe ikke ligefrem er belastet af
mange indlæg og som regel kan man se i "emne" linjen hvad der er tale om og
du kan springe indlægget over.

Henrik

Fra : me

Dato : 11-06-01 17:51

Så så rolig nu, der er da vist en der har fået det forkerte ben ud af sengen
først (selvom du har sovet længe)

mvh
ha

Fra : Karsten Olesen

Dato : 11-06-01 18:01

> [...]
> Skal jeg købe dit, skal jeg købe dat..............??????????
> Undersøg dog selv tingene i stedet for at poste disse gabende kedsommelige
__________________________________

Jeg synes det er relevant at søge og så spørge om man nu har gjort et
godt/mindre godt valg.
Udvalget af digitale camera'er er idag så stort, man skal se sig godt om.

Og kedeligt har det da aldrig været ?
Måske du ikke er entusiastisk nok ??

MVH

Fra : Jan Boegh

Dato : 11-06-01 18:29

"Clark Kent" <henri@orangenet.dk> wrote in message
> [...]
> Skal jeg købe dit, skal jeg købe dat..............??????????
> Undersøg dog selv tingene i stedet for at poste disse gabende kedsommelige

Så så Supermand - har du slugt et stykke kryptonit. Hvornår var det
forresten du selv bidrog til diskussionen?

mvh
Jan

Fra : nevermind

Dato : 11-06-01 19:47

On Mon, 11 Jun 2001 18:13:26 +0200, "Clark Kent" <henri@orangenet.dk>
wrote:

> [...]
>Skal jeg købe dit, skal jeg købe dat..............??????????
>Undersøg dog selv tingene i stedet for at poste disse gabende kedsommelige

Hvis nu at kvaliteten/prisen var nogenlunde lige så konsistent som SLR
markedet var det nok ikke nogen sag vel?

Iøvrigt er det vel egt. også folk der ikke går så meget op i
fotografering der stiller disse clueless spørgsmål ikke?

Det er ufatteligt besværligt at sammenligne de digitale kameraer i den
lave og mellemprisklassen, da de varierer gevaldigt mht.
hukommelse/medie, lysfølsomhed, strømforbrug/kapacitet osv. osv.

Når nu engang det bliver til at købe SLR digitalkameraer til forbruger
priser såeh bliver det pissenemt.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-06-01 21:06

> [...]
>Skal jeg købe dit, skal jeg købe dat..............??????????
>Undersøg dog selv tingene i stedet for at poste disse gabende kedsommelige

Hvis det var så let, så fandtes der kun en model i hvert prisleje.
Grunden til at der er mange modeller fra både samme og andre
fabrikanter er, at forbrugeren lægger vægt på forskellige ting.

Hvordan man kan vælge f.eks. Kodak DC3400 fatter jeg dog ikke :)

--
Povl H. Pedersen - I hate spam, and so does abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 11-06-01 22:02

> [...]
> Skal jeg købe dit, skal jeg købe dat..............??????????
> Undersøg dog selv tingene i stedet for at poste disse gabende kedsommelige

Mon det bare er mig der ikke synes at det er den største imødekommenhed du
viser de nye fisk i dammen her i dk.fritid.foto .. hvordan kunne du selv
lide at blive behandlet hvis du (måske usandsynligt?) en gang skulle til at
lære noget nyt og kom til at at spørge lidt ubehændigt de første gange?

// Steffen

Fra : U. Pedersen

Dato : 11-06-01 22:26

wrote:

> [...]
>Skal jeg købe dit, skal jeg købe dat..............??????????
>Undersøg dog selv tingene i stedet for at poste disse gabende kedsommelige

Nu var edb og internet nok desværre ikke opfundet da du i sin tid
købte dit første Kodak instematic, eller måske du var så heldig at få
det til din konfermation.

Hvis jeg kunne ha spurgt nogen da jeg købte mit første spejlrefleks
ville jeg da også ha gjort det, men jeg "faldt" tilfældigt over et
samlet tilbud med tele, hvidvinkel og blitz samlet pris ? husker det
ikke da jeg købte det i 1975.

Men husk,næste gang du selv har et problem, så lad værer med at kede
os med dine tåbelige spørgsmål du selv kender svaret på.
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 12-06-01 06:08

Clark Kent (henri@orangenet.dk) expressed in <9g2rd9$ajl$1@sunsite.dk>:

> [...]
> Skal jeg købe dit, skal jeg købe dat..............??????????
> Undersøg dog selv tingene i stedet for at poste disse gabende kedsommelige

Det var dog en vrøvl af format. Skulle der nu være et problem i at høste
andres erfaringer?
Det var faktisk det der er hele meningen med Usenet i sin tid og den holder
stadig i størstedelen af de ikke-binære grupper og sådan bør det blive.
i øvrigt har jeg indtrykket af at du har et nærmest religiøst had over for
digitale kameraer - sikkert uden at du har sat dig ind i tingene.
Jeg citerer fra et par af din tidligere indlæg:

"Ud med alle de digitale narrehatte!
De små skodkameraer har sgu ikke noget med seriøse værktøjer at gøre!"
fra "Re: Hvad med ny gruppe?" d. 23 marts i år

"Jeg er faneme snart træt af alt jeres digitale lort..........jeg vil have
SØLV............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
fra "Digitalt affald" d. 10 marts i år

Gå selv ind på http://groups.google.com/ og find flere:

http://groups.google.com/groups?as_q=&num=10&as_scoring=r&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=dk.fritid.foto&as_usubject=&as_uauthors=Clark+Kent&as_umsgid=&lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_mind=29&as_minm=3&as_miny=1995&as_maxd=11&as_maxm=6&as_maxy=2001

Egentlig syntes jeg generalt at dine indlæg sjældent bærer præg af
saglighed og ofte af sure opstød.

Så skrub tilbage til din telefonkamera og leg med dit ikke digitale
hjertensbarn.

--
` Med Venlig Hilsen | Regards '
` H e n r i k B ø g h '

Fra : Per Madsen

Dato : 12-06-01 13:03

Det bedste er at lade et emne af denne karakter
ligge passivt, så dør det af sig selv, og støjer ikke
længere blandt emner, der handler om fotografering.

Jeg håber således, at dette er sidste ord i "sagen"

mhv
Per

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 12-06-01 15:46

"Henrik Bøgh" <h_nospam_@boegh.net> skrev i en meddelelse
> [...]
lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_mind=29&as_minm=3&as_miny=1995&as_maxd=11&as_maxm=6

Magen til nar skal man da lede længe efter, selv på usenet.

Henrik

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 12-06-01 16:41

Henrik Bruun-Petersen (nytliv@hotmail.com) expressed in
<9g59v6$5am$1@news.inet.tele.dk>:

> Magen til nar skal man da lede længe efter, selv på usenet.

Mig?
Eller "Clark Kent"?

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 12-06-01 17:18

> Mig?
> Eller "Clark Kent"?

Hvis du kikker på hvad jeg har Quotet burde du ikke være i tvivl

Henrik

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 12-06-01 21:48

Henrik Bruun-Petersen (nytliv@hotmail.com) expressed in
<9g5far$na0$1@news.inet.tele.dk>:

[...]

> Hvis du kikker på hvad jeg har Quotet burde du ikke være i tvivl

Øhm - nej. Jeg så bare at det var mig du citerede og lagde ikke lige mærke
at det var linket det drejede sig om :)

Fra : U. Pedersen

Dato : 12-06-01 17:50

On Tue, 12 Jun 2001 17:41:06 +0200, Henrik Bøgh <h_nospam_@boegh.net>
wrote:

>Henrik Bruun-Petersen (nytliv@hotmail.com) expressed in

>Mig?
>Eller "Clark Kent"?

jeg er nu heller ikke i tvivl om at det er Supermand der hentydes til

Fra : Clark Kent

Dato : 13-06-01 08:12

Du kan selv være en nar.........adv-badv

--
Smæk er godt!

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 13-06-01 11:56

> Du kan selv være en nar.........adv-badv

EOD

Henrik

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-01 10:24

> [...]
> Skal jeg købe dit, skal jeg købe dat..............??????????
> Undersøg dog selv tingene i stedet for at poste disse gabende kedsommelige
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ja! Vi mennesker er somme tider rådvilde og hjælpeløse, nærmest som får uden
hyrde.
Så hvisker vi hinanden fortrolige, gode råd i ørerne. Giver hinanden et
skulderklap og et godt tip.
For overfor står ulvene og brøler forkerte oplysninger ind i hovedet på os,
og hvad de er ude på véd vi kun alt, alt for godt!

Men sådan noget har en would-be-superman vel ikke rigtig brug for?
Eller.......?

Hilsen
Jens