Katte fik mand til at sætte ild på hus
Fra : Ole Jensen

Dato : 23-12-05 20:22

Fra DR.DK.

-----------

To katte var dråben for den 38 årige mand, der i onsdags satte ild til
sit hus på Sønderjyllands Allé i Frederikshavn. I dag blev han fængslet
i fire uger.
Manden var midt i en skilsmisse, og da hans kone rejste bort med parrets
to katte, blev det for meget for ham. Ved afhøringen i dag erkendte
manden sin skyld. Det fortæller politiassessor ved Frederikshavn Politi,
Torben Kauffmann:
- Han erkender, at have sat ild på ejendommen, men han har ikke selv
nogen direkte erindring om, at han sætter ild på huset, og han kan
heller ikke huske branden som sådan, siger han.
Huset nedbrændte fuldstændigt ved branden, som manden flygtede fra.
Senere meldte han sig selv til politiet i Fredericia.
Manden, der har kæret fængslingen til landsretten, skal nu
mentalundersøges.

-----------

Ak ja.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Heidi [Miver og Mull~

Dato : 25-12-05 21:36

<klip>
> Manden var midt i en skilsmisse, og da hans kone rejste bort med parrets
> to katte, blev det for meget for ham.
</klip>

så nu har han altså ingen kone, ingen katte og intet hus...hvor smart er
det nu lige? *G*

Fra : Louise Hansen

Dato : 27-12-05 00:46

> Heidi [Miver og Mulles mo... skrev:
> <klip>
> </klip>
>
> så nu har han altså ingen kone, ingen katte og intet hus...hvor smart er
> det nu lige? *G*

Hejsa.

Hm..."smart" vil jeg nok ikke lige vælge at kalde det... Men et
eller andet sted synes jeg faktisk heller ikke, det er særlig
sjovt...for hvilken afmagt skal man ikke føle, før man kommer så langt
ud, at man sætter ild på sit eget hus??? Ja, jeg synes altså mest af
alt, det er sørgeligt og kan ikke lade være med at have ondt af den
stakkels mand. Ikke, at jeg ville gå hen og sætte ild til mit hus,
hvis nogen tog mine katte, men jeg ville da helt klart være knust, og
nogle mennesker er altså bare lidt nemmere at bringe ud af balance end
andre.

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-12-05 00:50

Louise Hansen <dk_alkadizKATTE@BAKKEyahoo.com> writes:

> [...]
> sjovt...for hvilken afmagt skal man ikke føle, før man kommer så
> langt ud, at man sætter ild på sit eget hus???

Ovenpå en skilsmisse kan den slags sagtens være den dråbe der skal
til. Manden føler at konen har taget alt fra ham, så nu skal hun
ihvertfald heller ikke have glæde af huset...

//Wegge

Fra : Louise Hansen

Dato : 27-12-05 15:54

> [...]
> til. Manden føler at konen har taget alt fra ham, så nu skal hun
> ihvertfald heller ikke have glæde af huset...

Ja, skilsmisse er noget frygteligt noget... Og hvis du spørger mig,
er der alt for mange af dem i dagens Danmark. Det er ufatteligt hårdt
for alle parter, men værst er det dog for børnene og den halvdel, der
bliver svigtet...
Jeg kan i hvert fald kun have medlidenhed med den stakkels mand...det må
være helt ufatteligt at føle, at man bare mister alt.