Dårlig albue
Fra : Thomas Larsen

Dato : 23-12-05 15:52

Hejsa....

Her til morn så jeg at min hund var begyndt og halte, jeg tænkte jeg lige
ville give det til middagstid og se om det gik i sig selv igen, men nej, kl
10 ville han slet ikke stytte på benet mere, det blev bare værre. Nå men
ringede til dyrlægen og tog med bussen derud til 11, og kom ind med det
samme. Lægen trykkede og bukkede og fandt lige pludselig ud af hvor det
gjorde ondt da "Huskey" Snerrede godt og grundig af ham. Nå det var det
forbudte område, mente dyrelægen. Men nu har jeg fået smertestillende til
ham i 5 dage og han skal holdes i ro i ca 8-10 dage(Hjææælp hvordan holder
man en golden retriver hvalp i ro så længe) , hvis det ikke er gået i sig
selv igen efter nytår bliver der taget billede af albueleddet hvor smerterne
sidder, for at se om der skulle være noget unormalt...

Nogen der evt ved hvad det kan være
han er 10 mdr, og har ondt i albueleddet når man strækker det ud....

Mvh Thomas L

Fra : Ralph

Dato : 23-12-05 16:16

"Thomas Larsen" <medieburner@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa....
> ham i 5 dage og han skal holdes i ro i ca 8-10 dage(Hjææælp hvordan holder
> man en golden retriver hvalp i ro så længe) , hvis det ikke er gået i sig

Køber/låner et bur. Brugte selv et da Shaggy blev kørt over og fik smadret
hoften, det eneste tidspunkt den forlod buret på var når der skulle
besørges, så bar jeg buret ud i haven og hun kravlede ud, satte fra med den
raske hofte OG GIK UDELUKKENDE PÅ FORBENENE ca. 20-25 meter ned bag nogle
buske, og gik så til bage på samme måde, tro det eller lad være, det passer,
hvis I har set den der kattevideo, så er der en kat der også kan.

--
venligst
Ralph

Fra : Thomas Larsen

Dato : 23-12-05 16:45

Utroligt, men dyr kan meget når de er nød til det...

jeg har bur til ham og vil osse bruge det hvis han bliver opkørt og man ikke
lige umiddelbart kan få ham ned igen

Men ellers glædelig jul, håber din hund har fået det godt igen efter
dengang, det lød som om det var en ordentligt omgang for ham :(

Fra : qfha

Dato : 23-12-05 18:21

Der sker ikke noget ved du lader ham gå hjemme indendørs og lufter
ham i line, når dyrlægen taler om at holde en hund i ro, tænker han
helt sikkert på han ikke må drøne rundt udendørs.

Det kan selvfølgelig være vokseværk, men det kan også de første
tegn på albueledsdysplasi. Du kan evt. kontakte din opdrætter og
forhøre dig om der har været albueledsdysplasi i hundens linier.
Skulle det være en let dysplasi er glukosamin godt til leddet.

mvh qfha

Fra : Thomas Larsen

Dato : 23-12-05 18:38

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ja han mente ikke vild leg. Men nu hunden fik smertestillende så hvis den
pludselig mærker den ikke har ondt vil den automatisk begynde og skre op for
tempoet, men det har gået godt idag, men han har osse sovet snart 10 timer,
han kunne dog ikke stå for da vi begyndte og lave mad så vågnede han dog..

Men han holder sig selv i ro, så det er jo meget dejligt.

Der skulle ikke være noget i linierne andet meget svagt langt tilbage, men
det kan jo godt være derfra det stammer.... Jeg ved ikke hvordan man regner
% ´erne ud for at han får det..

Vil tage det gode råd til mig og prøve det hvis det bliver diagnosen