Baggrundsbillede centreres
Fra : povl sørensen

Dato : 22-12-05 10:32

Hej

På denne side skal baggrundsbilledet centreres og teksten skal
fortsat være ventrestillet.

http://www.alswebdesign.dk/hjertets-vej/TMPrgdlrw787.htm

Hvorledes gør jeg det?

På forhånd tak for et godt råd.

Mange venlige hilsener

Povl

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-12-05 14:37

povl sørensen skrev:

>På denne side skal baggrundsbilledet centreres og teksten skal
>fortsat være ventrestillet.

Lær et bruge css.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=background%2Bcss&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

>http://www.alswebdesign.dk/hjertets-vej/TMPrgdlrw787.htm

Side findes ikke.

Og, beklager, du får ikke et bedre svar af mig, når man tilbyder
at lave hjemmesider mod betaling, så bør du selv kunne finde ud
af ved hjælp af googlelinket.

Og du burde også bruge det på din salgsside, sikken en masse
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 23-12-05 18:37

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> af ved hjælp af googlelinket.
>
> Og du burde også bruge det på din salgsside, sikken en masse

Siderne er lavet i Dreaweaver i wysiwig mode, formentlig i en ældre version
for scriptet henviser til NS 4. Der er lidt klippe klistre, linket til
Kraks er blot klistret ind og det sender en en væk fra siden, en mere
passende løsning ville have været at betale, for at få lov til at indlejre
kortet direkte i webstedet istedet eller i det mindste at åbne det i et nyt
vindue.

Jeg ville ikke betale for en sådan løsning, men det er der mange der gerne
vil og noget der ligner 90% af websteder produceret af grafikere er lavet på
samme måde og de bliver solgt til en god pris.

Måske Ginnerskov skulle lave nogle kursusider der kunne lære grafikere at
konvertere deres skabelon efter design til noget mere brugbart og til noget
som også kan vedligeholdes uden nervesammenbrud hos staklen der overtager
den slags sider.

Alternativt kunne grafikerne lave en OTD og få en DW gruppe som vi andre så
kunne ignorere

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-12-05 01:35

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> [...]
> brugbart og til noget som også kan vedligeholdes uden nervesammenbrud
> hos staklen der overtager den slags sider.

Det er min erfaring, at den slags personager er uden for pædagogisk
rækkevidde. De sider, jeg i allerede har, kan frit læses af enhver, der
gider.

Men hvis man ikke vil, så er den bare ikke længere. Og så er det, at vi her
i grupperne må trækkes med alle de kodefejl eller antikverede skrammelkoder,
som grafikerne har produceret.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/