XHTML 1.0
Fra : HW

Dato : 22-12-05 10:24

halløjsa

Forsøger at få min side til at validere på W3c på XHTML 1.0, men
bl.a Embed understøttes ikke af XHTML - så what to do ?

Findes der en liste over alternativerne til det der er deprecated ?

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 22-12-05 13:45

In <1135243414.326823.139540@g14g2000cwa.googlegroups.com> "HW" <hwa001@gmail.com> writes:

>hall=F8jsa

>Fors=F8ger at f=E5 min side til at validere p=E5 W3c p=E5 XHTML 1.0, men
>bl.a Embed underst=F8ttes ikke af XHTML - s=E5 what to do ?

>Findes der en liste over alternativerne til det der er deprecated ?

Generelt er det at flytte mark-up til en style attribut eller
endnu bedre et style-sheet. Mht embed fx af flashfiler, har
der lige været postet et link til en artikel, der beskriver hvordan
man får flash og validering til at stemme overens:

http://www.alistapart.com/articles/flashsatay/

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : HW

Dato : 23-12-05 19:48

Hejsa
"Kai Birger Nielsen" <bnielsen@daimi.au.dk> wrote in message

SNIP

> http://www.alistapart.com/articles/flashsatay/
>
> mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

argh...det kan da ikke være rigtig at man skal lave en ny flash film med
noget actionscript for at få vist den man ønsker fremvist...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-12-05 21:17

HW skrev:

>argh...det kan da ikke være rigtig at man skal lave en ny flash film med
>noget actionscript for at få vist den man ønsker fremvist..

Det er vel bare at smide *.swf ind i koden det rigtige sted?

Det har jo ikke noget med selve flashfilen, som sådan at gøre,
men den kode, der bliver brugt på websiden til at vise det med.

Alternativt, håbe at Adobe får lavet en version af flash, som
spytter korrekt html ud.
så ryger du på min ignoreringsliste.