Sortering i array på 2 måder
Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-12-05 07:53

Jeg har et CSV regneark, som jeg ønsker at sortere på, på 2 forskellige
måder vel at mærke.
Arket er "importeret" sådan her:
foreach(file("mitark.csv") as $row) $mintabel[]=explode(';',$row);

Eksempel:
Arne;2;200
Bent;4;100

Jeg skal bruge arket på 2 forskellige måder, en hvor den er sorteret efter
2/4, og en hvor den er sorteret efter 200/100.

Således at $mintabel [0][0] indholder "Arne" hvis den er sorteret efter 1
kolonne (eller 0 kolonnen), og Bent hvis det er 2 kolonne.

Nogen der kan give mig et par fif til at komme videre ? Jeg har naturligvis
været en tur forbi php.net, men jeg er ikke sikker på hvilken funktion jeg
skal bruge -eller hvordan.

Gerne et relativt simpelt eksempel :)

PFT.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-12-05 07:58

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måder vel at mærke.
> Arket er "importeret" sådan her:
> foreach(file("mitark.csv") as $row) $mintabel[]=explode(';',$row);

Og for lige at gøre det vanskeligt, det er ikke hele arket der skal
sorteres. Ovenstående kunne stå (på en fast plads), f.eks. fra D3 til F5 i
regnearket. Er det unødigt svært at lave? I så fald kan det godt flyttes til
et isoleret ark,startende i A1. Det anden ville dog være det bedste, men mit
phpkendskab er begrænset så jeg har ingen anelse.