Tilføjelse af trådløst netværk
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 21-12-05 23:43

Hej med jer.

Jeg har et lille existerende netværk, altså en router, en switch og et par
maskiner
med fast ip
nu vil jeg gerne udvide netværket med en trådløs adgangs mulighed...
kan man få et trådløst accesspoint som jeg bare kan sætte til switchen
så jeg undgår at få en extra router?

--
Vi snakkes ved...

MvH Flemming Jørgensen

PS. Ved svar fjern "FJERNES" fra min E-mail adresse

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-12-05 23:54

"Flemming Jørgensen" <curious@FJERNESoncable.dk> wrote:

> [...]
>nu vil jeg gerne udvide netværket med en trådløs adgangs mulighed...
>kan man få et trådløst accesspoint som jeg bare kan sætte til switchen

Jep, det kan du godt...

Men jeg vil anbefale du udskifter den nuværende router med en trådløs
ditto.

Der er større udvalgt i trådløse routere, funktionaliteten er i reglen
bedre og prisen ofte lavere.

Og så slipper du for endnu een af de her små irriterende
strømforsyninger, der følger med den slags kasser

Der er selvfølgelig den mulighed at din router skal stå eet sted og det
trådløse accesspoint et helt andet sted. Men der kan du fortsat købe en
router som så bare anvender som rent accesspoint...

<mlr>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-12-05 09:53

On Wed, 21 Dec 2005 23:42:51 +0100, "Flemming Jørgensen"
<curious@FJERNESoncable.dk> wrote:

> kan man få et trådløst accesspoint som jeg bare kan sætte til switchen
> så jeg undgår at få en extra router?

Ja, fx Linksys WAP54G

-A

Fra : Flemming Jørgensen