Netværkssoftware
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 22:29

Vi har et mindre netværk i firmaet med 4 pc'er og en server som alle kører
Windows xp
Alle pc'er kører med Outlook som mail og kalendersystem.

Hvad findes der af software så man på server kan oprette kontaktpersoner og
aktiviter til kalender
som sidenhen bliver synkroniseret ud til de 4 pc'ere som er workstations ?

Hvad er systemkravene ?
Den pc som kører som server fungere kun som print og filserver.
Den er vel ikke en "rigtig" server.

Håber at jeg har ramt rigtige gruppe - har ellers ingen ide om
hvor man stiller netværksoftwarespørgsmål.

Mvh. Allan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-12-05 22:59

On Wed, 21 Dec 2005 22:29:12 +0100, "Allan Møller"
<allanatallanmdotdk> wrote:

> [...]
> aktiviter til kalender
> som sidenhen bliver synkroniseret ud til de 4 pc'ere som er workstations ?

Jeg ved ikke, om der findes noget 3.parts til XP. Fra Microsoft selv
er løsningen Exchange på Windows Server. Den er lavet til at virke med
Outlook (og omvendt).

-A

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 22-12-05 08:32

> Jeg ved ikke, om der findes noget 3.parts til XP. Fra Microsoft selv

Der er vist en del, jeg har selv ok erfaringer med Kerio Mailserver.
http://www.kerio.com/kms_home.html

/Brian

Fra : Anders Hansen

Dato : 22-12-05 08:39

Mdaemon fra AltN virker også ganske udemærket, vi kører ~1100 brugere på
sådan en. Den kan også dele kalender osv hvis man bruger det der hedder
Groupware til den.

Mvh

Anders Hansen