Samme indrykning
Fra : Henrik Boye

Dato : 21-12-05 21:15

http://boyeit.dk/artikler/alle.

Hvad kan der gøres for, at "bedre" og "projekter" rykkes lige så langt
ind, som resten af teksten på siden?

--
Silas Boye Nissen
www.boyeit.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 21-12-05 21:57

Hej Henrik/Silas!?
"Henrik Boye" <gizmo@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> På http://boyeit.dk/artikler/alle.
>
> Hvad kan der gøres for, at "bedre" og "projekter" rykkes lige så langt
> ind, som resten af teksten på siden?

Hvis du nu lagde alle din <h3>'er ind i en <div> kunne du løse problemet
ganske nemt...:

I dit stylesheet (eks.!):

#artikler {
width: 90%;
margin-left:auto;
margin-right:auto;
text-align:left;
}

I dit html:

<h3 style="display: inline;"><a href="http://boyeit.dk/artikler/59">Status:
CMS i Danmark december 2005</a></h3><p style="display: inline;
<h3 style="display: inline;"><a href="http://boyeit.dk/artikler/58">Indblik
i implementeringen af et CMS</a></h3><p style="display: inline;

En lille side-kommentar:

Forstår ikke, at du har så meget inline-styling, når du har et eksternt
stylesheet - du kan style alle dine <h3>'er med "class" istedet - det fylder
mindre....

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-12-05 03:57

On Wed, 21 Dec 2005 21:57:03 +0100, "Dennis Munding"
<mail@invalid.com> wrote:

> [...]
>stylesheet - du kan style alle dine <h3>'er med "class" istedet - det fylder

Sidekommentar 2:
Det er noget snavs med alt dette "display: inline" - brug kun denne i
helt særlige tilfælde.
Det bliver ekstra grotesk, når du (Silas) så bruger <br/> til at
udføre den funktion, du lige har fjernet fra blokelementerne:

<h3 style="display: inline;"> ... </h3>
<h3 style="display: inline;">...</h3>
osv. (lettere beskåret).

(<br/> mellem bloelementer validerer godt nok, men det er stadig noget
snavs.)

Hvis det du ønsker at opnå blot er ikke at have "luft" mellem de
enkelte linier, så eksperimentér i stedet med margin-top/margin-bottom
samt line-height og evt. padding-top/padding-bottom.

Desuden er det jo ikke en overskrift - du har kaldt den <h3>. Det har
du sikkert gjort, fordi den umiddelbart så ud til bedst at passe i
størrelsen.

Men: HTML'en skal ikke afspejle størrelse, men struktur. CSS'en
derimod skal tage sig af størrelse, farve osv.
Dette var et stort historisk fremskridt, da man med HTML4 og CSS
begyndte at adskille indhold og form.

HTML'en bliver simplere:

Eller (endnu bedre) gør som Allan foreslår: Brug lister (som det jo i
virkeligheden er).

Blot min mening.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-12-05 00:06

Henrik Boye skrev:

> På http://boyeit.dk/artikler/alle.
>
> Hvad kan der gøres for, at "bedre" og "projekter" rykkes
> lige så langt ind, som resten af teksten på siden?

Læg det hele i en liste i stedet, det er meget nemmere at
styre.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-12-05 01:22

Allan Vebel skrev:

> Læg det hele i en liste i stedet, det er meget
>nemmere at styre.

Lavede lige et hurtigt eksempel, hvor jeg pillede al
overflødig kode ud:

http://html-faq.dk/test/silas/

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 22-12-05 11:20

Hej Allan!
"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse
> Læg det hele i en liste i stedet, det er meget nemmere at
> styre.

Selvfølgelig! Jeg var vidst lidt for hurtig på "aftrækkeren" - det er jo det
mest korrekte og mest logiske, eftersom det jo er en liste af links....

Tak for korrektionen!