CSS images - newbie alert
Fra : Anders R

Dato : 21-12-05 20:44

Hej, jeg er helt ny ud i css... og ja hjemmesider iøvrigt, og i de første
timer, finder jeg det allerede temligt forvirrende :)

Forsøger at lave en side til knægten, og er allerede på spanden efter få
timer.

http://www.anjaro.dk/kenneth/default.php

Ud over at jeg ikke helt ved om jeg griber det helt forkert an, så er
nuværrende problem at jeg skal have et billede oven på "temaet" som ses på
siden.

Billedet kan jeg dog ikke finde ud af at få øverst. Billedet ligger bag ved
temaet.
Nogen der har et forslag på dansk, hvad jeg gør galt ? Hvordan "indevender"
jeg situationen ?

kenneth.css ligger i samme skuffe.

Tusind tak
Anders

Fra : Martin Ploug

Dato : 21-12-05 21:31

"Anders R" <webmaster@anjaro.dk> wrote in message
> [...]

ved
> temaet.
> Nogen der har et forslag på dansk, hvad jeg gør galt ? Hvordan

Hej Anders

Jeg kunne forestille mig, at du skal have fat i noget
"lag på lag" se f.eks. http://www.html.dk/tutorials/css/lektion15.asp

Måske skal der også flyttes på rækkefølgen af dine div's, men prøv
først at kigge på det med lag.

Hilsen Martin

Fra : Anders R

Dato : 21-12-05 21:35

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne forestille mig, at du skal have fat i noget
> "lag på lag" se f.eks. http://www.html.dk/tutorials/css/lektion15.asp
>
> Hilsen Martin

Aha, mere at lære :)
Men det lyder da umidelbart som noget rigtigt. Tak for tippet Martin, jeg
vil prøve at læse lektionen.

Anders

Fra : Anders R

Dato : 21-12-05 21:45

"Anders R" <webmaster@anjaro.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Aha, mere at lære :)
> Men det lyder da umidelbart som noget rigtigt. Tak for tippet Martin, jeg

Det virkede perfekt, tusind tak m8.

Anders

Fra : Martin Ploug

Dato : 21-12-05 22:32

> "Anders R" <webmaster@anjaro.dk> skrev i en meddelelse

> Det virkede perfekt, tusind tak m8.
>
> Anders

Hej Anders

Det lyder godt. Jeg er glad for at kunne hjælpe.

Hilsen Martin

Fra : Anders R

Dato : 22-12-05 16:00

"Anders R" <webmaster@anjaro.dk> skrev i en meddelelse

> kenneth.css ligger i samme skuffe.

Hvordan laver jeg en af disse "baggrundsbilleder om til et link, så det er
billedet man trykker på og ikke en tekst ?

På forhånd tak
Anders

Fra : Anders R

Dato : 22-12-05 16:32

> Hvordan laver jeg en af disse "baggrundsbilleder om til et link, så det er
> billedet man trykker på og ikke en tekst ?
>
> På forhånd tak
> Anders

Jeg har puttet et identisk billede oven på det baggrundsbilledet, jeg kan så
nu linke fra dette istedet.
Men er det den korrekte måde at gøre dette på ?

Anders