filbaseret db adgang
Fra : Nereus

Dato : 11-06-01 16:09

Hej,
er det muligt at tilgå filbaserede db-filer via php? (altså ikke odbc/mysql)

er der evt. nogen der har et link til mere materiale om det?

jeg tænker på f.eks. at kunne læse/skrive direkte til en ms access db fil.

jeg har set lidt på http://www.php.net/manual/en/ref.dba.php men ved ikke
helt hvad det er for nogen databaser de bruger.. eventuelt et link til et
program der kan lave databaser i et af de angivne formater ville også blive
værdsat!

Med venlig hilsen
Michael Andersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 11-06-01 16:13

"Nereus" <nereus@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> er det muligt at tilgå filbaserede db-filer via php? (altså ikke
odbc/mysql)

Højst sandsynligt.

http://php.net/manual/en/ref.filesystem.php ?

> jeg tænker på f.eks. at kunne læse/skrive direkte til en ms access db fil.

Man skriver ikke bare til en MS Access database-fil. Den connecter du til
som ale andre databaser. Men ODBC

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" - Christian Jørgensen

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 11-06-01 16:12

On Mon, 11 Jun 2001 17:08:37 +0200, "Nereus"
<nereus@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>er der evt. nogen der har et link til mere materiale om det?
>
>jeg tænker på f.eks. at kunne læse/skrive direkte til en ms access db fil.

hvorfor må være det initielle spørgsmål?

http://www.phpbuilder.com/columns/siddarth20000228.php3

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Nereus

Dato : 11-06-01 20:09

> hvorfor må være det initielle spørgsmål?

ja.. min host skal have 400 kr om året for at oprette en ODBC entry så jeg
kan bruge de normale odbc kommandoer (som jeg udmærket kan bruge men ellers
tak for links :).

tænkte bare om der var noget at gøre (gratis ;)

Fra : Dennis T.

Dato : 12-06-01 11:07

Nereus wrote:
> [...]
> men ellers tak for links :).
> tænkte bare om der var noget at gøre (gratis ;)

Så find dog et sted med mysql istedet og konverter dine data...

/Dennis

Fra : Christian Joergensen

Dato : 11-06-01 16:15

Nereus <nereus@mail1.stofanet.dk> wrote:

> er det muligt at tilgå filbaserede db-filer via php? (altså ikke
> odbc/mysql)

> er der evt. nogen der har et link til mere materiale om det?

Der er vist et par classes på:

<http://phpclasses.upperdesign.com/browse.html/class/10>

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-06-01 16:20

On Mon, 11 Jun 2001 17:08:37 +0200, "Nereus"
<nereus@mail1.stofanet.dk> wrote:

>jeg tænker på f.eks. at kunne læse/skrive direkte til en ms access db fil.

http://www.webguys.com/pdavis/Programs/What_Is_PHP/ har også et
eksempel. Det er dog en meget uhensigtsmæssig og krævende metode at
rode med databaser på.

--
- Pede
Professionel nørd