amerikansk bulldog og Dkk
Fra : dorthe jensen

Dato : 21-12-05 20:18

hej gruppe

jeg har været ved at se på nogle amerikanske bulldogs og ville så se på dkks
hvalpeliste, men der findes racen ikke, er der nogle herinde der ved noget
om det evt hvorfor racen ikke findes.
håber at nogle kan hjælpe mig, vi har nemlig vores andre hunde i dkk og har
været glade for dkk
hilsen dorthe

Fra : Preben Ipsen

Dato : 21-12-05 20:19

"dorthe jensen" <dorthejensen30@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om det evt hvorfor racen ikke findes.
> håber at nogle kan hjælpe mig, vi har nemlig vores andre hunde i dkk og

Hej
Amerikansk Bulldog er ikke en anerkendt race af FCI og dermed ikke af Dansk
Kennel Klub.
Venlig hilsen
Preben
www.showdogs.dk

Fra : Frodo Sækker

Dato : 21-12-05 20:35

> [...]
> om det evt hvorfor racen ikke findes.
> håber at nogle kan hjælpe mig, vi har nemlig vores andre hunde i dkk og

Svar : Tror du ikke at den hedder Bostonterrier, den du taler om. ??

F. S

Fra : Preben Ipsen

Dato : 21-12-05 22:27

"Frodo Sækker" <nyhedha( 7T3 Fjern)@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "dorthe jensen" <dorthejensen30@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Svar : Tror du ikke at den hedder Bostonterrier, den du taler om. ??
>
> F. S
Hej
Der er faktisk en race der hedder Amerikansk Bulldog, den er bare ikke
anderkendt..om den bliver det nogensinde herhjemme ved jeg ikke.
Bostonterrier er en helt anden slags hund.
Prøv at søge på Google "Amerikansk Bulldog" og så billedsøgning....der
kommer mange.
Venlig hilsen
Preben
www.showdogs.dk

Fra : Henrik

Dato : 22-12-05 04:28

On Wed, 21 Dec 2005 20:18:27 +0100, "dorthe jensen"
<dorthejensen30@FJERNhotmail.com> wrote:

>jeg har været ved at se på nogle amerikanske bulldogs og ville så se på dkks
>hvalpeliste, men der findes racen ikke, er der nogle herinde der ved noget
>om det evt hvorfor racen ikke findes.

Ifølge DKK's mening, skulle der vist være for stor forskel mellem de
forskellige typer af AB's.

Du kan se mine her: http://www.barkentin.com/

Mvh
Henrik

Fra : Mus

Dato : 22-12-05 09:27

"Henrik" <henrik@NOSPAMrestore.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge DKK's mening, skulle der vist være for stor forskel mellem de
> [...]

Hej Henrik

Dejlige hunde. Synes det er en skøn race.

Men må lige spørge om noget? Oplever du der er allergi/hudproblemer med dine
meget hvide hunde?

LN

Fra : Henrik

Dato : 22-12-05 13:32

On Thu, 22 Dec 2005 09:26:51 +0100, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:

>Dejlige hunde. Synes det er en skøn race.

Ja, de er dejlige.

>Oplever du der er allergi/hudproblemer med dine
>meget hvide hunde?

Nej, har ikke oplevet noget.

Mvh
Henrik

Fra : fam. Ager

Dato : 22-12-05 10:35

"Henrik" <henrik@NOSPAMrestore.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge DKK's mening, skulle der vist være for stor forskel mellem de
> [...]

---------------

jeg kender et par A.B, og de er hver sin type, den ene er enorm, stor,
kraftig, kæmpe hoved, nærmest mastifftype, og den anden mere atletisk af
bygning.
ifølge mine oplysninger avles de efter 2 typer. vel derfor at der ikke er en
godkendt standard i dkk.

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 22-12-05 11:24

> [...]
> bygning.
> ifølge mine oplysninger avles de efter 2 typer. vel derfor at der ikke er

Hmm ja jeg synes også der er stor forskel på A.B.

Men labradoren findes jo også i forskellige udgaver. Formel 1 og den
"Almindelige"
Men de afviger måske ikke så meget indenfor selve "delracen" ?

LN

Fra : Henrik

Dato : 22-12-05 13:34

On Thu, 22 Dec 2005 10:34:56 +0100, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>ifølge mine oplysninger avles de efter 2 typer. vel derfor at der ikke er en
>godkendt standard i dkk.

Ja, det mener jeg.

Mvh
Henrik

Fra : Anita Andersen

Dato : 22-12-05 10:03

> [...]
> om det evt hvorfor racen ikke findes.
> håber at nogle kan hjælpe mig, vi har nemlig vores andre hunde i dkk og

Amerikansk Bulldog er annerkendt i DHL, så her er måske en mulighed !

Mvh
Søren

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 22-12-05 16:53

> [...]

>om det evt hvorfor racen ikke findes.
>håber at nogle kan hjælpe mig, vi har nemlig vores andre hunde i dkk og har

ja der er vist mere end 2 linier af Am.bull den lidt mindre er mere
blevet brugt som kamphund end et par af de andre linier. Så du kan
risikere at få sådan en, med mindre du sætter dig meget grundigt ind i
"racen" de fleste af dem der har denne race selv aner intet om
linierne, men der er altså forskel og netop derfor er den ikke
anerkendt.
Og mange har store problemer med hudproblemer når hundene er hvide,
men de fås også i brune, det ville jeg vælge hvis jeg absolut skulle
have sådan en hund

men husk at det er en krævende hund og en stærk hund og en hund som
højest sandsynligt vil slås med hunde af eget køn som voksen, og når
jeg skriver slås så er det altså meget voldsomt når/hvis sådan en hund
kommer op at slås

men bortset fra hudproblemerne hos de hvide, den manglende
racestandard, så er det søde hunde

Fra : dorthe jensen

Dato : 22-12-05 17:27

hej gruppe
ja jeg ved godt at der er to typer og jeg er til den meget atletiske og har
også været inde på mange hjemmesider og ved en smule om racen og tror at det
er sådan en hund vi søger men jeg har gået til udstilling med vores gd og
det vil jeg gerne med en ny hund også. så jeg vil undersøge det andet
forbund, jeg vil nemlig ikke købe en hund som jeg ikke kan undersøge ud i
flere led og er nok en meget krævende hvalpekøber når den tid kommer.
jeg tror at mange forveksler den amerikanske bulldog med pitbullen og det er
jo ikke samme slags hund,
Vi er meget opmærksomme på at racen er en stor og selvstændig hund men det
er det vi gerne vil have, vi har pt gd og de er godt nok noget større men
også nogle værre pyllerhoveder og det vil vi ikke have igen.

tak for jeres mange svar og god jul

hilsen dorthe

Fra : pwh

Dato : 22-12-05 19:17

dorthe jensen wrote:
> jeg tror at mange forveksler den amerikanske bulldog med pitbullen og
> det er jo ikke samme slags hund,

Når snakken falder på kamphunde er Punish altså på hjemmebane
og du bør lytte til hvad han siger.

> [...]
> men det er det vi gerne vil have, vi har pt gd og de er godt nok
> noget større men også nogle værre pyllerhoveder og det vil vi ikke

*LOL* En GD'er er ellers en dejlig hund.
Hvad med at tage en god gammeldags Rottweiler i stedet for,
der er et kæmpe udvalg af den dejlige race, og jeg synes efterhånden
at gud og hvermand skal have sådan en AmBull, som vist bliver betegnet
som værende en Boxer på steroider.

/Jens (som klart er til Rottweilere)

Fra : Henrik

Dato : 23-12-05 06:16

On Thu, 22 Dec 2005 19:17:16 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Når snakken falder på kamphunde er Punish altså på hjemmebane
>og du bør lytte til hvad han siger.

Og AB er netop en kamphund?

>at gud og hvermand skal have sådan en AmBull, som vist bliver betegnet
>som værende en Boxer på steroider.

Hvor seriøs er lige den bemærkning?

>/Jens (som klart er til Rottweilere)

De er jo også søde:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3457544/

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=296995

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=313981

http://thisted.bynet.dk/?id=2741&dbid=145777&sted=thisted&no_cache=1

Mon ikke man kan finde sådan noget for alle store racers vedkommende?

Mvh
Henrik

Fra : pwh

Dato : 23-12-05 09:50

> Og AB er netop en kamphund?

Aner det ikke, spørg Punish.

> Hvor seriøs er lige den bemærkning?

Det er nu ikke noget jeg har fundet på, jeg har hørt det
fra ejerne selv og synes da det er en meget sød betegnelse.

> De er jo også søde:

Det her jeg aldrig påstået, men deres sind og useende tiltaler mig.

> [...]
>
> http://thisted.bynet.dk/?id=2741&dbid=145777&sted=thisted&no_cache=1
>
> Mon ikke man kan finde sådan noget for alle store racers vedkommende?

Øhh, hvad skulle jeg så lige bruge det til ???

/Jens

Fra : Mus

Dato : 23-12-05 09:35

> [...]
> der er et kæmpe udvalg af den dejlige race, og jeg synes efterhånden
> at gud og hvermand skal have sådan en AmBull, som vist bliver betegnet

He he en forvokset/steroidpumpet boxer den var god. Ja de har nogle
ligheder.

LN (for hvem der kun findes en race - boxeren

Fra : Henrik

Dato : 23-12-05 05:24

On Thu, 22 Dec 2005 16:53:01 +0100, "Punish the deed, not the breed."
<nobody@home.com> wrote:

>men der er altså forskel og netop derfor er den ikke
>anerkendt.

Racen er jo anerkendt - bare ikke af DKK.

>Og mange har store problemer med hudproblemer når hundene er hvide,
>men de fås også i brune

Hvad er det for store problemer de hvide har?

>men husk at det er en krævende hund og en stærk hund og en hund som
>højest sandsynligt vil slås med hunde af eget køn som voksen

Det lyder som om du har meget erfaring med AB. Hvor mange har du selv
haft?

Mvh
Henrik

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 23-12-05 18:40

Hej Henrik.
Vi har selv 2 stk AB, vores venner har Kennel, og kender en del af dem, også
som er næsten helt hvide. Men ejg kender kun til et tilfælde med hud
problemer. Så jeg vil heller ikke mene der er nogen special problemer med
dem.
Men der givet vis andre herinde, som er væsenlig kloger ind os to... hehe.

Rigtig god Jul.
Thomas

Fra : Mus

Dato : 23-12-05 09:32

> [...]
> højest sandsynligt vil slås med hunde af eget køn som voksen, og når
> jeg skriver slås så er det altså meget voldsomt når/hvis sådan en hund

Hmm nu kan jeg godt nok kun tælle på en hånd hvor mange jeg kender af racen.
Men ingen af dem jeg kender har de tendenser du skriver om. Men ja det er
sikkert voldsomt, hvis de først kommer op at slås. Synes bare ikke dem jeg
kender så let tænder af. Har faktisk ikke oplevet det.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 23-12-05 09:15

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikkert voldsomt, hvis de først kommer op at slås. Synes bare ikke dem jeg
> kender så let tænder af. Har faktisk ikke oplevet det.

nu kender jeg kun to, mere end bare ved syn, og den ene, den lette type, er
en slagsbroder, mens den tunge går altid løs, og er noget så fredsommelig.
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 23-12-05 09:53

> [...]
> Men ja det er sikkert voldsomt, hvis de først kommer op at slås.
> Synes bare ikke dem jeg kender så let tænder af. Har faktisk ikke

Det må jeg erklærer mig enig i, jeg har efterhånden mødt nogle stykker
og jeg har endnu aldrig oplevet at de har været agrassive overfor mine hunde.

/Jens

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 23-12-05 11:56

Hej.

Nu må i sgu lige styre jer, vågne op og ikke udtale jer om racer i ikke ved
ret meget om.
Jeg har selv en AB. og mange af mine venner har også, samt et sæt venner har
opdræt af racen.
Det er ikke en kamphund..En kamphund er en hund der oprindeligt er blevet
brugt til hundekamp dvs. for flere 100 år siden. AB. er en arbejdshund som
blev avlet til at gå med på jagt samt passe på gårde i Amerika.
I dag kan alle hunde laves til kamphunde, det kommer bare på hvordan de
opdrages. Selv en labrador el. puddel kan blive kamphund.I går var det
rotweiler der var på forsiden af aviserne. AB. slås ikke mere and andre
hunde og er ikke bidske.
Alle hunde kan blive kamphunde.

Fra : pwh

Dato : 23-12-05 12:30

Thomas & Camilla wrote:
> [...]
> ikke ved ret meget om.
> Jeg har selv en AB. og mange af mine venner har også, samt et sæt

Nu må du sgu selv lige styrer dig,
det er da kun Punish der har påstået at det er en kamphund.
Personligt mener jeg da kun jeg har udtalt mig posetivt om racen,
som jeg da ikke skal påstå jeg kender meget til, men derfor må man
vel gerne udtale sig om de erfaringer man selv har gjort sig med den.

/Jens

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 23-12-05 18:35

Hej Jens.
Indlæget var ikke skrevet direkte til dig, men dem der har så mange fordomme
mod racen.
Jeg har tidleger haft Boxer, som ligner AB på mange måder. Glade og
livagtige. Der blev talt tidliger om hud problemmer. Jeg har ikke oplevet
som et problem. Der er nogen der har, men absolut ikke flere ind andre
hunderacer.
Før var det Rottweiler og Dobermann der stod for skud, nu er det Amstaff og
AB´s tur. Hvem næste gang?
God Jul
Thomas

www.americanbulldogs-odense.dk

Fra : jopa

Dato : 23-12-05 18:45

Thomas & Camilla skriblede bla:
> Hej Jens.
> Indlæget var ikke skrevet direkte til dig, men dem der har så mange
> fordomme mod racen.

Kunne du så ikke gøre os den tjeneste at quote efter gældende
retningslinier.

Bemærk hvordan jeg har svaret dig under det du skrev.
Har så samtidig fraklippet det jeg ikke svarer på

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 23-12-05 18:46

"Thomas & Camilla" <ccxxvejrupskov@tiscali.dk(fjern ccxx)> skrev i en
meddelelse news:43ac3548$0$47071$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> hunderacer.
> Før var det Rottweiler og Dobermann der stod for skud, nu er det Amstaff

hæ..skønne dyr..
nu har jeg selv boxere, og kan da godt se en vis lighed..især den med hunden
på ryggen i sofaen..GG!.

det er også tydeligt at se de 2 linier i galleriet, den adrette og den mere
tunge type, hvad foretrækkes når der avles? bare af nysgerrighed..

mvh. marie