CSS kode struktur
Fra : Cifly

Dato : 21-12-05 19:02

Hvilken struktur benytter i eller - hvilken er mest korrekt:

-1-
a:link {
text-decoration: none;
border-style: none;
color: #0033CC;
background-color: inherit;
}

-2-
a:link { text-decoration: none; border-style: none; color: #0033CC;
background-color: inherit; }
¨
~ Cifly

Fra : Leonard

Dato : 21-12-05 19:17

"Cifly" <flygenring@SLETpostkasse.net> wrote:

>Hvilken struktur benytter i eller - hvilken er mest korrekt:

De er begge korrekte, men 1 er langt den nemmeste at læse og redigere
i.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 21-12-05 19:38

Cifly wrote:
> [...]
> }
>
> -2-
> a:link { text-decoration: none; border-style: none; color: #0033CC;

De er lige korrekte, men over tid vil du indse at den første er lang nemmere
at vedligeholde. Sammenskrevne blokke af definitioner er sværere at
fejlfinde og det er nemmere at udkommentere dele der driller, mens man
finder ud af hvilken del, der udgør problemet.'

Så gør dig selv en tjeneste brug den første. Når du har et elementer der
driller, mens du udvikler så sæt en kommentar efter det, om hvorfor de har
den værdi de har, så kan du nemlig selv huske hvorfor også to år efter. Når
du lige vil rette en detalje, så du ikke begår de samme fejl, som da du
lavede siden oprindeligt

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-12-05 21:54

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> Sammenskrevne blokke af definitioner er sværere
> at fejlfinde

Der er også det ved det at store blokke på kun én linje
ikke kan være i den editor man benytter, uden at der
kommer vandret scroll. Det gør sig især gældende på
Web Developer Toolbar => CSS => Edit CSS, hvor de
sidste linjer drukner i uoverskuelighed.

> og det er nemmere at udkommentere dele der driller

Så er det nok også på sin plads at fortælle hvordan man
gør sådan noget. Jeg har skrevet lidt om det på
http://html-faq.dk/1011.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-12-05 23:24

Cifly skrev:

> Hvilken struktur benytter i

Jeg bruger 1 - medmindre der kun er 1 specifikation; så holder
jeg det på 1 linje.

--
Bertel