F.U.S
Fra : sleepflower

Dato : 21-12-05 16:27

Har lige været til dyrlæge med min kat, og han sagde at den lider af FUS. Så
den skal have vådfoder for at prøve at forhindre at det kommer tilbage. ER
der nogen af jer som har nogle katte som lider af det, og har i fundet en
måde at undgå at det bryder ud igen?
--
besøg studenterhus Århus på www.studenterhusaarhus.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 21-12-05 17:07

> [...]

> der nogen af jer som har nogle katte som lider af det, og har i fundet en

Jeg går da ud fra, dyrlægen anbefalede dig et foder med lavt
magnesiumindhold.
Et godt, gammelt og gennemprøvet middel er også, at man 1 gang ugentlig
giver katten en almindelig ascorbinsyretablet, hvilket holder urinen
tilpas sur.

Læs ellers her om F.U.S.:
http://www.netdyredoktor.dk/sw12247.asp

Held og lykke med din kat

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 21-12-05 20:25

> [...]

> der nogen af jer som har nogle katte som lider af det, og har i fundet en

Da vores hankat fik problemer med blærebetændelse på grund af
struvit-krystaller, fik vi besked på at holde ham på en diæt af Hill's
Prescription Diet S/D og intet andet i 6 uger for at få opløst krystllerne i
blæren. Derefter skulle han have C/D i 6 uger, afvekslende med S/D i 2 uger.
Den kostplan har holdt ham rask og uden blæreproblemer i to år, så den kan
jeg godt anbefale til en kat med tendens til struvit-krystaller.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kate

Dato : 24-12-05 09:52

Hanne Engermann <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in

> Et godt, gammelt og gennemprøvet middel er også, at man 1 gang
> ugentlig giver katten en almindelig ascorbinsyretablet, hvilket
> holder urinen tilpas sur.

Jeps, da Lante var igennem en skrækkelig omgang for et år siden, fik
jeg også anbefalet den metode. Desværre er det umuligt at opdrive sådan
nogle tabletter nutildags, man har fjernet syren fra dem

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-12-05 14:31

On 2005-12-24 09:52:16 +0100, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:

> Jeps, da Lante var igennem en skrækkelig omgang for et år siden, fik
> jeg også anbefalet den metode. Desværre er det umuligt at opdrive sådan
> nogle tabletter nutildags, man har fjernet syren fra dem :

Så måske man kunne prøve med tranebærkapsler? De bruges til lige præcis
at gøre urinen lidt sur, så bakterier trives dårligere.

--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk

Fra : Kate

Dato : 26-12-05 08:56

Ann Rudbeck <webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote in

> Så måske man kunne prøve med tranebærkapsler? De bruges til lige
> præcis at gøre urinen lidt sur, så bakterier trives dårligere.

Dem har jeg også prøvet, men det var et helvede at få i ham. De var så
store at jeg ikke umiddelbart var til at stoppe i ham hele, derfor
måtte jeg åbne dem og sprøjte det i ham. Jeg opblødte pulveret i vand i
forskellige koncentrationer, men lige meget hvad var der mere
tranebærsaft i køkkenenet end i katten. Nu er maden skiftet over til
Hill's C/D efter råd fra dyrlægen. Så håber jeg han ikke skal igennem
mere urinvejsbøvl.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-12-05 12:59

On 2005-12-26 08:56:17 +0100, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:

> . Så håber jeg han ikke skal igennem mere urinvejsbøv

Nej - jeg kan godt huske Lantes kvaler. Vi krydser fingre for ham
God jul, Kate

Fra : Kate

Dato : 26-12-05 15:57

> Nej - jeg kan godt huske Lantes kvaler. Vi krydser fingre for
> ham

Ja, han har desværre været igennem endnu en tur, næsten på årsdagen for
seneste tur. Dog må jeg sige at Snertinge Dyrehospital behandlede min
skattebasse til UG med kryds og slange Han var indlagt fra fredag
aften til mandag aften, men har været frisk og glad siden. Jeg kunne
tydeligt mærke en forskel på at få ham hjem fra Snertinge i forhold til
at få ham hjem fra Valby sidste år....himmelvid forskel. Både i Lantes
humør og prisen To gode oplevelser, trods alt.

> God jul, Kate

Tak i lige måde.

Fra : sleepflower

Dato : 31-12-05 14:40

Min kære kat måtte køres til dyrlægen igen i sidste uge fordi den ikke kunne
komme af med urinen. Den fik lagt kateder og fik noget skånekost. Den første
dyrlæge i den samme praksis ( Åbyhøj dyreklinik) sagde at jeg skulle
forebygge det med vådkost med en masse vand i. jeg er ret sur pver at de 2
dyrlæger siger 2 vidt forskellige ting, og hvilken kan jeg så stole på?

Fra : Kate

Dato : 31-12-05 15:29

"sleepflower" <sleepflower@secret.dk> wrote in

> [...]
> masse vand i. jeg er ret sur pver at de 2 dyrlæger siger 2 vidt
> forskellige ting, og hvilken kan jeg så stole på?

Stakkel mis, ja, jeg har jo også en som har været turen igennem to
gange
Jeg var også begyndt på vådkost, men nu tør jeg ikke mere. Lante har
været symptomfri i et år og jeg har gradvist givet dem mere dåsemad,
men så i oktober gik det galt igen og siden er jeg blevet *meget*
striks med hans mad. Samtidig fik han så noget slemt udslæt i ansigtet,
som måtte behandles af to omgange. Uden at have dyrket det mente
dyrlægen at det kunne være en allergisk reaktion på dåsemaden.
Men det at dyrlægerne ikke siger det samme er jeg også stødt på, og det
øger jo forvirringen når man bare vil gøre det så godt for kræene som
muligt.
Efter sidste omgang på skånekost har jeg skiftet mine katte fra Hill's
R/D til Hill's C/D, godt nok er Mowgli og Doughnut noget for runde, men
hvis C/D'en er bedre for Lante så må det være sådan. Jeg ved godt der
findes andre fodermærker som også tager hensyn til katte med FUS, men
jeg må indrømme at jeg sværger til Hill's.

Problemet omkring vandet har jeg løst på en anden måde. Foruden at have
vand i køkkenet, har jeg sat et par skåle som jeg flytter lidt rundt.
Det virker som om det drikker mere af den grund, fordi de "falder" over
en vandskål. Det var en herinde som beskrev at hun havde vandskåle det
mest utrolige steder som gjorde at jeg måtte prøve det, jeg tror det
virker langt hen ad vejen. Et andet hit her er at lade lidt vand stå i
vasken, i et glas eller en kop, der ser jeg dem ofte drikke, så nu
lader jeg bevist vand stå der også.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 01-01-06 03:12

> [...]
pver
> at de 2 dyrlæger siger 2 vidt forskellige ting, og hvilken kan jeg så

Dem i Åbyhøj Dyreklinik plejer nu at være seriøse nok. Det har vel ikke
været nok med vådfoder med vand, så. Jeg mener, det kan man jo også komme
ud
for med syge mennesker, at den første medicin ikke er nok, så man må prøve
noget skrappere.

Venlig hilsen Dikte