[CSS] lige lange spalter
Fra : Leonard

Dato : 21-12-05 11:13

På denne side er et klassisk eksempel på et layout:

http://162.dk/test/top.html

3 spalter, en menu i hver side og indhold i midten.
Havde koden været gammeldags med <tabel> til opbygning, så havde det
ikke været noget problem at alle 3 spalter var lige lange og altid gik
til bunden af den længste. Men i nutidig design med <DIV> er det ikke
noget der sker af sig selv. Hvordan gøres det?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-12-05 12:40

> På denne side er et klassisk eksempel på et layout:
>
> http://162.dk/test/top.html
<klip> Hvordan gøres det?

Jeg spurgte om præcis det samme for et par uger siden i samme gruppe her, og
der kom et par gode forslag. Ikke helt trivielt men det gik. Et af
nøgleordene var vist "faux columns" -falske kolonner.

http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 21-12-05 20:19

> <klip> Hvordan gøres det?

Prøv også denne her (nemmere kan det vist ikke gøres):

http://www.positioniseverything.net/articles/pie-maker/pagemaker_2_9_home.html

Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-12-05 21:21

"Lisbet Laursen" <lisbet_overvad@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv også denne her (nemmere kan det vist ikke gøres):
>
> http://www.positioniseverything.net/articles/pie-maker/pagemaker_2_9_home.html

Den er ret smart, omend det måske tager lidt tid at blive dus med den kode
den genererer. Jeg forstår dog ikke hvorfor at der kommer en vert-scrollbar
når height er sat til 100, selvom siden ikke er højere end vinduet ?

Bruger Firefox1.5

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 21-12-05 21:29

> [...]
> kode den genererer. Jeg forstår dog ikke hvorfor at der kommer en
> vert-scrollbar når height er sat til 100, selvom siden ikke er højere

Nu er jeg ikke særlig teknisk-minded (derfor synes jeg den er fantastisk
smart), så jeg kan ikke forklare dit fænomen. I mine forsøg er der ikke
kommet vert-scrollbar! Har det noget med browservinduets størrelse at
gøre?

Venlig hilsen
Lisbet