2 net kort
Fra : Christian Catu

Dato : 20-12-05 22:45

Jeg har sat en computer op med et trådløst netkort, og et alm netkort. Det
trådløse henter internet fra en wlan router i kælderen, mens det alm. er
sat i en anden router (i mangel af en switch), og bare skal kobles sammen
med min xbox.
Hver gang jeg sætter det alm netkort til i routeren, mister jeg internettet
på det trådløse. Jeg har stadig forbindelse til den trådløse router, men
der er intet internet. Det alm netkort er konfigureret med fast ip, som
satmmer fra min gamle lejlighed, hvor jeg brugte det til bredbånd fra en
tdc router. Hvad kan der være galt her. Lige så snart jeg deaktiverer det
alm netkort, så klommer internettet tilbage på det trådløse

Fra : Peter Rongsted

Dato : 21-12-05 00:09

On Tue, 20 Dec 2005 22:44:50 +0100, Christian Catu <catu@dodgeit.com>
wrote:

> [...]
>tdc router. Hvad kan der være galt her. Lige så snart jeg deaktiverer det
>alm netkort, så klommer internettet tilbage på det trådløse

Du skal fjerne 'default gateway' på det alm. netkort. Bare lad feltet
være blank.

Peter

Fra : Christian Catu

Dato : 21-12-05 11:54

On Wed, 21 Dec 2005 00:08:44 +0100, Peter Rongsted wrote:

> Du skal fjerne 'default gateway' på det alm. netkort. Bare lad feltet
> være blank.
>
> Peter

Tusind tak Peter. Det virker perfekt

Christian

Fra : Peter Rongsted

Dato : 21-12-05 16:45

On Wed, 21 Dec 2005 11:54:12 +0100, Christian Catu <catu@dodgeit.com>
wrote:

> [...]

Det er en helt almindelig fejl i Windows verden. Af en eller anden
grund, kan mange Windows folk ikke forstå, at der kun skal være en
default gateway på en masikne. Så jeg ser/hører om fejlen flere gange
om måneden på arbejdet

Men erfaring er jo at kunne gendkende sine fejl, når man laver dem
igen

Peter