[CSS] absolute og relativ positionering
Fra : Leonard

Dato : 20-12-05 13:39

Hvorfor er FF og IE ikke enige i placeringen af topbanneret her:
http://162.dk/test/top.html

Opera synes heller ikke den vil som jeg vil. Jeg vil gerne have det
som det ser ud i IE.

Det er ligesom om at #top arver noget margin fra #indhold, og det
forstår jeg ikke.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 20-12-05 14:57

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Hvorfor er FF og IE ikke enige i placeringen af topbanneret her:
>http://162.dk/test/top.html

Og så lige det klassiske problem med at baggrundene i siderne skal gå
helt til bunden - ligesom de ville gøre hvis det var opbygget i
tabeller, men hvordan gør jeg lige det i CSS med DIV ?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Preben Larsen

Dato : 20-12-05 20:07

> Opera synes heller ikke den vil som jeg vil. Jeg vil gerne have det
> som det ser ud i IE.
>
> Det er ligesom om at #top arver noget margin fra #indhold, og det
> forstår jeg ikke.

Må jeg have lov til at foreslå, at du laver en mere gennemgribende
ombygning af dit design. Det er selvfølgelig ikke et konkret svar på
dit spørgsmål - men det løser problemet og mange andre. Prøv
eksempelvis at se em mulig opbygning her:

http://css.maxdesign.com.au/floatutorial/index.htm

Mvh
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 20-12-05 20:44

Preben Larsen <prelar@stofanet.dk> wrote:

>Må jeg have lov til at foreslå, at du laver en mere gennemgribende
>ombygning af dit design.

Det må du da gerne, men jeg vil hellere have et konkret svar på mit
spørgsmål.

Her er den samme side, bare uden en fast bredde og centrering:
http://162.dk/test/top2.html

og der virker det jo fint.

Hvad er det der gør, at fordi jeg smider det hele i en container, der
centreres, så er det en anden containers margin, der bestemmer 0
punktet?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Georg OLE Peter HART~

Dato : 21-12-05 01:12

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
der
> centreres, så er det en anden containers margin, der bestemmer 0
Skrev

> Leonard - http://leonard.dk/
Uden at 'kloge mig' - ser det efter mange dårlige erfaringer,
ud til, at startpunktet for position: absolute; tolkes forskelligt!

Men jeg vil da følge med, og se om 'en' ligger med en brugbar løsning!
(Det bliver først, rigtigt sjovt, med SSI !

mvh
Ole Hartig
http://www.anett-h.dk/

Fra : Leonard

Dato : 21-12-05 09:16

Georg OLE Peter HARTIG <ole.hartig@pc.dk> wrote:

>(Det bliver først, rigtigt sjovt, med SSI !

SSI har da ingen sammenhæng med CSS ?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 21-12-05 11:08

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Det er ligesom om at #top arver noget margin fra #indhold, og det
>forstår jeg ikke.

Løsningen var at der manglede en position: absolute på #indhold.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/