fra 2 eller 3 tabeller
Fra : Ole Madsen

Dato : 11-06-01 15:43

Jeg vil gerne lave en artikel side, med forfatter, kapittel, opdelt tabeller

Hvad skal jeg gøre for at få links ud af forfatter/kapittel til de enkelte
kapitler?

Ole

Fra : Jonas Delfs

Dato : 11-06-01 15:51

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne lave en artikel side, med forfatter, kapittel, opdelt
tabeller

> Hvad skal jeg gøre for at få links ud af forfatter/kapittel til de enkelte
> kapitler?

Du kunne lave en vis_oversigt.php hvor du hentede forfatter-navn og
database-id, og i en while-lykke skrev dem ud således:
echo "<a
href=\"vis_artikel.php?id={$row['database_id']}\">{$row['forfatter']}</a><br
>\n";

På vis_aritkel.php henter du så bare alt fra databasen som har id'et
$HTTP_GET_VARS['id']

Meget simpelt, så du forstår princippet..

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" - Christian Jørgensen

Fra : Ole Madsen

Dato : 11-06-01 20:40

Jonas Delfs <nospam@delfs.dk> wrote in message
> [...]
href=\"vis_artikel.php?id={$row['database_id']}\">{$row['forfatter']}</a><br

> På vis_aritkel.php henter du så bare alt fra databasen som har id'et

<? echo ("$HTTP_GET_VARS['id']") det som jeg skal skrive?

Ole

Fra : Jonas Delfs

Dato : 11-06-01 22:50

> <? echo ("$HTTP_GET_VARS['id']") det som jeg skal skrive?

Ja, hvis du vil ha' printet de id du har stående i adressen. Men ikke hvis
du vil hente alt med det pågældende id, som jeg skrev.
Det er lidt svært at forklare dig princippet i noget hvis du ikke rigtigt
forstår hvad det vil sige at hente noget fra en database.

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-06-01 07:32

> [...]
> Det er lidt svært at forklare dig princippet i noget hvis du ikke rigtigt
> forstår hvad det vil sige at hente noget fra en database.

Jeg ved hvad vej jeg skal gå, tak for hjælpen

Ole