Hvidt støv i sort pels?
Fra : Melanie

Dato : 18-12-05 18:44

Hej ng

Vores dejlige kryds (Golden/Schefer/Lab) har en del sort pels og ikke
langhåret men bestemt heller ikke korthårdet pels. Når jeg børster pelsen
kommer der meget tydligt noget hvidt frem i den sorte pels. Meget små hvide
fnug eller bitte små hvide støvkorn. Er det skæld? Hvorfor er der det eller
hvad er det? Hvad kan jeg gøre ved det?

Mvh Melanie
Og glædelig jul

Fra : qfha

Dato : 19-12-05 21:53

Melanie skrev:

> [...]
> fnug eller bitte små hvide støvkorn. Er det skæld? Hvorfor er der det eller

Det er formentlig "skæl" der kommer, fordi han får for proteinrig
kost. Prøv at give ham en ringere kost med et proteinindhold omkring
20. Hvis du ikke fodrer med tørfoder skal du give ham flere grønsager
og mindre kød.

mvh qfha

Fra : fam. Ager

Dato : 20-12-05 08:17

"Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvide
> fnug eller bitte små hvide støvkorn. Er det skæld? Hvorfor er der det

prøv at tilsæt lakseolie i hans foder, jeg tror at det er
proteinet/fedtstoffet i foderet der er utilstrækkeligt/for ringe. han klør
sig ikke?

mvh. marie

Fra : Melanie

Dato : 20-12-05 09:34

> prøv at tilsæt lakseolie i hans foder, jeg tror at det er
> proteinet/fedtstoffet i foderet der er utilstrækkeligt/for ringe. han klør
> sig ikke?
>
> mvh. marie

Hej Marie

Vi er netop nu gået over til Nutro foder igen da vi nu har set med ejne øjne
at Pedegie ikke er godt selv om det var lidt billigere. Desværre havde Orla
i Hasle ikke noget lakseolie. Han fortalte også at han lukker butikken ved
udgangen af i år, og at en i Lobæk ville overtage salget. Er det jer? Nej
jeg har ikke set Kennedy klø sig, men derfor han han jo godt gøre det. Der
er intet at se på Max.

God jul.
Mvh Melanie

Fra : fam. Ager

Dato : 20-12-05 09:59

> [...]
> jeg har ikke set Kennedy klø sig, men derfor han han jo godt gøre det. Der

GGG..nej, jeg vil aldrig nedværdige mig til at sælge tørfoder..GG (-;
enten er det helle Thorsen med new foundlænderne, eller også er det åhh..
husker ikke navnet..hun har kelpier..

sommers dyrehandel har lakseolie..

hvad med olivers foder? de har også olien..

mvh marie

Fra : Melanie

Dato : 20-12-05 10:37

> [...]
> husker ikke navnet..hun har kelpier..
>
> sommers dyrehandel har lakseolie..
>
> hvad med olivers foder? de har også olien..

G.. Nej hvorfor skulle du også få den tanke at sælge det *S*. Skal returnere
noget i land og fritid nu og vil kigge efter olien der, ellers tager jeg til
Sommers. Olivers tror jeg vi hopper med på en gang efter nytår. Både
kattegrus, katte- og hundemad. *S*

PS. Vi har noget kallun liggende i fryseren og vi vil ikke bruge det igen.
vil du have det? Det er det vi købte af dig for snart et år siden.

Mvh Melanie

Fra : fam. Ager

Dato : 20-12-05 11:26

> [...]
>
> PS. Vi har noget kallun liggende i fryseren og vi vil ikke bruge det igen.
> vil du have det? Det er det vi købte af dig for snart et år siden.

smid det ud, jeg vil ikke have det igen
land og fritid har vist også olien...

mvh. marie

Fra : H. Jensen

Dato : 20-12-05 19:06

www.hundevennerne.dk

> [...]
>
> GGG..nej, jeg vil aldrig nedværdige mig til at sælge tørfoder..GG (-;
> enten er det helle Thorsen med new foundlænderne, eller også er det åhh..

Jeg tror nu ikke det er nogen af dem.. Ihvertfadl ikke Inge Larsen!

Fra : H. Jensen

Dato : 20-12-05 19:16

> Vi er netop nu gået over til Nutro foder igen da vi nu har set med ejne
øjne
> at Pedegie ikke er godt selv om det var lidt billigere.

Pedigree er noget værre L..... og det fik du også at vide sidst du vendte
det herinde! Prøvede du den Royal Canin jeg foreslog dig??? Ellers bestiller
jeg Oliver's hjem medion Januar til 30% det gælder alt hvad de har... Dog
skal det betales forud!

Desværre havde Orla
> i Hasle ikke noget lakseolie. Han fortalte også at han lukker butikken ved
> udgangen af i år, og at en i Lobæk ville overtage salget. Er det jer?

Jeg tror nu ikke det er Helle Thorsen eller Inge Larsen (hun kan ikke udstå
Orla). Der bor jo også Både Lisbeth, Ditte og en masse andre hundefolk i
Lobbæk! Jeg handler selv hos Kataya på nettet, det er dem der har
Nutro....Jeg kan høre dem ad hvem det er der fortsætter! For sidst jeg talte
med dem, var de super ked af jeg ikke ville fodre med Nutro fordi Orla var
forhandler.. Skal ikke lægge skjul på at jeg synes han er en vatpik, og det
ved han også godt!

Han stopper næsten ALT hundearbejde, han har for meget at se til....

HEIDI

Fra : Melanie

Dato : 21-12-05 16:23

"H. Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> øjne
>
> Pedigree er noget værre L..... og det fik du også at vide sidst du vendte
> det herinde!

Ja det gjorde jeg og havde det med i mine overvejelser da vi skulle vælge
billigere foder. I nogle måneder måtte vi vælge det for der var ikke råd til
noget bedre med mindre det billige fra Netto er bedre..

>Prøvede du den Royal Canin jeg foreslog dig???
Nej, for det var også for dyrt da vi skulle spare penge og vi er jo ret
tilfredse med Nutro.

>Ellers bestiller
> jeg Oliver's hjem medion Januar til 30% det gælder alt hvad de har... Dog
> skal det betales forud!

Det regner vi med at hoppe over til nu da Orla stopper. Lige nu kan jeg ikke
overskue det, men vi må lige snakke sammen inden du bestiller i Januar.

> HEIDI

Vi har købt lakseolie i Land og fritid og har fodret med Nutro siden mandag.
Kennedy's pels og hud er meget bedre allerede (Max for det også).

Har hørt om en der bare giver dem madolie (billigste olie i netto) og hendes
hunds pels er meget fin. Hvad siger i om det?

Mvh Melanie

Fra : fam. Ager

Dato : 21-12-05 17:06

> [...]
> hendes
> hunds pels er meget fin. Hvad siger i om det?

det animalske fedt har bedre effekt, end vegetabilsk olie, derfor er
fiskeolie/lakseolie bedre. de optager den animalske bedre.
mvh. marie

Fra : H. Jensen

Dato : 21-12-05 19:53

Det regner vi med at hoppe over til nu da Orla stopper. Lige nu kan jeg
ikke
> overskue det, men vi må lige snakke sammen inden du bestiller i Januar.

Jeg smider et indlæg i Bornholmske nyhedsgruppe omkring jeg plalægger
bestilling!

Heidi

Fra : Melanie

Dato : 21-12-05 20:24

> [...]
> ikke
> >

> Jeg smider et indlæg i Bornholmske nyhedsgruppe omkring jeg plalægger

Tak Heidi, meget fint. *S*
God jul
Mvh Melanie

Fra : qfha

Dato : 21-12-05 19:41

Hvis det er for stort proteinindhold, som er det mest almindelige med
dette problem, vil du blot forøge problemet hvis du givet øget
protein i form af olie.
Men du må jo prøve at gøre dig dine egne erfaringer.

Fra : fam. Ager

Dato : 21-12-05 20:04

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

proteiner er jo ikke bare proteiner, der er forskel på hvad de kommer af, og
hvordan det behandles før det puttes i tørfoder. derfor er der også så mange
hunde der bedre kan tåle det ene foder frem for det andet. nogle kan kun
tåle protein fra kylling, andre lam osv., og nogle kan leve af en
skraldespand.
hvis pelsen er fedtet med skæl, er det sikkert proteinerne, men her er den
tør og skællet, jeg tror at det er fedstoffet der mangler.

mvh. marie