Pensionater, lovgivning mm.
Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 16:55

Kære læsere af gruppen,

Jeg er i gang med at skrive en opgave i forbindelse med min uddannelse. Jeg
skal lave en forretningsplan for et firma jeg kunne tænke mig at starte. Da
min kæreste og jeg ofte har snakket om at vi, når vi en gang for råd, meget
gerne vil flytte til et nedlagt landbrug, og samtidig starte et pensionat
for katte, hunde, og andre mindre firbenede kæledyr, så var valget for min
forretningsplan hurtigt klar.
Nu vil jeg så gerne have lidt hjælp fra jer :)
Jeg søger information om:
Hvilke krav der stilles til mig som "dyrepasser", altså erfaring,
uddannelse, alder mv.
Også mere specifikke krav om indretningen, hvor dyret skal opholde sig og
andre emner man skal tage højde for i den sammenhæng.
Jeg vil også gerne have et par links til sider, som netop har denne slags
virksomhed, gerne med billeder som man evt. må låne :)
Hvor ses reklamer for denne slags firmaer, er det i Inge's Kattehjems blad,
Kattens Værn's blad (og andre lign.?) ugeblad, aviser (mest lokale måske?)
osv.

Jeg håber ikke at det lyder som om jeg prøver at sprine over hvor gærdet er
lavest her, men jeg synes at jeg har nok "om ørene" (julen, uddannelsen osv)
så jeg håber at kunne trække lidt på andres viden for at spare lidt tid :)

Til sidst vil jeg gerne på forhånd sige tak for hjælpen!

Brian Axelgaard

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 18-12-05 18:15

Brian Axelgaard skrev i en meddelelse...

> Jeg vil også gerne have et par links til sider, som netop har denne slags
> virksomhed, gerne med billeder som man evt. må låne :)

Jeg ryster lige et par blandede links ud af ærmet - så må du jo se om du kan
bruge dem. Siderne har også kontaktinfo, hvor du med en simpel mail
sandsynligvis kan få svar på flere af dine spørgsmål.

http://www.katz.as/kattpensionat.htm
http://www.sheiksgaard.dk/
http://www.kameludl.dk/index.htm
http://www.vorupdyrehospital.dk/kattepension.htm
http://www.felinekattepension.dk/
http://www.dyrehotellet.dk/
http://www.svejstrup-vestergaard.dk/

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 20:33

"Tina Susanne Johansson" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan bruge dem. Siderne har også kontaktinfo, hvor du med en simpel mail
> sandsynligvis kan få svar på flere af dine spørgsmål.

Mange tak, nu har jeg rigeligt læsestof :)

Fra : Anette

Dato : 18-12-05 20:06

Hej Brian

Du får lige mine holdninger og hvad jeg går efter, når jeg en sjælden gang
skal bruge pension

> Hvilke krav der stilles til mig som "dyrepasser", altså erfaring,
> uddannelse, alder mv.

Erfaring, ja helst. Umiddelbar dyretække, og masser af opdateret, reel viden
om netop "mine slags dyr". Mine katte er "bare" huskatte, men mine hunde er
ikke særligt almindelige hyrdehunde, og kræver at man ved noget om kræene
for at kunne "nå ind til dem" - derfor forventer jeg at den der skal passe
min hund sætter sig ind hvordan den fungerer. Jeg foretrækker en person med
et bestået kursus i hundeadfærd og evt en veterinærsygeplejeuddannelse

> Også mere specifikke krav om indretningen, hvor dyret skal opholde
> sig og andre emner man skal tage højde for i den sammenhæng.

Der er vist lovgivning på det område?

> Hvor ses reklamer for denne slags firmaer, er det i Inge's Kattehjems
> blad, Kattens Værn's blad (og andre lign.?) ugeblad, aviser (mest
> lokale måske?) osv.

Tvivler - mon ikke de fleste efterhånden finder pensioner på nettet?. Vi gør
og vi besøger dem inden de får lov til at passe vores dyr.
Der skal være pinligt rent, der skal være god plads, der skal fodres med et
godt kvalitetsfoder, der skal være gode muligheder for at komme ud både i
løbegråde, gåture og legeplads og dyrene, der er der skal reagere positivt
på pensionatejeren når han/hun viser rundt. Jeg forventer at der er god tid
til at fortælle om virksomheden "filosofi" , når vi besøger stedet. Jeg
forventer at have adgang til alle pensionatets bygninger. At der ikke er
"forbudt for kunder"-rum

Vores hunde er blevet passet et par gange her og hundene elsker at være der.
http://www.lilledyred.dk/

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 20:33

Hej Anette,

Jeg vil bare sige tak for dit svar. Det er lige sådan noget guf jeg kan
bruge :)