hjælp... vores kat vasker sig.....
Fra : Jønne

Dato : 18-12-05 07:35

hjælp

vores kat er begyndt at vaske sig hele tiden og så igen, efter at hun har
haft
2 hår-knuder.
vi kan bare ikke få hende til at lade være,,,

hvad skal vi gøre???

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 18-12-05 11:06

<klip> vores kat er begyndt at vaske sig hele tiden og så igen, efter at hun
har
> haft 2 hår-knuder.
> vi kan bare ikke få hende til at lade være,,,
> hvad skal vi gøre??? </klip>

Det kunne lyde som en form for eksem eller udslæt. Har du kikket efter om
hun har skæl, sær, knopper eller andre ting på huden. Det kan også være
loppe-ellergi, eller ...en vane, som vi mennesker f.eks. bider negle

Er det en langhårkat? langhårskatte med filtret pels kan få vanvittigt
ondt - så er der kun tale om en lille klipning :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Jønne

Dato : 18-12-05 15:25

det er en langhåret

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_x@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43a53464$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Anders

Dato : 18-12-05 15:44

Heidi, Miver og Mulles mor, Skrev:

> Er det en langhårkat? langhårskatte med filtret pels kan få vanvittigt
> ondt - så er der kun tale om en lille klipning :)

Hej. Det vil altså sige at når en langhårs kat har sådan en filt knude dims,
og man så fjerner den, så kan katten godt få ondt af det?
Eller har den kun ondt når knuden er der?
Jeg har to maine coon, og den ene kræver ret meget pels pleje. derfor
spørger jeg.

Vh Anders

Fra : Tina M.

Dato : 18-12-05 15:57

"Anders" <m&a@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller har den kun ondt når knuden er der?
> Jeg har to maine coon, og den ene kræver ret meget pels pleje. derfor

Katten har ondt, når filterknuden er der, fordi det strammer i huden !!!

Mvh

Tina
DK Heart & Soul
www.heart-and-soul.dk

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 18-12-05 16:18

> Katten har ondt, når filterknuden er der, fordi det strammer i huden !!!
</klip>

Præcis!

Hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
--
Se min dejlige kat, Mulle hér:

Fra : Jønne

Dato : 18-12-05 17:09

ja det ved jeg,,
men som jeg skrev at den havde haft ...
har ikke mere,,
vasker sig bare meget
"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_x@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43a57d9b$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 18-12-05 17:20

<klip> men som jeg skrev at den havde haft ...
> har ikke mere,,
> vasker sig bare meget
</klip>

Ok, og har du tjekket den for rødmen, sår, sårskorper, bare pletter mv. på
huden?
Har den fået andet foder for nylig? rejer? eller ander den normalt ikke får?
Miver får nemlig altid kløende udslet af rejer (som naturligvis er hendes
livret)
Er der udelukket lopper?

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor