Er dette normalt? (reklamer i biffen)
Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-12-05 17:04

Idag, da jeg skulle se King Kong kl 12 i Odense, startede filmen lige
omkring kl 12.30 - der var trailers og reklamer i lige knap 30 minutter! -
så længe har jeg ikke oplevet det før.. det var simpelthen latterligt.
Jeg synes simpelthen det er at tage pis på folk, priserne taget i
betragtning.
Æv!
Tommelfingeren ned til Biocity Odense (som ellers normalt er en god
biograf).
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Holst

Dato : 17-12-05 17:16

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> betragtning.
> Æv!
> Tommelfingeren ned til Biocity Odense (som ellers normalt er en god

30 minutter er nok lige i overkanten, men jeg har da tit og ofte oplevet
20+ minutter med reklamer og forfilm. Men har egentlig aldrig rigtig
taget tid på det.

Fra : XXX

Dato : 17-12-05 17:25

Holst <newsdec05@shelter.dk> wrote in

> 30 minutter er nok lige i overkanten, men jeg har da tit og ofte
> oplevet 20+ minutter med reklamer og forfilm. Men har egentlig aldrig
> rigtig taget tid på det.

Det er også en grund til, at jeg ikke ser film i biografen.
Jeg vil ikke betale for at se reklamer!

Fra : Holst

Dato : 17-12-05 17:33

XXX wrote:

> Det er også en grund til, at jeg ikke ser film i biografen.
> Jeg vil ikke betale for at se reklamer!

Det er der heldigvis heller ikke nogen, der tvinger en til.

Jeg ankommer tit og ofte på det annoncerede tidspunkt, og inden jeg har
været igennem slikbutikken, popcornbutikken og Coca-Cola-butikken, så er
reklamerne som regel ved at være overstået.

Og det er generelt fuldt ud acceptabelt, at man kommer væltende ind i
salen under reklamerne.

Fra : Spacey

Dato : 17-12-05 18:16

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> reklamerne som regel ved at være overstået.
>
> Og det er generelt fuldt ud acceptabelt, at man kommer væltende ind i

Nej det er pisse irriterende hvis du så samtidig har et sæde midt på
rækken...

Kenneth

Fra : Babuska

Dato : 17-12-05 18:49

"Spacey" <tgsremove@stofanet.dk> wrote in message

> "Holst" <newsdec05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det er pisse irriterende hvis du så samtidig har et sæde midt på
> rækken...

er det irriterende at der kommer nogen ind mens der er reklamer?
Hvor irriterende er det lige, medmindre du er fuldstændig opslugt af
reklamerne!

Jeg går uendeligt lidt i biografen, af den grund at der er reklamer,
mennesker der sidder og rasler med papir, snakker og sms'er, og der altid
sidder en eller anden på 2 meter foran mig så mit udsyn altid er blokeret

Nej film skal se i hjemmebiografen.. og det bliver de så.

Så kan man også stoppe filmen hvis man skal have mere slik eller cola, og
det er laaaaaangt billigere at se en film derhjemme, end at gå i biografen

Mvh.
Babuska

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 18-12-05 03:09

> og der altid sidder en eller anden på 2 meter foran mig så mit udsyn altid
> er blokeret

hehe undskyld, men det er nok mig så?.. Hm nej vent, jeg er 1.96

Mvh. Martin

Fra : Per

Dato : 18-12-05 11:14

> Jeg går uendeligt lidt i biografen, af den grund at der er reklamer,
> mennesker der sidder og rasler med papir, snakker og sms'er, og der altid
> sidder en eller anden på 2 meter foran mig så mit udsyn altid er blokeret

I min lokale biograf har de sådan nogle børne-pudder man kan sætte sig på
hvis man er dværg eller lign. (jeg er selv 2m ;)

> Nej film skal se i hjemmebiografen.. og det bliver de så.

Jeg har nu også tit sagt til mig selv at jeg ikke vil i biffen mere pga.
specielt folk med mobiltelefoner, men det bliver nu aldrig den helt samme
oplevelse derhjemme.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-12-05 18:44

> 30 minutter er nok lige i overkanten, men jeg har da tit og ofte oplevet
> 20+ minutter med reklamer og forfilm. Men har egentlig aldrig rigtig taget
> tid på det.

normalt tænker jeg heller ikke videre over det, der plejer jo at være den
slags, men på et tidspunkt begynder man at tænke 'nu må filmen da være på
trapperne' og derefter er man ret obs på det - så er en halv time lang
tid... og både cola og popcorn begynder at ebbe ud inden filmen begynder -
det er ikke fedt.

Fra : Holst

Dato : 17-12-05 19:04

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> trapperne' og derefter er man ret obs på det - så er en halv time lang
> tid... og både cola og popcorn begynder at ebbe ud inden filmen begynder -

Næh, det er træls, hvis der ikke er mere cola.

Men en af fordelene ved lange reklamer og forfilm er netop, at alt det
støjende slik og popcorn for en meget stor dels vedkommende allerede er
indtaget, så vi andre er fri for at skulle lytte til det.

Fra : XXX

Dato : 17-12-05 20:37

> [...]
> støjende slik og popcorn for en meget stor dels vedkommende allerede
> er indtaget, så vi andre er fri for at skulle lytte til det.

Hvorfor er det absolut nødvendigt at spise og drikke, når I er i biografen?
De få gange jeg har været i biografen, har jeg aldrig haft hverken
drikkelse eller slik med ind.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-12-05 21:03

> Hvorfor er det absolut nødvendigt at spise og drikke, når I er i
> biografen?
> De få gange jeg har været i biografen, har jeg aldrig haft hverken
> drikkelse eller slik med ind.

nødvendigt er det vel ikke, men når der ikke er kaffe, så må jeg jo nøjes
med en cola

Fra : Holst

Dato : 17-12-05 21:44

XXX wrote:

> Hvorfor er det absolut nødvendigt at spise og drikke, når I er i biografen?
> De få gange jeg har været i biografen, har jeg aldrig haft hverken
> drikkelse eller slik med ind.

Det er vel heller ikke absolut nødvendigt. Jeg har da bestemt også været
i biografen uden både vådt og tørt.

Men hvorfor ikke? Når jeg sidder og arbejder bag computeren, har jeg
typisk et glas et eller andet stående inden for rækkevidde. Når jeg
smider mig i sofaen med en dvd, så står den normalt på cola eller to,
slik, is, klementiner eller andet spændende. Så hvorfor ikke også i
biografen?

Sagen er den, at det faktisk for os mennesker er absolut nødvendigt at
indtage mad og drikke.

Fra : The Nameless Dude

Dato : 18-12-05 00:55

A short time ago on a server far far away, Holst wrote

> 30 minutter er nok lige i overkanten, men jeg har da tit og ofte
> oplevet 20+ minutter med reklamer og forfilm. Men har egentlig aldrig
> rigtig taget tid på det.

Skyldes mangel på indtægt. Da alle Odenses biografer lukkede og Nordisk
ikke kunne trække alle folk i Metropol (nu Biocity), så blev
reklameblokken udvidet fra små 10min til gns 30min for at tjene lidt der
også, Rosengård Bio gør sommetider selv samme nummer med monster
reklameblokke inden filmens start
Odense mistede trodsalt næsten 50% af bio gængerne da Fønix, Kino
og Biocenteret lukkede, fordi at folk ikke gad at sætte deres ben
i den nye Metropol biograf (nu Biocity), dum placering og en markant
stigning i billet pris er grunden. Det antal af kunder er aldrig
kommet igen.
Jeg kommer f.eks aldrig i Biocity pga den ligger hvor den gør, så
vil jeg hellere køre i Rosengård Bio, der har man så også
mugligheden for at smutte i Fakta og købe billigere snolder til filmen
end til de skyhøje priser at biografen vil have for de samme produkter.
Kors hvor jeg savner Fønix, Kino og Biocenteret, DET var biografer.
--
The Nameless Dude

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 17-12-05 18:14

> Idag, da jeg skulle se King Kong kl 12 i Odense, startede filmen lige
> omkring kl 12.30 - der var trailers og reklamer i lige knap 30 minutter! -

Det svarer meget godt til vores oplevelse med samme film i den nye bif i
Horsens.

Jeg syntes også det var lige i overkanten både med reklamer og trailers. Men
det var da cool nok at se den nye MI:3 teaser...

Mvh Anders

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-12-05 18:41

> Jeg syntes også det var lige i overkanten både med reklamer og trailers.
> Men det var da cool nok at se den nye MI:3 teaser...

ja traileren var da fin nok, men de 25mins op til den, var en anelse meget

Fra : Babuska

Dato : 17-12-05 18:46

"Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> wrote in message
> "sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Det svarer meget godt til vores oplevelse med samme film i den nye bif i
> Horsens.

jeg har også oplevet den næsten uendelige række af reklamer der lige skal
vises i den nye bif i Horsens.. At der så derudover er andre ting jeg finder
træls ved biografen er en anden ting

> Jeg syntes også det var lige i overkanten både med reklamer og trailers.
> Men det var da cool nok at se den nye MI:3 teaser...

har ikke set lige netop dén trailer, men finder det langt mere acceptabelt
at der er trailers inden en film begynder, og dem vil jeg også langt hellere
se, end reklamerne.

Mvh.
Babuska

Fra : Holst

Dato : 17-12-05 19:05

Babuska wrote:

> har ikke set lige netop dén trailer, men finder det langt mere acceptabelt
> at der er trailers inden en film begynder, og dem vil jeg også langt hellere
> se, end reklamerne.

Tjah ... trailers er jo bare reklamer for de produkter, der sælges i
biografen ...

Fra : Babuska

Dato : 17-12-05 19:14

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> wrote in message

> Tjah ... trailers er jo bare reklamer for de produkter, der sælges i
> biografen ...

ja, men de er langt mere acceptable imo, og derudover også væsentligt mere
underholdende...
men når man ikke går i biffen er det skønt man kan se dem på nettet i
stedet.. så er der nemlig slet ingen fordel ved at gå i biografen, fremfor
at se film derhjemme (imo)

Mvh,.
Babuska

Fra : Brian

Dato : 17-12-05 20:42

Babuska wrote:

> jeg har også oplevet den næsten uendelige række af reklamer der lige
> skal vises i den nye bif i Horsens.. At der så derudover er andre
> ting jeg finder træls ved biografen er en anden ting

Jeg lagde også godt mærke til at der var reklamer/trailers i 20+ min.
i den nye biograf i Horsens. Udover det synes jeg de er sluppet godt
fra det, og man skal da være ekstrem høj for at genere andres
udsyn mod lærredet, idet de har lavet fornuftige niveau forskelle
mellem rækkerne... en stor mangel i den gamle.

/Brian

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-12-05 22:09

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> writes:

> [...]
> så længe har jeg ikke oplevet det før.. det var simpelthen latterligt.
> Jeg synes simpelthen det er at tage pis på folk, priserne taget i

PRiserne var højere, hvis der ikke var reklamer.

Hvis du er alene i biffen, så tag en bog med. Hvis du ikke er alene i
biffen, så få snakket af, så I ikke behøver at snakke under selve filmen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kun sammen kan vi lukke kunder hver især."
The RockBear. ((^)) - Ole, salgschef

Fra : Rune Zedeler

Dato : 18-12-05 13:22

sniper_Nolight skrev:
> Idag, da jeg skulle se King Kong kl 12 i Odense, startede filmen lige
> omkring kl 12.30 - der var trailers og reklamer i lige knap 30 minutter!

Jeg opdagede det samme i Biocity Århus. 25 minutters reklamer mod
normalt 15.

Jeg er klar over, at priserne ville være højere ellers - men simpelt hen
- 25 minutter er for meget. Hvis dette fortsætter vil jeg også se mig
nødsaget til at holde op med at gå i biografen lige så snart jeg får min
blueray-hjemmebio.

-Rune

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 18-12-05 21:53

On Sun, 18 Dec 2005 13:22:15 +0100, Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
>- 25 minutter er for meget. Hvis dette fortsætter vil jeg også se mig
>nødsaget til at holde op med at gå i biografen lige så snart jeg får min

Alternativt kan du gå i Øst for Paradis; der er der ingen reklamer.