/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
TDC Bredbånd + HUB + Router?
Fra : Locudo


Dato : 11-06-01 14:09

Skal man bruge TDC hus eller kan man bruge anders prudukter.

Da jeg har fået et godt tilbud på SMC BarricadeT Broadband Router .

http://www.smc-europe.com/product/broadband/7008br/middlef.htm

Hilsen

Tom



 
 
Martin Højriis Krist~ (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 11-06-01 14:17

"Locudo" <locudo@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:9g2fvo$o1e$1@news.inet.tele.dk...
> Skal man bruge TDC hus eller kan man bruge anders prudukter.

Man kan bruge andres

> Da jeg har fået et godt tilbud på SMC BarricadeT Broadband Router .
> http://www.smc-europe.com/product/broadband/7008br/middlef.htm

Det er lidt svært at se om den understøtter DHCP på WAN siden, hvilket er
nødvendigt.
Men hvorfor bruge en router til BB|ADSL?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Locudo (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Locudo


Dato : 11-06-01 20:23

Klip
>
> Det er lidt svært at se om den understøtter DHCP på WAN siden, hvilket er
> nødvendigt.
> Men hvorfor bruge en router til BB|ADSL?
>
Klip

Den skulle understøtter DHCP på WAN siden.
Da jeg ikke giver mere for den end en 8ports hub og
vi er tit 5-6 stykker på nettet.

Hilsen

Tom



Christopher Højsbo (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Christopher Højsbo


Dato : 12-06-01 08:14

Hvad skal du da give for den, og hvor henne ??

/C


"Locudo" <locudo@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:9g35r5$4qt$1@news.inet.tele.dk...
> Klip
> >
> > Det er lidt svært at se om den understøtter DHCP på WAN siden, hvilket
er
> > nødvendigt.
> > Men hvorfor bruge en router til BB|ADSL?
> >
> Klip
>
> Den skulle understøtter DHCP på WAN siden.
> Da jeg ikke giver mere for den end en 8ports hub og
> vi er tit 5-6 stykker på nettet.
>
> Hilsen
>
> Tom
>
>



Locudo (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Locudo


Dato : 12-06-01 09:29

Ca 1800,-kr + moms. og jeg får den hjem fra holland hos et IT-engros firma.

Hilsen

Tom

"Christopher Højsbo" <christopher@juize.com> wrote in message
news:9g4fg0$lqr$1@sunsite.dk...
> Hvad skal du da give for den, og hvor henne ??
>
> /C
>
>
> "Locudo" <locudo@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:9g35r5$4qt$1@news.inet.tele.dk...
> > Klip
> > >
> > > Det er lidt svært at se om den understøtter DHCP på WAN siden, hvilket
> er
> > > nødvendigt.
> > > Men hvorfor bruge en router til BB|ADSL?
> > >
> > Klip
> >
> > Den skulle understøtter DHCP på WAN siden.
> > Da jeg ikke giver mere for den end en 8ports hub og
> > vi er tit 5-6 stykker på nettet.
> >
> > Hilsen
> >
> > Tom
> >
> >
>
>



Martin Højriis Krist~ (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-06-01 09:39

"Locudo" <locudo@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:9g4js1$ka3$1@news.inet.tele.dk...
> Ca 1800,-kr + moms. og jeg får den hjem fra holland hos et IT-engros
firma.

Det kan du få meget switch for

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Jesper Skriver (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 12-06-01 09:47

On Tue, 12 Jun 2001 10:38:33 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
>"Locudo" <locudo@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
>news:9g4js1$ka3$1@news.inet.tele.dk...
>> Ca 1800,-kr + moms. og jeg får den hjem fra holland hos et IT-engros
>> firma.
>
>Det kan du få meget switch for

Ja, men ikke megen router funktionalitet, hvis han ønsker denne, f.eks.
filtrering etc.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Martin Højriis Krist~ (12-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-06-01 09:59

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9ibliu.1lkl.jesper@freesbee.wheel.dk...
> >> Ca 1800,-kr + moms. og jeg får den hjem fra holland hos et IT-engros
> >> firma.
> >Det kan du få meget switch for
> Ja, men ikke megen router funktionalitet, hvis han ønsker denne, f.eks.
> filtrering etc.

my mistake. troede vi var i en NE2-diskussion

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Allan Olesen (17-06-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 17-06-01 13:43

jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>Ja, men ikke megen router funktionalitet, hvis han ønsker denne, f.eks.
>filtrering etc.

Hans argument var vistnok, at han egentlig nok kunne klare sig med en
hub, men da han kunne få en router med hub til samme pris, kunne han
lige så godt købe den i stedet.


--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

AKB (14-06-2001)
Kommentar
Fra : AKB


Dato : 14-06-01 14:32

Er addresserne på LAN siden låst til MAC addresser? eller kan man slutte
vilkårlige computere til uden at skulle resette modemet?

(har dette problem med min ISDN router)

--------------------------------------------------------
Anders Bystrup
The Peoples Republic of Denmark
--------------------------------------------------------
"Locudo" <locudo@hotmail.dk> wrote in message
news:9g35r5$4qt$1@news.inet.tele.dk...
> Klip
> >
> > Det er lidt svært at se om den understøtter DHCP på WAN siden, hvilket
er
> > nødvendigt.
> > Men hvorfor bruge en router til BB|ADSL?
> >
> Klip
>
> Den skulle understøtter DHCP på WAN siden.
> Da jeg ikke giver mere for den end en 8ports hub og
> vi er tit 5-6 stykker på nettet.
>
> Hilsen
>
> Tom
>
>



Jesper Skriver (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 14-06-01 14:59

On Thu, 14 Jun 2001 15:31:58 +0200, AKB wrote:
>Er addresserne på LAN siden låst til MAC addresser?

Nej.

>eller kan man slutte
>vilkårlige computere til uden at skulle resette modemet?

Nej, hvis leasen er brugt af den maskine du har slukket, så
er den i brug, så du skal frigøre den inden du slukker.

Og DHCP serveren er ikke i modem'et, så lad være med at resete
det.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

René Frej Nielsen (12-06-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 12-06-01 17:17

Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

> "Locudo" <locudo@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:9g2fvo$o1e$1@news.inet.tele.dk...
> > Skal man bruge TDC hus eller kan man bruge anders prudukter.
>
> Man kan bruge andres
>
> > Da jeg har fået et godt tilbud på SMC BarricadeT Broadband Router .
> > http://www.smc-europe.com/product/broadband/7008br/middlef.htm
>
> Det er lidt svært at se om den understøtter DHCP på WAN siden, hvilket er
> nødvendigt.
> Men hvorfor bruge en router til BB|ADSL?

Hvis man er interesseret i fast IP, men stadig vi have sikkerheden fra
en router (som man må pille i), så er Bredbånd nok den billigste løsning
på markedet.

--
René

Jesper Skriver (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 11-06-01 14:40

On Mon, 11 Jun 2001 15:08:56 +0200, Locudo wrote:
>Skal man bruge TDC hus eller kan man bruge anders prudukter.
>
>Da jeg har fået et godt tilbud på SMC BarricadeT Broadband Router .
>
>http://www.smc-europe.com/product/broadband/7008br/middlef.htm

Den lader til at supportere DHCP på "WAN" siden, så det burde den
kunne.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Pussyman (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Pussyman


Dato : 11-06-01 18:01

Hvad så med den switch fra Sandberg, kan den?

Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrn9i9icj.1812.jesper@freesbee.wheel.dk...
> On Mon, 11 Jun 2001 15:08:56 +0200, Locudo wrote:
> >Skal man bruge TDC hus eller kan man bruge anders prudukter.
> >
> >Da jeg har fået et godt tilbud på SMC BarricadeT Broadband Router .
> >
> >http://www.smc-europe.com/product/broadband/7008br/middlef.htm
>
> Den lader til at supportere DHCP på "WAN" siden, så det burde den
> kunne.
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer



Dennis Pedersen (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 11-06-01 18:25


"Pussyman" <Kristiansk@hotmail.com> wrote in message
news:9g2tgq$6p4$1@news.inet.tele.dk...
> Hvad så med den switch fra Sandberg, kan den?

Med stor sandsynlighed ikke.
Det skal være en ethernet->ethernet router som f.eks en Prestige 310/312
eller den TDC de sælger.

/Dennis



Brian Albertsen (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Albertsen


Dato : 13-06-01 23:04

On 11 Jun 2001 13:40:03 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)
wrote in <slrn9i9icj.1812.jesper@freesbee.wheel.dk>:

>Den lader til at supportere DHCP på "WAN" siden, så det burde den
>kunne.

Skal udstyret også supportere DHCP hvis man har fast ip på BB
ADSL - alså en dynamisk adresse låst på mac adr. eller lign?

--
Brian

Jesper Skriver (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 13-06-01 23:20

On Thu, 14 Jun 2001 00:04:09 +0200, Brian Albertsen wrote:
>On 11 Jun 2001 13:40:03 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)
>wrote in <slrn9i9icj.1812.jesper@freesbee.wheel.dk>:
>
>>Den lader til at supportere DHCP på "WAN" siden, så det burde den
>>kunne.
>
>Skal udstyret også supportere DHCP hvis man har fast ip på BB
>ADSL

Ja.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Brian Albertsen (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Albertsen


Dato : 14-06-01 17:52

On 13 Jun 2001 22:20:17 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)
wrote in <slrn9ifpj7.178u.jesper@freesbee.wheel.dk>:

>On Thu, 14 Jun 2001 00:04:09 +0200, Brian Albertsen wrote:
>>On 11 Jun 2001 13:40:03 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)
>>wrote in <slrn9i9icj.1812.jesper@freesbee.wheel.dk>:
>>
>>>Den lader til at supportere DHCP på "WAN" siden, så det burde den
>>>kunne.
>>
>>Skal udstyret også supportere DHCP hvis man har fast ip på BB
>>ADSL
>
>Ja.

Øv.

Hvad sker der så hvis jeg requester en adresse vi min PC og så
konfigurerer den tildelte adresse fast på den VPN router jeg vil
have stående.

Hvis jeg har fået tildelt de adresse fast kan TDC vel ikke dele
den ud til andre.

Og hvordan er forbindelsen sikret mod at andre bruger en adresse
som jeg har fået tildelt ved at de konfigurerer den manuelt? Og
det er forhåbentligt ikke muligt at sætte en DHCP server op som
kan dele adresser ud til andre BB|ADSL brugere.

--
Brian

Martin Højriis Krist~ (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-06-01 19:43

"Brian Albertsen" <brianNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en meddelelse
news:vjqhit82b8ssks68tnmt9leg4d99q7fufo@4ax.com...
> Hvad sker der så hvis jeg requester en adresse vi min PC og så
> konfigurerer den tildelte adresse fast på den VPN router jeg vil
> have stående.

Den låser svjv på mac-adresse

> Hvis jeg har fået tildelt de adresse fast kan TDC vel ikke dele
> den ud til andre.

Nej

> Og hvordan er forbindelsen sikret mod at andre bruger en adresse
> som jeg har fået tildelt ved at de konfigurerer den manuelt?

Se ovenstående

> Og
> det er forhåbentligt ikke muligt at sætte en DHCP server op som
> kan dele adresser ud til andre BB|ADSL brugere.

Nej. Dine broadcasts bliver ikke sendt ud til de andre brugere på samme
subnet

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Jesper Skriver (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 14-06-01 19:47

On Thu, 14 Jun 2001 18:52:02 +0200, Brian Albertsen wrote:
>On 13 Jun 2001 22:20:17 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)
>wrote in <slrn9ifpj7.178u.jesper@freesbee.wheel.dk>:
>
>>On Thu, 14 Jun 2001 00:04:09 +0200, Brian Albertsen wrote:
>>>On 11 Jun 2001 13:40:03 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)
>>>wrote in <slrn9i9icj.1812.jesper@freesbee.wheel.dk>:
>>>
>>>>Den lader til at supportere DHCP på "WAN" siden, så det burde den
>>>>kunne.
>>>
>>>Skal udstyret også supportere DHCP hvis man har fast ip på BB
>>>ADSL
>>
>>Ja.
>
>Øv.
>
>Hvad sker der så hvis jeg requester en adresse vi min PC og så
>konfigurerer den tildelte adresse fast på den VPN router jeg vil
>have stående.

Det vil højst virke indtil lease'en expierer

>Hvis jeg har fået tildelt de adresse fast kan TDC vel ikke dele
>den ud til andre.

Nej.

>Og hvordan er forbindelsen sikret mod at andre bruger en adresse
>som jeg har fået tildelt ved at de konfigurerer den manuelt?

Man vil ikke få nogen form for forbindelse til en adresse som er
konfigureret manuelt, uanset om man er den bruger som har fået
til tildelt som fast adresse eller ej.

>Og det er forhåbentligt ikke muligt at sætte en DHCP server op som
>kan dele adresser ud til andre BB|ADSL brugere.

Naturligvis ikke, andre kunder ser aldrig den DHCP request du sender.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Brian Albertsen (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Albertsen


Dato : 14-06-01 22:38

On 14 Jun 2001 18:47:18 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)
wrote in <slrn9ii1fj.rlc.jesper@freesbee.wheel.dk>:

>>Hvad sker der så hvis jeg requester en adresse vi min PC og så
>>konfigurerer den tildelte adresse fast på den VPN router jeg vil
>>have stående.
>
>Det vil højst virke indtil lease'en expierer

Så er det letteste i længden nok at jeg finder udaf at lave en
NAT router med ESP support ud af den gamle lasat Masquerade jeg
har stående.

Nogen der ved om Linux kerne 2.4.x har support for IP protokol
50/ESP over NAT?

>>Hvis jeg har fået tildelt de adresse fast kan TDC vel ikke dele
>>den ud til andre.
>
>Nej.

Heller ikke hvis den expirer?
Selvom folk har fast IP via DHCP kan de vel godt lade deres
udstyr være slukket et par uger og stadig forvente at få den
samme adresse?

>>Og hvordan er forbindelsen sikret mod at andre bruger en adresse
>>som jeg har fået tildelt ved at de konfigurerer den manuelt?
>
>Man vil ikke få nogen form for forbindelse til en adresse som er
>konfigureret manuelt, uanset om man er den bruger som har fået
>til tildelt som fast adresse eller ej.

Ja det lyder som et temmeligt kompliceret DHCP setup.
Også når der kan styres at folk kun for det antal adresser de
betaler for.

--
Brian

Jesper Skriver (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 14-06-01 22:50

On Thu, 14 Jun 2001 23:37:49 +0200, Brian Albertsen wrote:
>On 14 Jun 2001 18:47:18 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)
>wrote in <slrn9ii1fj.rlc.jesper@freesbee.wheel.dk>:
>
>>>Hvad sker der så hvis jeg requester en adresse vi min PC og så
>>>konfigurerer den tildelte adresse fast på den VPN router jeg vil
>>>have stående.
>>
>>Det vil højst virke indtil lease'en expierer
>
>Så er det letteste i længden nok at jeg finder udaf at lave en
>NAT router med ESP support ud af den gamle lasat Masquerade jeg
>har stående.

Hvad med blot at få din VPN router til at hente en adresse via DHCP ?

>>>Hvis jeg har fået tildelt de adresse fast kan TDC vel ikke dele
>>>den ud til andre.
>>
>>Nej.
>
>Heller ikke hvis den expirer?

Nej, ikke hvis det er en fast adresse.

>Selvom folk har fast IP via DHCP kan de vel godt lade deres
>udstyr være slukket et par uger og stadig forvente at få den
>samme adresse?

Ja.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Brian Albertsen (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Albertsen


Dato : 15-06-01 22:03

On 14 Jun 2001 21:49:46 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)
wrote in <slrn9iic5m.2cad.jesper@freesbee.wheel.dk>:

>>Så er det letteste i længden nok at jeg finder udaf at lave en
>>NAT router med ESP support ud af den gamle lasat Masquerade jeg
>>har stående.
>
>Hvad med blot at få din VPN router til at hente en adresse via DHCP ?

Det supporterer den ikke endnu. Der går lige et par måneder før
Safepipe'en kan det.

>>>>Hvis jeg har fået tildelt de adresse fast kan TDC vel ikke dele
>>>>den ud til andre.
>>>
>>>Nej.
>>
>>Heller ikke hvis den expirer?
>
>Nej, ikke hvis det er en fast adresse.

Men hvis den er expired på dhcpserveren så vil en manuelt
konfigureret maskine med samme ip ikke virke?

Hmm.
Jeg må lige se at få læst de interne tele.* grupper.

Offtopic for denne gruppe, men du skulle vel ikke have en IOS
dialer config som virker til en 803'er der skal koble op mod TDC
Internet?

--
Brian

Henrik Aarfeldt (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 15-06-01 22:45


"Brian Albertsen" <brianNOSPAM1@albertsen.org> wrote in message
news:9ptkit4lldquithqmn528ord6vk84o9dmt@4ax.com...
>
> Offtopic for denne gruppe, men du skulle vel ikke have en IOS
> dialer config som virker til en 803'er der skal koble op mod TDC
> Internet?

Kan du bruge det her ?

interface Dialer1
description TDC
ip address negotiated
ip access-group 121 in
no ip proxy-arp
ip nat outside
encapsulation ppp
no ip split-horizon
dialer pool 1
dialer idle-timeout 180
dialer string "tdc-nummer-her" class DialClass
dialer hold-queue 10
dialer load-threshold 150 either
dialer-group 1
ppp pap sent-username "brugernavn" password 7 "password-krypteret"
ppp multilink

Mch haa/orangedk.com



Daniel Stjernholm (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Daniel Stjernholm


Dato : 15-06-01 22:54

On Fri, 15 Jun 2001 23:03:19 +0200, Brian Albertsen
<brianNOSPAM1@albertsen.org> wrote:

>Offtopic for denne gruppe, men du skulle vel ikke have en IOS
>dialer config som virker til en 803'er der skal koble op mod TDC
>Internet?

Asbjørn har en std. 803-config her:
http://www.hojmark.org/x/cisco803.txt

--
Med venlig hilsen
Daniel Stjernholm aka Skumling - skumling@skumlenet.dk

Brian Albertsen (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Albertsen


Dato : 15-06-01 23:52

On Fri, 15 Jun 2001 21:53:58 GMT, skumling@skumlenet.dk (Daniel
Stjernholm) wrote in <3b2a83e8.4272636@news.inet.tele.dk>:

>On Fri, 15 Jun 2001 23:03:19 +0200, Brian Albertsen
><brianNOSPAM1@albertsen.org> wrote:
>
>>Offtopic for denne gruppe, men du skulle vel ikke have en IOS
>>dialer config som virker til en 803'er der skal koble op mod TDC
>>Internet?
>
>Asbjørn har en std. 803-config her:
>http://www.hojmark.org/x/cisco803.txt

Den har jeg prøvet.

Det der virkede hos mig er:
interface Dialer3
description TDC
ip address negotiated
ip access-group 121 in
no ip proxy-arp
ip nat outside
encapsulation ppp
dialer pool 1
dialer idle-timeout 180
dialer string 46341747 class DialClass
dialer hold-queue 10
dialer-group 1
pulse-time 0
No ppp multilink
ppp authentication chap pap callin
ppp chap hostname <cut>
ppp chap password <cut>

Det var de sidste 3 linier der drillede.
Den ville lave authentication begge veje selv om jeg havde laven
en ppp authentication ..... callin.
Virkede ikke med pap, men virker med chap... whatever det virker
nu.

--
Brian


Jesper Skriver (16-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 16-06-01 18:52

On Fri, 15 Jun 2001 23:03:19 +0200, Brian Albertsen wrote:
>On 14 Jun 2001 21:49:46 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)
>wrote in <slrn9iic5m.2cad.jesper@freesbee.wheel.dk>:
>
>>>>>Hvis jeg har fået tildelt de adresse fast kan TDC vel ikke dele
>>>>>den ud til andre.
>>>>
>>>>Nej.
>>>
>>>Heller ikke hvis den expirer?
>>
>>Nej, ikke hvis det er en fast adresse.
>
>Men hvis den er expired på dhcpserveren så vil en manuelt
>konfigureret maskine med samme ip ikke virke?

Nej, som jeg har sagt et utal gange nu.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste