Tre kolonne css design med bagggrundsfarve~
Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 15-12-05 22:00

Jeg arbejder med et design til en kunde, hvor en skitse af layoutet
kunne ligne

http://balker.dk/test.html

(Beklager de skrappe farver )

Men jeg kunne godt tænke mig at farverne i alle tre søjler nåede helt
nede til footeren. Det er selvfølgelig variabelt indhold i alle
søjler, så det er umuligt at vide noget om indholdets længde, udover
at midten "ofte" vil være længst.

De to ydre søjler har heldigvis altid samme farve i dette design, så
hvis midtersøjlen _er_ længst, er det nemt at opnå (ved at lade
baggrundsfarven i #content være den samme farve), men jeg synes det
virker lidt som et farligt hack:

http://balker.dk/test2.html

En anden løsning kunne være noget javascript der satte alle boxes
højde til det samme, men det virker også ret ... grimt.

Nogle gode ideer? Alle de kolonne-tutorials jeg kunne finde via
Google, ignorerer dette problem, og er ca. alle mindst 4 år gamle.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl
http://consult-perl.dk

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 15-12-05 23:23

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.dk> writes:
> Nogle gode ideer? Alle de kolonne-tutorials jeg kunne finde via
> Google, ignorerer dette problem, og er ca. alle mindst 4 år gamle.

En del googling senere faldt jeg over bl.a.

http://www.positioniseverything.net/articles/onetruelayout/equalheight

der gav hints til

http://balker.dk/test3.html

Så skal jeg bare lige få omsat det ind i det mere komplekse design...

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-12-05 01:34

Lars Balker Rasmussen skrev:

> http://balker.dk/test3.html

Så mangler du bare at gøre den midterste kolonne fleksibel
med hensyn til browserbredde.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 16-12-05 06:58

"Allan Vebel" <spam@do.not> writes:

> Så mangler du bare at gøre den midterste kolonne fleksibel
> med hensyn til browserbredde.

Ikke i det design det rent faktisk skal bruges i.