kan man selv lave en Counter?
Fra : Pyrex

Dato : 15-12-05 18:06

Hey. Jeg er forholdsvis ny på html.dk og kan ikke finde nogen
steder med hjælp til at lave en counter selv.
Derfor kunne det være cool hvis i gad hjælpe mig med at finde
steder med hjælp til at lave sin egen counter. Helst i html /css
da det er det eneste jeg har lært endnu. Indtil videre bruger jeg
en chart counter, men synes det kunne være fedest hvis jeg nu har
lavet så meget som muligt selv.

( http://users.cybercity.dk/~dsl153540/ )

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Frank Olieu

Dato : 15-12-05 18:44

_Pyrex_ skrev | wrote | écrivit (15-12-2005 18:06):

> Hey.

Hej, Pyrex!

> Jeg er forholdsvis ny på html.dk

Now listen, buddy! You're _not_ on html.dk any more! You're in the Army now...
I mean... on Usenet, for god's sake...

> og kan ikke finde nogen
> steder med hjælp til at lave en counter selv.
> Derfor kunne det være cool hvis i gad hjælpe mig med at finde
> steder med hjælp til at lave sin egen counter.

Det ka' du tro! (men jeg ved ikke noget om det, spørg de andre...).

> Helst i html /css
> da det er det eneste jeg har lært endnu.

Det er ikke så ringe endda!

> Indtil videre bruger jeg
> en chart counter, men synes det kunne være fedest hvis jeg nu har
> lavet så meget som muligt selv.

Selv gjort er velgjort!

> ( http://users.cybercity.dk/~dsl153540/ )

OK... frames!... Now you're /really/ in trouble

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 15-12-05 23:11

Frank Olieu wrote:

> Hej, Pyrex!

> Now listen, buddy! You're _not_ on html.dk any more! You're in the
> Army now... I mean... on Usenet, for god's sake...

And if you are the right kind of guy / gal we will teach you to how to
stand, walk, sit and shit and if necessary how to make a framed site, oh
lord have mercy on me. What I mean is welcome aboard the only vessel the
navy seals could not take The Usenet, not that I blame them. I would not
have touched it under any circumstances

Og skulle vi så prøve at holde os til dansk, så at alle kan være med, der
kommer rent faktisk ret få fremmedsprogede indlæg i webdesignegrupperne,
hvis vi ikke medtæller spam og Terje. Terje ? Illegal immigrant men meget
nyttig, så han får lov at blive

Med venlig hilsen

Jorhnny Winther Ronnenberg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-05 21:08

Pyrex skrev:

>Hey. Jeg er forholdsvis ny på html.dk og kan ikke finde nogen
>steder med hjælp til at lave en counter selv.
>( http://users.cybercity.dk/~dsl153540/ )

Det kan ikke laves med html eller css.

Det kræver noget serverside som php eller asp, som ikke kan
bruges på din cybercityhjemmeside.

Det krøver et »rigtigt« webhotel, som kan fås gratis på f.eks.
http://frac.dk eller bedre, for et par hundrede kronner med
mulighed for et rigtigt domænenavn (navn.dk).

Udover, at det ikke er anbefalesværdigt at bruge frames, så er
der et par andre fejl på din hjemmeside, bl.a. bruger du
specialtegn (som bl.a. er æ,ø og å) i filnavne, som gør at
billederne ikke bliver vist.

Brug ae, oe og aa i stedet for.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Pyrex

Dato : 15-12-05 22:01

> [...]
> der et par andre fejl på din hjemmeside, bl.a. bruger du
> specialtegn (som bl.a. er æ,ø og å) i filnavne, som gør at

hmm havde ikke lige tænkt på æ, ø, å
Tak retter det...
Hvad kan anbefales i stedet for frames?

Fra : Pyrex

Dato : 15-12-05 22:07

glemte lige at spørge hvad der er galt med at bruge frames??

- Pyrex

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-12-05 02:28

Pyrex wrote:

> Hvad kan anbefales i stedet for frames?

Skal du have et design, som minder om frames, men slet ikke er det, kan du
kigge på dette:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Hvis det bare drejer sig om at kunne bruge den samme menu til mange sider,
vil du finde en god løsning her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclssi

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/