lord of war musik
Fra : keldo

Dato : 15-12-05 17:05

hi

i filmen lord of war bliver der spillet et stille numer hvor der blandet
andet synges halleluja flere gang. Nummeret synges af en mand.

Er der nogen der ved hvad nummeret hedder?

Keldo

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-12-05 18:07

keldo wrote:

> i filmen lord of war bliver der spillet et stille numer hvor der blandet
> andet synges halleluja flere gang. Nummeret synges af en mand.
>
> Er der nogen der ved hvad nummeret hedder?

Har ikke undersøgt det nærmere, men ...
http://www.lyricsdepot.com/ray-charles/hallelujah-i-love-her-so.html

Er det den?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : jakob

Dato : 15-12-05 18:28

Kevin Edelvang wrote:

> Har ikke undersøgt det nærmere, men ...
> http://www.lyricsdepot.com/ray-charles/hallelujah-i-love-her-so.html

Jeg har heller ikke set filmen, men Lenoard Cohens "Hallelujah" kunne
også være et bud? Et alletiders nummer der også findes i en meget smuk
udgave af Jeff Buckley.

--
Jakob

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-12-05 19:46

jakob <jtonospam@mail.dk> writes:

> Jeg har heller ikke set filmen, men Lenoard Cohens "Hallelujah" kunne
> også være et bud? Et alletiders nummer der også findes i en meget smuk
> udgave af Jeff Buckley.

Og i en interessant dansk oversættelse af Steffen Brandt, der desværre
åbenbart ikke gad læse beretningen om David og Batseba først.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : jakob

Dato : 16-12-05 00:40

Peter B. Juul wrote:

> Og i en interessant dansk oversættelse af Steffen Brandt, der desværre
> åbenbart ikke gad læse beretningen om David og Batseba først.

Æv, den har jeg heller ikke læst. Jeg kan også godt lide Steffen Brandts
og Tina Dickows version. Hvad mener du med at han ikke gad at læse
beretningen om David og Batseba? Jeg spørger af uvidenhed, - jeg har
aldrig "forstået" teksten hverken i Cohens, Buckleys eller
Brandt/Dickows udgave, selvom jeg holder meget af sangen.

--
Jakob

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-12-05 01:36

jakob <jtonospam@mail.dk> writes:

> Æv, den har jeg heller ikke læst. Jeg kan også godt lide Steffen
> Brandts og Tina Dickows version.

Den er også smuk nok.

> Hvad mener du med at han ikke gad at
> læse beretningen om David og Batseba?

Ikke så meget andet, end at der hvor Cohen har "Your faith was strong
but you needed proof // You saw her bathing on the roof" refereres der
formentlig til 2. samuelsbog kap 11v2, hvor der står: "Engang ved
aftenstid stod David op af sin seng og gik rundt på taget af sit
hus. Deroppefra fik han øje på en kvinde, der var ved at tage bad. Hun
var meget smuk." (Det er indledningen til fortællingen om, hvordan han
sender en mand i døden for at score hans kone.)

Her kaster Brandt sætningen "Davids tro var stærk, men han ville se
bevis // og hun dansede ud på den tynde is". Hvilket er en løjerlig
ting at sige, hvis vi stadig refererer til en mellemøstlig konge :)

Her formoder jeg så, at Cohen forlader fortællingen om David, for han
nævnes ikke igen og "She tied you to a kitchen chair // she broke your
throne and she cut your hair" minder mere om Dalilas forræderi mod
Samson i dommerbogen kap. 16, uden dog at være særlig præcist. Så det
kan meget vel være noget andet han går efter.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Honest criticism is hard to take. Particularly
The RockBear. ((^)) from a relative, a friend, an acquaintance, or

Fra : Taba

Dato : 16-12-05 21:12

> Jeg har heller ikke set filmen, men Lenoard Cohens "Hallelujah" kunne også
> være et bud? Et alletiders nummer der også findes i en meget smuk udgave
> af Jeff Buckley.

I "LOW" er det Jeff Buckley's cover nummer der bruges (er fra albummet
Grace).

/Taba

Fra : keldo

Dato : 16-12-05 22:20

tak for det

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 15-12-05 19:49

"keldo" <keldo@hotmail.com> wrote in news:43a19421$0$78285$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> i filmen lord of war bliver der spillet et stille numer hvor der blandet
> andet synges halleluja flere gang. Nummeret synges af en mand.
>
> Er der nogen der ved hvad nummeret hedder?

Rufus Wainwright - Halleluja

--
Mvh. Simon H. Pedersen

Fra : flemsus

Dato : 16-12-05 15:42

Simon H. Pedersen wrote:
> "keldo" <keldo@hotmail.com> wrote in news:43a19421$0$78285$157c6196
> @dreader1.cybercity.dk:

> Rufus Wainwright - Halleluja

Er den ikke også brugt i Shrek?

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-12-05 15:45

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> writes:

> Er den ikke også brugt i Shrek?

Jo.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Peter G

Dato : 15-12-05 17:56

"keldo" <keldo@hotmail.com> writes:

> hi

Davs.

> i filmen lord of war bliver der spillet et stille numer hvor der blandet
> andet synges halleluja flere gang. Nummeret synges af en mand.
>
> Er der nogen der ved hvad nummeret hedder?

Hvis jeg ikke husker forkert er det Jeff Buckleys udgave af det gamle
Leonard Cohen-nummer "Hallelujah". Findes sikkert på lydsporet til
filmen, men i hvert fald på den glimrende plade "Grace"

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:hq6ftr4qkl6x

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.