Underlig besked fra kattens værn
Fra : Anders

Dato : 15-12-05 16:04

Hej NG.

Der hvor min kæreste arbejder kom der for en uge siden en killing ind på
omkring 20 uger vil jeg skyde den til. En af hende kolleger tog den med hjem
i sin lejlighed, hvor hun ikke må have kat. Hun vil egentligt heller ikke
have kat, men synes det var synd den gik rundt alene. Hun har haft den til
dyrlæge for at få tjekket om den var chip mærket, det var den selvfølgelig
ikke. Hun har også haft opslag op rundt i byens lokale forretninger for at
se om der var nogle der savnede den. Heller ikke noget held der.
Nu vil hun gerne have fundet en løsning. Min kæreste var lidt vild for at vi
skulle tage den, men vi har to store maine coon i forvejen, og synes ikke
rigtigt vi har plads til flere lige nu.
Derfor siger jeg, ring til Kattens Værn! Dem har jeg hidtil haft gode
erfaringer med når der har været lignende situationer.
Da hun ringer bliver hun spist af, af en lidt halv vrissen dame, med
beskeden om "den har vi sandelig ikke plads til, og det var da også lidt
tidligt hun henvendte sig, der var jo kun gået en uge!" Den "venlige" dame
foreslog så at vi skulle køre den til dyrlægen og få den aflivet.
Jeg ved ikke om det kun er mig, men ovenstående udtalelse, stemmer ikke
overens med min holdning til hvad Kattens Værn burde stå inde for!

Summa Sumarum, hvad skal vi gøre ved den arme kat.
Den er vældigt kælen, og meget omgåelig. Helt sort, selv knburhår og
trædepuder er kulsorte. Jeg synes bestem det er synd at få den aflivet, plus
jeg egentlig ikke har lyst til at betale dyrlægeregning for en aflivning.

Det skal lige nævnes at den omtalte Kattens Værn er den der er belligende i
Aalborg.

Vh Anders

Fra : Mikael

Dato : 15-12-05 20:43

Hej, da jeg fandt en lille killing i vejkanten i sensommeren, var det
nøjagtig samme besked jeg fik hos Inges Kattehjem i Lund, ved Horsens, så
jeg satte den på vildkat.dk, og så gik der et par dage, så blev han hentet
af en sød pige fra Århus.
Winnie.

Fra : Sidsel

Dato : 15-12-05 22:53

Anders wrote:
<snip>

Jeg har været ude på Kattens Værn i Aalborg et par gange (og vil gerne
mere når jul og andre stress-faktorer er lidt mere afdæmpede).

Det skal siges at Kattens Værn i Aalborg sommetider bliver kontaktet af
fjollede mennesker som fx. har fået ups-killinger og så bare tror de kan
aflevere dem hos KV... Nogle af dem efterlader dem endda om natten på
Vera's dørtrin og lignende - ene og alene fordi de ikke vil betale for
at indlevere kattene...

Jeg skal gerne indrømme at jeg da også har hørt at de sommetider har
været en smule afvisende og prøver at henvise til andre muligheder
først, men generelt mener jeg at de er varme mennesker der bare
sommetider også kan have en dårlig dag...

Prøv den der vildkat.dk og se hvad der sker :)

- Sidsel

Fra : Iben Holst

Dato : 20-12-05 06:39

> aflevere dem hos KV... Nogle af dem efterlader dem endda om natten på
> Vera's dørtrin og lignende - ene og alene fordi de ikke vil betale for
> at indlevere kattene...

Skal man ligefrem betale for at indlevere kattene. Eller er det bare hvis
det er
ens egen kat man gerne vil af med, at det er sådan?
- man skal vel ikke betale for at indlevere en "vild"kat der er dukket
op hos en?

Iben

Fra : Sidsel

Dato : 20-12-05 07:47

Iben Holst wrote:
> [...]
> ens egen kat man gerne vil af med, at det er sådan?
> - man skal vel ikke betale for at indlevere en "vild"kat der er dukket

- Nej det mener jeg faktisk ikke, men jeg skal ikke 100% kunne sige det,
jeg tror det faktisk ikke, hvilket vist nok også har ledt til at der
sommetider er kommet nogle "vildkatte" ind med ret mange stykker legetøj
og kradsetræer...

- Igen, jeg skal ikke kunne sige det, jeg nåede kun at være der et par
weekender inden julen og andet godt kom væltende og gjorde at jeg ikke
lige havde så meget overskud... :/

- Sidsel

Fra : Jonas

Dato : 19-12-05 10:48

Hej Anders!

Har du prøvet Dyrenes Beskyttelse? Der er et internat i Hjørring.....tjek
det ud på www.fals.dk
Måske kan de hjælpe dig!

Jonas