Godt råd søges
Fra : christinaterry@gmail~

Dato : 14-12-05 15:39

Jeg har en fin lille gråstribet tigerkilling 'i pleje', siden den i
fredags blev fundet i en transportkasse, stående ved nogle
skraldespande i Kbh. indre by.

Nu drøner den glad rundt i min lejlighed, mens jeg overvejer hvad der
skal ske med den. Jeg vil gerne finde den en god familie, gerne så den
har mulighed for at komme ud. Jeg er også blevet lidt tændt på ideen
om at beholde den, men er meget bange for at den bliver for ensom,
fordi jeg er væk hele dagen og nogle aftener. Jeg må i forvejen ikke
have dyr, hvor jeg bor, så en kat mere er udelukket. Er det dyrplageri
at beholde den, som vilkårene er?

mvh. Christina

Fra : J. Jørgensen

Dato : 15-12-05 10:47

<christinaterry@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Christina
Jeg vil råde dig til at vente en tid (mindst 3-4 uger) inden du tager en
beslutning.
Derved får du tid til at forestille dig, hvormeget du vil kunne ofre på
katten, samt obse lidt på kattens natur.

Der er meget forskel på katte og hvad de kræver.
I visse tilfælde vil jeg ikke mene, at dine forhold skal forhindre dig i at
have en kat.
Noget andet ville være, hvis der var tale om at overtage en voksen kat, der
var vænnet til store og udendørs forhold.
Hilsen
og held og lykke med din beslutning.
Jørgen

Fra : taina

Dato : 15-12-05 17:43

<christinaterry@gmail.com> skrev i en meddelelse

klip

[...]

---------------------

Det kan være, at jeg ikke har forstået dig helt rigtigt. Vil det sige, at du
ikke må have dyr, hvor du bor - heller ikke minitigeren? Hvis det er sådan
det er, så vil jeg mene, at det er risikabelt at beholde den. Hvis du
alligevel gør, så vær i hvert fald klar med en plan B, hvis du bliver
opdaget. Ellers risikerer du, at du står med en kat, som du skal af med i en
pokkers fart, og det er ikke supergodt, hvis man også vil være sikker på, at
det nye hjem er godt

Hvis du ikke må have dyr, så er der vel i øvrigt ikke den store forskel på
at have en eller to? Begge er vel ulovlige, og kan være udsmidningsgrund?

mvh. tina

Fra : christinaterry@gmail~

Dato : 16-12-05 14:53

taina (FJERN) skrev:

> [...]
> at have en eller to? Begge er vel ulovlige, og kan være udsmidningsgrund?

Hej Tina

Ja, du har forstået mig ret, ang. dyreforbud. Jeg synes det er ret
åndssvagt, men sådan er vedtægterne for min andelseforening. Jeg har
meldt mig i bestyrelsen, og håber på med tiden, at vi kan arbejde
lidt med disse regler.
Som det ser ud nu, har jeg fået en 'stiltiende' dispensation fra
rest-bestyrelsen til at have mislingen i pleje, men ved at det i
længden nok er uholdbart. Plan B er derfor at den lille kælepotte
flytter til min veninde inden længe, hvor reglerne ikke er så stramme
som hos os... Men må indrømme, at som dagene går, des sværere
bliver det for mig at afgive den:)

mvh.Chrístina

Fra : Søren LH

Dato : 17-12-05 16:21

taina (FJERN) skrev:

> [...]

flytter til min veninde inden længe, hvor reglerne ikke er så stramme
som hos os... Men må indrømme, at som dagene går, des sværere

Hvad med at få en skriftlig dispensation. Hvis du mener der er stemning for
med tiden at ændre reglerne burde der også være stemning for her og nu at
give dispensation til hold af et så lydløst og lugtfrit dyr som en kat.

Mvh
Søren