Tilløber misling - hva nu?
Fra : Anette

Dato : 13-12-05 23:05

Hej NG

I morges sad en lille meget meget tynd, meget våd og beskidt, ca 4-5 mdr
gammel (fertil) hankilling og lænede sig op ad vores hoveddør. Ikke en
killing vi kender, men han kom ind, blev tørret og fik mad, mens vi ringede
til de naboer vi ved har katte/killinger - om de manglede en. Nej, det
gjorde de ikke- der er holdt mandtal...øøøh killingetal i løbet af dagen og
ingen kender det lille skravl. Dyrlægen har heller ingen efterlysninger
liggende......
Hvad så - nogle gode forslag? Han er en nuser lille fyr, huskat sort/hvid -
helt vildt kælen, meget spindende, nysgerrig og ikke en dyt bange for
hundene selvom de i dag har været lige lidt vel kærlige.
Jeg kan forestille mig at diverse internater og kattehjem er fuldbookede på
denne årstid. - så jeg er lidt tom for ideer. Vores gamle misser synes ikke
det er sjovt med en ny killing her i huset og - vi synes egentlig heller
ikke vi har overskud til flere dyr end dem vi har, så.......Er der andet
end en sprøjte hos dyrlægen?

/ Anette

Fra : Sabina H.

Dato : 13-12-05 23:18

Anette wrote:

> [...]
> - vi synes egentlig heller ikke vi har overskud til flere dyr end dem
> vi har, så.......Er der andet end en sprøjte hos dyrlægen?

ja.... kontakt vildkat.dk og se om i kan få den lille fyr omplaceret, om ike
andet så midlertidigt...
og lad iøvrigt være med at tro at diverse internater er bookede, uden at
tjekke op på det...

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Anette

Dato : 13-12-05 23:31

Sabina H. wrote:
> ja.... kontakt vildkat.dk og se om i kan få den lille fyr omplaceret,
> om ike andet så midlertidigt...
> og lad iøvrigt være med at tro at diverse internater er bookede, uden
> at tjekke op på det...

Hej Sabina
tak for dit svar
Jeg har ikke nået at ringe til internater, kattehjem, men har set på diverse
hjemmesider at der er godt nok rigtig mange småmisser, der mangler et hjem
lige nu.
Mislingen her får lige et par dage, så vi kan få ham på højkant. Jeg kan
ikke rigtig finde ud af om han er syg eller han bare er udsultet. Skal have
dyrlægen med ind over.Så må de gamle missedyr surmule så længe.
Men hvis/når han er okay, tager jeg fat i vildkat.dk og evt andre
muligheder.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 14-12-05 01:13

Hej Anette

Bare lige en lille kommentar fra mig : den lille han-mis var heldig at vælge
lige dit dørtrin at sætte sig på, man bliver bare så glad når man læser
eller hører om at vi jo trods alt er mange som elsker de små stakler. Held
og lykke til jer, og ikke mindst den lille mis.

Mange hilsner fra Majbritt

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 16-12-05 08:02

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

[snip]

> Jeg har ikke nået at ringe til internater, kattehjem, men har set på
> diverse hjemmesider at der er godt nok rigtig mange småmisser, der mangler
> et hjem lige nu.

[snip]

Hej Anette.

Jeg har selv afleveret en tilløber på internattet i Stubbekøbing for ca. 14
dage siden, så det kan godt lade sig gøre på denne årstid, selvom du har ret
i, at der er mange hjemløse katte. Jeg har fulgt med på internattets
hjemmeside, siden jeg afleverede tilløberen, og kan se, at der heldigvis
også forsvinder mange katte fra listen ("min" tilløber har heldigvis
allerede fundet sig et nyt hjem), så jeg synes bestemt, du skal prøve at
ringe rundt.

Mvh. Camilla Hæstrup

Fra : Anette

Dato : 21-12-05 01:25

Hej NG

Tak for råd og hjælp.
Mislingen er bedre nu, ikke mere diarre, ingen blinkhinder fremme og han er
begyndt at lege lidt - og han har smeltet os fuldstændig.
Ja ja man er vel en vatnisse, med en rygrad som en kogt makaroni, når det
kommer til stykket
Han er bare en skæg lille størrelse. Slet ikke til at stå for. Lige fra han
kom på arm første gang har han været vildt kælen, putter sig ind under ens
hage, og spinder højt. Putter sig ind under trøje eller vest og lægger sig
spindende til at sove.
Fuldstændig frygtløs går han omkring hundene, som vel at mærke slikker ham,
ret voldsomt så han er våd fra snude til halespids.
Han kom i bad i dag. Han lugtede værre end en godt brugt kattebakke og var
mørkebrun/sort af skidt over det hele. Det bad tog han også i strakt pote.
Stirrede lidt "Hvad gør du dog"-agtig på mig, men spandt lige så snart han
var oppe i håndklædet igen. Det bad hjalp - ikke bare på lugten men absolut
også på udseendet og især : de andre katte snuser nysgerrigt til ham nu, i
stedet for at springe hvæsende baglæns og flygte ud i haven. Han er faktisk
temmelig langpelset, hvide poter, hvid blis og hvid "hagesmæk". Den sorte
del af pels er stadig brunlig, men en uges tid endnu så er den fin sort ,
som den skal være.

Ja, efter megen snak frem og tilbage er vi blevet enige om at beholde ham,
Don Chulo ( spansk for Hr. Sej (skæg, skøn, fed, blæret, blærerøv) - så får
vi se om han er så sej når han, i næste måned, har været hos dyrlægen og
blive kastreret.

God Jul til jer alle

/ Anette

Fra : Denise

Dato : 21-12-05 07:24

"Anette" <abc@def.es> wrote in message
> [...]
> ham, Don Chulo ( spansk for Hr. Sej (skæg, skøn, fed, blæret, blærerøv) -
> så får vi se om han er så sej når han, i næste måned, har været hos

Tak for en dejlig historie og skønt I vil beholde Don Chulo
Også god jul herfra

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk