Hvad er der nu galt?
Fra : Monty

Dato : 13-12-05 22:22

Jeg er ved at downloade nogle temmelige store filer men når jeg næsten er
færdig går maskinen i stå med at hente. Jeg bruger normalt Mozilla men
bruger jeg IE får jeg at vide at der var en timeout.

Er det noget jeg selv kan gøre noget ved? Firmaet jeg har købt filerne af
siger der ingen problemer skulle være med at hente ned. Jeg har slået min
firewall fra men heller ikke det hjælper.

Nogen der kunne komme med et bud på hvad der kunne være galt?

Maskinen er en AmD 1.8 med Mozilla og IE og masser af ram. Kører XP Pro
Jeg sidder bag en 2Mbit line
Og alle updates skulle være hentet.

Anyone

Monty

Fra : langemand

Dato : 13-12-05 23:27

Monty skrev:
> Jeg er ved at downloade nogle temmelige store filer men når jeg næsten er
> færdig går maskinen i stå med at hente.

Jeg har haft et lignende problem, her var det min router det var galt med.

Hvis du ønsker en løsning her og nu, kan du installere en
downloadmanager(DM). Selv benytter jeg NetTransport (shareware), men der
findes også flere som er freeware (pas på med spyware og andet skidt).

En DM optimerer dine downloads, og sørger for at de kan genoptages, hvis
forbindelsen afbrydes. Desuden kan mange DM gemme streaming media på din
harddisk.

Mange DM kan integreres med FireFox v.h.a. udvidelsesmodulet FlashGot
(Refererer egentlig til DM'eren FlashGet, men hold fingrene fra den, der
medfølger malware).

Held og lykke!

--
Langemand

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-12-05 00:19

Den 13-12-05 23.27 skrev langemand følgende:

> Hvis du ønsker en løsning her og nu, kan du installere en
> downloadmanager(DM). Selv benytter jeg NetTransport (shareware), men der
> findes også flere som er freeware (pas på med spyware og andet skidt).

Free Downloadmanager er gratis, uden spyware, og den virker med Firefox.
Der findes tilmed en trin for trin-guide på dansk til programmet:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-freedownloadmanager.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.