Noget DIV positionering i tabel?
Fra : Palle Jensen

Dato : 13-12-05 22:20

Hej,

Jeg har - som nogen nok har set i en anden tråd - lavet en menu
udfra formen:

http://www.html-faq.dk/2013.asp

Jeg har læst tutorial efter tutorial, men synes ikke jeg har ramt
noget der passer til mit projekt. Derfor: Help!

Jeg vil gerne have en side der har dette udseende:

http://home19.inet.tele.dk/phj/usenet/placering.jpg

Jeg forestiller mig at det skal være en tabel der er 700 pixels bred,
og med de viste inddelinger.

Nu har jeg menu, og den vil jeg gerne have ovre i menu rækken.

Når man trykker på et link ovre i menuen vil jeg gerne have at linket
åbner ovre i det store område i midten. Jeg kan ikke overskue hvordan
det skal kunne lade sig gøre?

Nogle der kan hjælpe mig på vej?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-12-05 22:47

Palle Jensen wrote:

> [...]
> og med de viste inddelinger.
>
> Nu har jeg menu, og den vil jeg gerne have ovre i menu rækken.

Prøv at kigge på disse sider:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclssi
http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=incltilpas

De skulle gerne give dig svar på dit problem.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Palle Jensen

Dato : 14-12-05 17:47

On 13 dec 2005, Erik Ginnerskov wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:

> Prøv at kigge på disse sider:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclssi
> http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=incltilpas
>
> De skulle gerne give dig svar på dit problem.

Tak. Ser interessant ud.

Men jeg ved ikke om du fik set at jeg ikke blot har een menu, men en
menu for hver "State" menuen er i. Det er jo undermenuer under nogle
af punkterne.

Den fremgangsmåde jeg ser på siden du henviser til forudsætte at der
kun er een menu?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-12-05 03:11

Palle Jensen wrote:

> Men jeg ved ikke om du fik set at jeg ikke blot har een menu, men en
> menu for hver "State" menuen er i. Det er jo undermenuer under nogle
> af punkterne.

Hvis du prøver at kigge på f.eks.her, finder du en hel stribe links til
steder, hvor du kan få menuer med undermenuer, hvor menu og undermenuer er
samlet i en fil.

http://hjemmesideskolen.dk/html/menuer.asp?id=menuext

Denne ene fil skal så inkluderes på alle dine sider, som beskrevet i links
fra forleden.

> Den fremgangsmåde jeg ser på siden du henviser til forudsætte at der
> kun er een menu?

Det er også alt, hvad du behøver.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/