Index.html pege på en anden side
Fra : Atletico

Dato : 13-12-05 15:55

Hej,

Jeg vil genre have at når folk går ind på min side med
index.html, så skal du sendes videre til en anden side (mit
forum).

Hvordan gøres dette? Hvad skriver jeg i index.html for at sende
folk videre?

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-05 16:20

Atletico skrev:

> Jeg vil genre have at når folk går ind på min side med
> index.html, så skal du sendes videre til en anden side (mit
> forum).

Hvorfor skal index.html så være der? Kan du ikke bare omdøbe
forum.html (eller hvad den nu hedder) til index.html?

--
Bertel

Fra : Jumbo

Dato : 13-12-05 16:42

On Tue, 13 Dec 2005 16:20:02 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Hvorfor skal index.html så være der? Kan du ikke bare omdøbe
>forum.html (eller hvad den nu hedder) til index.html?

Hvorfor svarer du ikke Atletico på det, han spørger om - i stedet for
at problematisere hans valg. Indtil andet er bevist må vi vel gå ud
fra, at han ikke er total og at han har en grund tit det, han gør.
Mvh

<script language="JavaScript"><!--
setTimeout("top.location.href = 'http://www.somewhere.com/'",5000);
//--></script>

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-05 17:18

Jumbo skrev:

> Hvorfor svarer du ikke Atletico på det, han spørger om

Fordi jeg hellere vil have svar på det jeg spørger om.

Krydspostet til: <news:dk.edb.internet.webdesign.html>,<news:dk.admin.netikette>
Fut til: <news:dk.admin.netikette>
Svar herpå sendes dertil hvis man ikke ændrer det.

--
Bertel

Fra : Frank Olieu

Dato : 13-12-05 20:22

Jumbo wrote:

> Hvorfor svarer du ikke Atletico på det, han spørger om - i stedet for
> at problematisere hans valg. Indtil andet er bevist må vi vel gå ud
> fra, at han ikke er total [hjernedød?] og at han har en grund tit det, han gør.

Ooops! nu får du Usenet-gestapoen på nakken!

--
Venlig hilsen
Frank

Fra : Christoffer

Dato : 13-12-05 21:21

"Jumbo" <ngr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at problematisere hans valg. Indtil andet er bevist må vi vel gå ud
> fra, at han ikke er total og at han har en grund tit det, han gør.
Det er et meget logisk spørgsmål? Hvorfor have en forside hvis man ikke
bruger den? Det er ressourcekrævende at videresende, tager længere tid og
fordelene er svære at se.

> <script language="JavaScript"><!--
> setTimeout("top.location.href = 'http://www.somewhere.com/'",5000);
> //--></script>
Virker ikke hos mig, men nu har jeg også deaktiveret ... hvad gør jeg så?
META-refresh eller serverside er at foretrække.

--
Christoffer

Fra : Jumbo

Dato : 13-12-05 22:26

On Tue, 13 Dec 2005 21:21:00 +0100, "Christoffer"
<christoffer@buur.info> wrote:

> [...]
>Det er et meget logisk spørgsmål? Hvorfor have en forside hvis man ikke
>bruger den? Det er ressourcekrævende at videresende, tager længere tid og

Jamen det rager da ikke os andre. Manden har formentlig en god grund
til at gøre som han gør - og så er vores opgave at svare ham på det,
han spørger om - eller blande os uden om.
Der er da ikke noget så dødirriterende som når man har stillet et spm.
- at folk så begynder at belære en om alt muligt andet end det, man
har spurgt om.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-12-05 22:44

Jumbo wrote:

> Jamen det rager da ikke os andre. Manden har formentlig en god grund
> til at gøre som han gør - og så er vores opgave at svare ham på det,
> han spørger om - eller blande os uden om.

Velkommen til usenet. Her har man ikke *krav på* at få præcis det svar, man
ønsker sig. Undertiden har man måske i virkelighedet i stedet brug for, at
nogen åbner ens øjne for en alternativ og bedre mulighed. Og det var netop
derfor, Bertel svarede som han gjorde.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jumbo

Dato : 13-12-05 22:52

On Tue, 13 Dec 2005 22:43:41 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> [...]
>nogen åbner ens øjne for en alternativ og bedre mulighed. Og det var netop

Det vil jeg tildels give dig ret i. Jeg fandt i siden tid ud af, at
frames er noget skidt - ved at jeg - udover svar på det jeg spurgte om
- fik en kommentar om hvorfor frames er noget skidt.
Men jeg tror, at du vil give mig ret i, at det oprindelige spm stinker
langt vær af, at spørgeren har tænkt over, hvad han gør - og at han
næppe bliver væsentlig klogere af Bertels spm.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-12-05 23:12

Jumbo wrote:

> Men jeg tror, at du vil give mig ret i, at det oprindelige spm stinker
> langt vær af, at spørgeren har tænkt over, hvad han gør - og at han
> næppe bliver væsentlig klogere af Bertels spm.

Jeg ville nu nok mene som Bertel, at det mest logiske vil være at omdøbe den
fil, som Atletico vil viderestille til fra sin index-fil, så han helt sparer
den viderestilling.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-12-05 18:17

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev:

> [...]
> den
> fil, som Atletico vil viderestille til fra sin index-fil, så han helt

Er jeg den eneste der kan se et fornuftigt formål med spørgsmålet?
Hvis Atletico har et prædefineret forum på et andet domæne, fordi han ikke
er i stand til at lave et selv, så vil det være helt logisk at omdirigere
fra eget domæne - eller hva'?

--
Kurt Lund

Fra : Christoffer

Dato : 14-12-05 19:23

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er i stand til at lave et selv, så vil det være helt logisk at omdirigere
ja.. men det ved vi jo ikke med mindre han fortæller os det.

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-12-05 22:42

"Jumbo" <ngr@mail.dk> skrev:

> <script language="JavaScript"><!--
> setTimeout("top.location.href = 'http://www.somewhere.com/'",5000);
> //--></script>

Hvorfor i alverden bruge Javascript når følgende gør det ordentligt:

--
Kurt Lund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-12-05 23:44

Kurt Lund skrev:

>Hvorfor i alverden bruge Javascript når følgende gør det ordentligt:

Uanset, hvordan man redirecter, så kan det slås fra i nogen
browsere, så man skal sørge for at have et alm. link på siden
også.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Frank Olieu

Dato : 14-12-05 00:37

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Uanset, hvordan man redirecter, så kan det slås fra i nogen
> browsere,

også med server-side redirect?

--
Frank

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-05 00:45

Frank Olieu skrev:

>også med server-side redirect?

OK - ikke sikker på det, men derfor vil jeg stadig menem at et
link samtidig vil være god ting.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 13-12-05 23:41

On Tue, 13 Dec 2005 16:41:38 +0100, Jumbo <ngr@mail.dk> wrote:

> Hvorfor svarer du ikke Atletico på det, han spørger om - i stedet for
> at problematisere hans valg. Indtil andet er bevist må vi vel gå ud
> fra, at han ikke er total og at han har en grund tit det, han gør.

Så vidt jeg har forstået så er usenet er et sted, hvor alle kan komme for
at lære. Så hvis du stiller et spørgsmål, så betyder det ikke, at andre
ikke må lære noget af det, og hvis det betyder, at de skal stille
uddybende spørgsmål, så må de såmænd også gerne gøre det. Det du snakker
om, er vidst betalt support.

Som jeg læser Bertels post, så er han interesseret i at vide, hvorfor
spørgeren ønsker det han - tilsyneladende - gør.
Jeg kan heller ikke se nogen logisk grund til at lave det på den måde, som
spørgeren efterlyser. Så derfor vil jeg da også gerne vide, hvorfor han
vil løse det sådan. Det kunne jo være, at jeg kunne lære noget af det.

> <script language="JavaScript"><!--
> setTimeout("top.location.href = 'http://www.somewhere.com/'",5000);
> //--></script>

Spørgeren beder ikke om 5 sekunders forsinkelse.
Og da han vil viderestille til et forum, må man formode, at han har adgang
til en eller anden serverside-teknologi, der til dette er klart at
foretrække.

--
Ryan Kristensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-12-05 16:25

Prøv at se http://html-faq.dk/1013.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Frank Olieu

Dato : 13-12-05 20:15

Allan Vebel skrev | wrote | écrivit:

> Prøv at se http://html-faq.dk/1013.asp

'Meta refresh' metoden er ret ligetil... Desværre kan den være noget
'Google fjendtlig'...
Der findes også server-side metoder (php, 301-redirect, ...), afhængigt
af hvad for en slags server man har, og hvor meget adgang man har til
den, som er mere søgemaskinevenlige...

Er spørgeren interesseret, skal han oplyse hans serverforhold!

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-12-05 00:41

Frank Olieu skrev:

> 'Meta refresh' metoden er ret ligetil... Desværre kan den
> være noget 'Google fjendtlig'...
> Der findes også server-sidemetoder

Det har du helt ret i, artiklen burde opdateres på det punkt.

> afhængigt af hvad for en slags server man har, og hvor
> meget adgang man har til den, som er mere
> søgemaskinevenlige

Har du et par hurtige linjer om det, så kan jeg hurtigt få det
på siden også?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-12-05 00:46

Allan Vebel wrote:

> Har du et par hurtige linjer om det, så kan jeg hurtigt få det
> på siden også?

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/adresse.asp#asp
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/adresse.asp#php

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 14-12-05 11:42

Synd at han skal belemres med en masse udenoms snak, som INTET absolut
INTET har med det at gøre, som han spørger om.

Og det er vel normal logik, at man besvarer det der bliver spurgt om
og ikke noget helt fjerde ?

Fra : Christoffer

Dato : 14-12-05 11:50

"Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org" <admin@yyy-easywebdesign-xxx.org>
skrev i en meddelelse news:sltvp1pcl6bqkpvl2hoh98lap9e8ts7usq@4ax.com...
> Synd at han skal belemres med en masse udenoms snak, som INTET absolut
> INTET har med det at gøre, som han spørger om.
Der findes intet krav om at få hjælp og *kun* hjælp. Ønsker man det må man
opsøge andre steder, og hermed mener jeg firmaer. Men jeg må indrømme at jeg
har min tvivl om hvorvidt det også bare løser opgaven. Jeg ville ihvertfald
også spørge om begrundelsen for at videre sende.
Jeg kommer med et latterligt eksempel, jeg ved det godt:
Du skal sende et brev til en af dine søskende, men istedet for at sende det
direke så sender du det først til dine forældre og får dem til at sende det
videre... Er det mest hensigtsmæssigt?

Nogle gange er et spørgsmål det bedste svar. Får dig til at tænke i nye
baner og overveje alternativer.

> Og det er vel normal logik, at man besvarer det der bliver spurgt om
> og ikke noget helt fjerde ?
Du har jo selv lige bidraget med et indlæg uden hjælp..?

--
Christoffer