Anvendelse af en funktion som argument i e~
Fra : London

Dato : 13-12-05 11:51

Hej
Jeg er ny i PHP og har besvær med at anvende en funktion som argument
i en anden funktion.
Det har jeg ikke haft provblemer med i andre programmer men PHP kræver
åbenbart en anden syntaks som jeg ikke lige kender.

Når jeg skriver nedenstående i mit php dokument sker der ikke en dyt.

<? php
$tal = 10;
?>

<?php echo aaa($bbb($tal)); ?>

Funktionerne har jeg listet herunder. Alle forslag skal være meget
velkomne.

Hilsen
Hans

Funktion 1
<?php
function aaa($x) {
$aaa = $x*1;
return $aaa;
}
?>
Funktion 2
<?php
function bbb($x) {
$bbb = $x*2;
return $bbb;
}
?>

Fra : Jesper H

Dato : 13-12-05 12:05

Her er muligvis en del af forklaringen:
<?php echo aaa($bbb($tal)); ?>
$bbb er en variabel, som kun er deklareret internt i din funktion
bbb($tal). Du returnerer jo kun værdien af $bbb, så dit funktionskald
burde lyde:
<?php echo aaa(bbb($tal)); ?>
(bemærk, uden $ ud for bbb($tal) )

Udover dette er der vist noget med, at dine funktioner skal være
deklareret før de bliver brugt. Se eventuelt her:
http://dk2.php.net/manual/en/language.functions.php

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Jesper H

Dato : 13-12-05 12:07

Og så lige en ting til:
<? php
$tal = 10;
?>
Du har et mellemrum mellem <? og php - det er nok ikke skyld i fejlen,
men bør jo nok rettes

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : London

Dato : 13-12-05 12:11

Hej Jesper
Tak for det hurtige svar
<?php echo aaa(bbb($tal)); ?> virker fint

Hilsen
Hans