Placering af billede på baggrund med CSS
Fra : Carlsen

Dato : 13-12-05 10:18

Hejsa...
Jeg har følgende i min CSS:

Body {
background: url(../images/bg.png);
}

Folk har jo ikke samme skærmstørrelse, og jeg vil gerne sikre mig at
baggrunden er ens, hvordan kan det gøres? Kan jeg lave et billede i fx
300x300 px og placere det i øverste venstre hjørne eller skal billedet
strækkes - i så fald, hvordan? Skal billedet laves "for stort" eller hvordan
klarer man den?

mvh
-LC

--
"Nogen har alt,
men det er også alt hvad de har".

Fra : Steven A. Sejr

Dato : 13-12-05 10:28

Carlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> baggrunden er ens, hvordan kan det gøres? Kan jeg lave et billede i fx
> 300x300 px og placere det i øverste venstre hjørne eller skal billedet

CSS programmeringen til dette er ganske simpelt.

inde i din body tag, kan du bruge dette til at f.eks. centrere dit billede og
lignende.

background-position: center center;

For flere informationer, kan du gå ind på denne side for at se det bedre.
http://www.w3schools.com/css/css_background.asp

-----------------

Live Long and Prosper in this ComputerAge.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Carlsen

Dato : 13-12-05 14:51

Steven A. Sejr wrote:
> [...]
> billede og lignende.
>
> background-position: center center;
>
> For flere informationer, kan du gå ind på denne side for at se det

Takker... :)
-LC